Gå til innhold

AR147

Artigiano
  • Innholdsteller

    50
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om AR147

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Kan også vurdere Diesel gitt at bilen er fra 2008 eller nyere (facelift) og km ikke over 100.000
  2. Den gamle men svært trofaste 147'en er i ferd med å kjøre inn i solnedgangen. Skal på eu-komtroll i neste uke for å får dommen, men det er høye odds for at den går gjennom uten betydelige påkostninger... Jeg trenger derfor ny bil og har i flere år ønsket å kjøpe meg en Brera. Ønsker i utgangspunktet bensin og aller helst en 1750 tbi. Er åpen for 2.2 literen også men bør være et fint eksemplar med lav km og skinn. Håper på svar her eller pm. Bor i Stavanger men kan reise et stykke for den rette bilen. TD
  3. Har akkurat samme problem på min 147 så det er sikkert en typisk alfafeil....
  4. AR147

    159

    Har nylig hatt lignende symptomer/problem på min 1,9 Passat og fikk to ulike diagnoser hos to ulike verksted; defekt turbo (20 000 kr ++) samt defekt tandempumpe (dieselpumpe). Endte med å bytte tandempumpa (6000 kr) og problemet forsvant.
  5. Jeg vurderer kjøp av 159 SW og har to gutter på henholdsvis fire og ett år. Ettåringen vil vi måtte bruke bakovervendt barnestol til en periode og jeg lurer på om noen har erfaring med bruk av denne type stol i 159 SW? Hvordan blir benplassen til den som sitter foran (i passasjersetet)? Har hatt bakovervendt barnestol i 147'en men med gulvstøtten som hører til må passasjersetet foran stilles helt fram og det er ikke komfortabelt for noen å sitte der.....
  6. Jeg mener Targarent (www.targarent.it) kun har biler fra Fiatgruppen. Men vær obs på at deres distribusjonsnettverk ikke er veldig utbredt så hvis du får problemer med bilen kan det bli kjedelig. Har erfaring med det for å si det sånn....
  7. De skulle fortsatt være lokalisert i forusområdet. Både delelager og verksted (for Alfa) skulle komme på sikt
  8. Jeg var innom RSA i Stavanger for noen dager siden for å høre om hvordan planene var for Alfa. De fortalte at de kom til å kopiere deler av suksessformelen de har hatt med Suzuki, nemlig å ta inn relativt stort antall biler på lager (sentralt). Jeg forstod det slik at når det gjaldt Suzuki hadde de tatt inn store volum med velutstyrte biler og på den måten oppnådd gunstig innkjøpspris fra fabrikken. For kunden vil dette korte ned ventetiden dersom han kan ta til takke med en av 3-4 standardfarger og (høy) standard utstyrspakke. Denne modellen ville de teste både på Fiat og Alfa. Ellers hadde ikke forhandlernettet fått allverdens informasjon fra RSA sentralt når det gjaldt detaljerte planer - ingen info om priser. Det var visstnok allerede bestilt en god del Mito og 159 og mekanikerne hos RSA hadde vært på kurs for å lære Fiat/Alfa. Både Fiat, Alfa og forsåvidt Suzuki har visstnok satt krav om 'egne' utstillingslokaler eller egne avdelinger i butikklokalene og det ville ihvertfall for denne forhandleren i Stavanger sin del føre til flytting til nytt og moderne bygg (noe ironisk at Motorforum var på vei inn i de gamle lokalene til RSA). Det virket forøvrig som om RSA var svært entusiastiske i forhold til å ta over importen av Alfa og selgeren jeg snakket med gledet seg spesielt over den nye Giulietta'en. I Stavangerområdet har vi også Rovik som er spesialist på Fiat (og italienske biler generelt) og også denne forhandleren hadde nå, som frittstående i RSA nettverket, takket ja til å bli offisiell Alfaforhandler. Vi kommer altså til å få TO forhandlere her i området!
  9. Her er et sett Cromodora... tyeligvis populære http://cgi.ebay.it/4-CERCHI-IN-CROMODORA-ALFA-SPIDER-DUETTO-GIULIA-GT-GTV_W0QQitemZ330381820725QQcmdZViewItemQQptZRicambi_automobili?hash=item4cec4a8335
  10. Jeg har også snakket med en som var hos den lokale alfaforhandleren for å kjøpe alfa men ble i stedet 'skremt' av en selger som sterkt anbefalte Mitsubishi i stedet. Kan hende de har bedre marginer på disse? Hvis det virkerlig var sånn at Alfa var av dårligere kvalitet enn f.eks Mitsubishi burde jo strengt tatt forhandleren/verkstedet selge flest mulig av disse da det ville føre til langt høyere aktivitetsnivå på deres verksted!!! Dermed kan du tolke all skremselspropaganda fra Alfaforhandleren som et godt tegn - 147 (som jeg selv kjører og ikke har hatt andre problemer med enn rust i eksosanlegget) er absolutt på høyde med alle sammenlignbare konkurrenter når det gjelder kvalitet. Kjøreopplevelsen er milevis fra f.eks Golf og følelsen av å sette seg inn in en 147 med skinninteriør er så god at jeg fortsatt etter 1,5 år stadig imponeres.
  11. Kjenner jeg blir kvalm av å lese dette... du har min fulle sympati
  12. Dette spørsmålet kommer jevnlig........ Her er to tips http://shop.ebay.co.uk/merchant/castelsangro http://ebspares.co.uk/
  13. Et skikkelig prakteksemplar det der. Får man til å spørre seg hvorfor de ikke produseres lenger........
  14. Det er ikke MF sin feil at lands-svikerene som styrer landet vårt bruker bilavgifter til å få "fellesgoder" Nei der er jeg helt enig, kan ikke beskylde MF for å bestemme de norske avgiftene
×
×
  • Opprett ny...