Gå til innhold

dallara

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    185
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutro

Om dallara

  • Rang
    Uno dei ragazzi
  • Bursdag 08.05.1980

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    bergen

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 147 delebil/repobjekt selges: https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=152020633
  2. Jeg har montert ny spiller i min 147 med Bose. Der var det også samme. Det trengs bare en ''jump'' sånn at forsterkeren slår seg på. Har ikke koblingsskjema i hodet. Kan se om jeg får sjekket det en av de nærmeste dagene...
  3. Skulle gjerne hatt hele setet lenger ned. Jeg er 193 og har forsåvidt god plass til hodet men liker å sitte lavere. Kunne tenkt å få fatt i interiør fra GTA siden det ser sinnsykt bra ut. Det hadde også vært en bonus med bedre sittestilling.
  4. Som i alle italienene jeg har eid sliter jeg litt med sittestillingen. Setet går ikke langt nok ned etter min smak siden jeg er litt høyere enn gjennomsnitts italieneren. Er det noen som vet om setene i GTA går lenger ned enn i en vanlig 147?
  5. http://www.autodb.no/bil/search/?xBrand_Multiple=1100265#AdItemId1682906
  6. Ja den vil passe i en 155. Men da trenger du mellomaksel og bakstilling for å få 4x4. Prisantydning 5000,-/bud....
  7. Har motor og gir til Dedra Integrale (8v turbo). Med forstilling. Motor og gir passer også til Delta såvidt jeg vet. Bud?
  8. Jeg sliter med samme problemet. Fikk slipt veiven hos et motorverksted. Monterte sammen greiene. Da knep den på en råde og på rammelagrene. Snakket med verkstedet og ble enig om å levere inn blokken, veiven og rådene. Fikk beskjed om at de hadde "justert"/polert veiven..... Men skulle montere sammen så kniper den fortsatt på rammelagrene. Råden virker ok nå. Når veiven står på 0 grader går den lett, men begynner å knipe ved ca 60 grader. Kan virke som det er kast i veiven. Hvor får man kjøpt sånn måletråd? Søk etter plastigage på youtube så får du en god forklaring på hvordan å bruke måletråden. Tror du tar feil med momentet. Regner med det er samme på 1,8 og 2,0. Da skal det være Rammelager: trinn 1. 25nm trinn 2. 100 grader. Råder: trinn 1. 25nm trinn 2. 60 grader
  9. Noen som har eller vet hvor jeg kan finne mål og toleranser på veivtapper på en 2.0 TS motor (147 2001 mod)?
  10. Motoren er en 1581cc motor som stod i noen Tempra og Tipo. Boring på 86,4 og slag på 67,4 mot boring 80,5 og slag 63,9 på 1301cc motoren. Relativt uvanlig motor i Norge har jeg funnet ut da de fleste her har 1585cc som ikke er bygget på samme blokken. Det jeg har gjort med den er senket kompresjonen litt ved å dreie litt av stemplene, montert nye stempelringer og lagre. Jeg brukte en Uno Turbo topp pga noe kjølevannsrør som ikke var likt på 1581 toppen. Men har den liggende også og den har større ventiler enn turbo-toppen. Kammen fra 1581 motoren er også vanlig å bruke til trimming da den er noe vassere enn turbo-kammen. Bilen gikk godt, men ble aldri helt ferdig med den pga girkassen eksploderte. Står en clutch med sinterlameller på, men den virket ikke helt. Sannsynligvis pga for svak trykkplate. Motoren står bare å samler støv. Selges for symbolske 2000,-
  11. Kult prosjekt. Gøy å se at noen av disse lever videre og at ikke alle blir spiker. Den toppen så jo bra ut, er den portet og større ventiler. Hvis du trenger en motor å montere den toppen på, så har jeg en 1,6l liggende.
  12. Hvorfor skulle man ikke få garanti på den jobben? Hvis reimen ryker før 3 år uten at det er vannpumpen sin skyld så må det være garanti på reimen.
  13. Du sier ikke hvor langt den er kjørt. Jeg ville uansett aldri skiftet vannpumpe på en tre år gammel bil, med mindre det er ulyder eller lekkasje fra den. Løpehjul kan være lurt å skifte om det er av plastikk type. Min har gått 135k på samme vannpumpe. Den er fortatt helt tett og ingen ulyder. Andre ting som ryker før den som er verdt å bruke penger på....
×
×
  • Opprett ny...