Gå til innhold

Raakky

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    156
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Raakky

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Bumper denne tråden da problemet fremdeles ikke er løst. Fikk satt på helt nye coiler og tennplugger, men problemet vedvarer. Etter mye lesing frem og tilbake på engelsk, så kan det være en elektrisk enhet/dings som sitter a relayer signaler inn til coilen. Er noen kjent med dette, og hørest det ut som det kan være problemet? Morten
  2. Det stemmer, en går opp i coilen. Også er det en på siden med samme hette. Det jeg mener er den brune "staven" inni, kan ikke den skiftes også ?
  3. Hei folkens. Jeg har kjøpt noe tennplugger til min 166. Jeg trodde de skulle sitte sammen med coilene, men de som sitter på coilen og på sidene er helt andre plugger. Det er ikke skru, og de er brune ikke grå som de jeg har kjøpt. Noen her som vet å få tak i de som jeg har tatt bildet av her? Eller vet navnet på disse "stavene" ? Beklager uvitenheten, men jeg har aldri skifta coiler og tennplugger på 166 før. M
  4. Går det an å sette den elektriske kabelen fra coil 1 til 2, eller tenkte du å bytte plass fysisk på begge coilene ? Mulig det er et dumt spøsrmål men har aldri vært borti trøbbel med coil og tennplugger før..
  5. Hei. Leste av feilkoder på min 166 idag siden den plutselig begynte å dra veldig dårlig på under 3000 rpm, og rister noe voldsomt på tomgang. P0300 - Misfires detected P0301 - Cylinder 1 ignition failures Jeg prøvde å teste Lambda sensoren etter katalysatoren og da fikk jeg opp feilmelding om at det ikke gikk. Testet sensoren før katalysator det gikk bra. Noen jeg snakka med mente det kunne være katalysatoren selv som er gåen. På en tidligere 156 så skiftet jeg en lambdasensor da bilen oppførte seg veldig rart på tomgang (ruste seg selv ), men den ristet ikke jevnt som den gjør nå. MAF bytta jeg også på min 156, da gikk dne ganske dårlig mellom 2000 og 3000 rpm. Med andre ord så er jeg meget usikker på hva dette er. Kan det rett og slett være at katalysatoren er gåen ? Bilen rister ganske kraftig i et "fast mønster". Krafitgere enn når toppakningen på min 156 røyk f.eks. Noen ideer Morten
  6. Hei igjen og takk for svar. Dro på ferie i 4 uker etter dette, og har ikke brukt bilen noe særlig før igår. Da begynte plutselig en oransje lampe å lyse. Lampa som det er bilde av en motor på, står visst for innsprøyting og katalysator ifølge manualen. Bilen ble veldig daff, lugga kraftig, og rista også kraftig på tomgang. Måtte ligge opp mot 3000 i omdreinger for at bilen skulle gå "normalt" uten å føle at den kveltes. Men om man trykte inn gassen litt så begynte den å lugge igjen (f.eks ved en større motbakke) Lampa vekselt mellom å lyse konstant og blinke. La merke til at den blinket om jeg bare ga på litt i en bakke f.eks. Om lampa lyser konstant har jeg forstått det slik at det er noe med innsprøytinga. Kan dete være bensinfilter av noe slag eller kan noe alvorlig ha tatt kvelden ? Om lampa blinker så står det at det er katalysatoren som er gåen/tett. Det kan vel stemme i og med at bilen rister en del, og går latterlig dårlig ? Morten
  7. Ja tenkte litt det samme så har prøvd å sjekka den grundig men den har en jevn og mørk farge. Det hørest ut som det rasler/krakler fremst på motoren, inbbiller meg at det er ned mot manifolden på høyresida. Vet ikke om det er en lambda eller sensor noe som sitter der. Men mistenker en lekkasje av noe slag der. Men jeg har ingen aning om dette er noe som kan oppsto eller ikke. Hørest kun ved kjappt inntrykk av gasspedal, så kjapt at ikke turtallet reagerer noe særlig på det. Syns å høre at lyden forsvinner om turtallet kommer litt opp. En annen ting er at jeg hører en slags suse/vifte/innsugslyd på "beltesida" av motoren. Jeg har bare hatt denne bilen i noen uker så er ikke så kjent med eventuelle ting som kan skje enda. Den prominente tikkelyden er der hele tiden, ganske lav tikke lyd, ikke noe klunking. Kan dette være så enkelt som tennplugger ? Morten
  8. Hei. Startet min 166 idag etter å ha stått stille noen mnd. Fungerte kjempefint før dette. Men kveltes nesten da jeg startet den så måtte gi gass for å holde den igang de første 5 sekunda. La så merke til en slags tikkelyd i motoren, samt at jeg innbiller meg den kanskje rister litt mere. Verste er en slags krakling/rasling om jeg kjapt gir gass, trenger ikke være mye turtall, bare at jeg kjapt trykker inn gasspedalen. Hører det også når jeg gir lav gass når jeg clutcher inn/tar av i første giret. Fattern mente det nesten hørtes ut som den surkla inn luft når den "krakler". Hva i alle dager er dette ?? Kan det være noe feil i gasspjeldet, er det "bare" tenningspluggene ? jeg har ingen aning, bilen ser ut til å fungere fint bortsett fra dette.. Morten
  9. Fått lovnader om at den er så godt som 100% rustfri av verksted. Helt ny motor har vært skiftet, og gått ca 30000km, så jeg regner med det ikke burde være en underliggende fare for motorhavari på de neste 30000km. (ved skikkelig vedlikehold selfølgelig) Ja skifta bl.a bærebruer på min egen 156, etter litt over et år kom klunkingen tilbake, og har sakte men sikkert blitt verre og verre. Men største problemet var vel rusten som tok undersiden på begge førersidene. Sett at mange har hatt problemer med dette på 156. Selv om jeg har kryssa alle fingrer jeg har for at min ikke endte opp med det. Dette rakk jeg heldigvis ikke å ta før motoren gikk til h...... i Tyskland. ( hell i uhell? ) Kjipt selvfølgelig da bilen ser veldig bra ut både inni og utafor. Ser det er en del nytt/annet utstyr enn på 156 som dere nevner under her. Får prøve å sette meg mere inn i noe av det om det evt blir aktuelt. Ser du Tormod, nevner ICS. Har tenkt å bytte ut kjørecomputeren/stereo med en 2Din stereo, men spent på om dette kan slå ut negativt på computeren eller i det hele tatt gå an, vet ikke om du/dere har noen erfaring på det? Ble også litt nervøs når du nevnte manglende kode på ICS (desverre litt for ung til at kassettsamlingen min er noe å skryte av) Ellers skal bilen være i veldig bra stand, så forhåpentligvis ikke noe understell/bakstilling jobber enda. Kan jeg btw koble Alfadiag, med evt samme utstyr som 156? Kan vel forhåpentligvis lese av evt feilkoder der. Mange bra tips som jeg takker for over her. -M
  10. Okei, da regner jeg med den har sine egne barndomsproblemer også som jeg bør lese meg opp på? Som om det ikke var nok på 156.. Takk for svar. -M
  11. Hei alfister. Pga tragiske hendelser med min 156 er det mulig jeg bytter til 166 da jeg har fått et godt tilbud på innbytte. Det jeg lurer på er om disse to bilene bruker en del samme deler, om jeg kan forholde meg til det jeg vet om 156 vil gjelde for 166..? Som f.eks bremser og bærearmer er noe av det samme? Om enkelte deler kan brukes på begge. Eller er det slik at 159 og 166 deler mest av utstyr/deler? -M
  12. Har akkurat samme problem på min, bråker nå så inni !"¤%&/¤ på det verste. Men vært fint å høre om det ble bedre Får ikke skifta på min før til sommeren når jeg kommer hjem. Morten
  13. HEi. Jeg hadde noe lignende på min, da ruste den seg opp til 2200 før den tatt ned til normalt. SÅ gikk den opp igjen, slik holdt den på hele tiden. Prøvde mye av det som du gjorde her, men endte til slutt opp med å bytte hele tomgangsregulatoren så ordna alt seg. I forhold til valven i gasspjeldet så kan du nullstille den som vist her http://alfa156.net/. Forøvrig en svært bra 156 side. Morten
  14. På passasjersiden er det et hull i veggen, helt nede i dørken. Null problem for meg når jeg dro kabel. Følte det var litt heavy å demontere viskere og gud vet hva for å legge inn en simpel strømkabel. Jeg førte kabelen, fra batteriet, oppe langs kanten på vinduet. Der stripsa jeg den sammen med andre kabler. Funker som fjell med meg, og det vises nesten ikke. Morten
  15. Må skifte støtdempere på min 156. Hvis noen har av en eller annen rar grunn to liggende - skrik ut! M
×
×
  • Opprett ny...