Gå til innhold

twinfun

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    117
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om twinfun

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Jeg ville ha sjekket slangene mellom intercooler og Turbo. Sprekker disse ,får du denne problematikken.Har skjedd meg to ganger. begge gangene etter chipping. Luftmengdemåler er en annen sk. De skylder ofte på turbo,men noemn ganger lurer jeg på enkelte verkstedfolk fant fagbrevet på fortauet. All diagnostikk må skje på skjerm....desverre. Tenking er i stor grad borte.
  2. 166 og 156 er to forskjellige biler også. Den som trenger en 166 vil jo få det trangt i en 156.Jeg har bestandig ornet meg slik at jeg skal slippe å være praktisk i mine bilvalg og trives med 156.166 er en vakker storbil og 156 er en vakker mellomklasse.
  3. Legger ved noen ferske bilder tatt nå i høst.
  4. Hei. Beklager at jeg er så treg på dette forumet.Er så opptatt med å kjøre.. Ser det er Alfister som lurer på om bilen er i drift. det kan jeg bekrefte.It`s alive and kicking. Helt rustfri etter en vnter hos Knut hos Autosportiva og med noen diskrete Novitec deler helt nede. Bilen er en fest å kjøre og får ikke ut om vinteren lengre.Var på Italiensk dag på Våler nå i september.En topp tur med god venner og masse øyen og ørenfryd.
  5. En kompis raste motoren på en Omega med Felleskjøpets olje.Nå hører det med til saken at han bruker minstmulig på bil også kjøp.Så omega3en hadde nok gått for lut og kaldt vann lenge og når min venn skifta olje løsna all møkka. det man skal være klar over ved bytte av oljemerke og som ikke blir hensyntatt av produsentene,er at diverse additiver kan være helt foskjellige. Dette gjelder spesiellt eldre biler som KAN ha store mengder avleiringer i motoren. Så nå helt ny,annen type olje fylles på,kan disse avleiringene bli vasket løs svært hurtig og gjøre stor skade. Jeg jobber med maskiner av et annet kaliber men fortsatt 4takt og kjøres på gassolje(ren diesel).Her går det såpass med olje at vi ikke skifter men etterfyller.Også her gjelder at man aldri etterfyller mer enn 10% av totalt volum hver gang,av nøyaktig samme årsak. Så ved oljeskifte i ukjent maskineri og skifte av type ville jeg ha tett oppfølging på oljepinnen for å se om oljen misfarges fort.Og tar man en dråpe og smør den utover et lommelyjktglass kan man finne ut svært mye. Vann,partikler,metall etc. Alt vises. Ellers skulle ikke forskjellige merker gjøre stor forskjell på maskineriet i en bil. er spec`en ok er oljen ok.
  6. Hei. Det skjer aldri når motoren er igang.Ogh det skjer både når den er kald og varm.Starter tvert noen ganger og kan ha opptil 6 forsøk før den starter.Vanligvis 3. Nøkler er skifta da det var et antenneproblem og sensorer sjekka.Veiv og kamsensor. Injektorre må være bra den som sagt går veldig pent og er heller ikke så værst på forbruk. Men har den permanent lysende injectionanlegg alarmen.Den fikk de ikke bort. Jeg bruker å slå på tenninga og holde nøkkelen i noen sekunder(som på raklemaskiner) før jeg starter.det synes å virke noen ganger.
  7. Hei. har et lie problem med min Squadracippede 3,0.Lite fordi den alltid sterter etter noen forsøk. Vanligvis 3.Og når den starter maler den som ei katt og og alt er silkeføre. Men når den bomstarter virker det som den mister "timinga".Den fyrer og tar av og det høres ut som det blir bare rot,før den dør ut.Den får bensin for den blåser det ut i eksosanlegget og bakfyrer noen ganger. Jeh har rød lampe på injectionanlegget. den lyser konstant.Det er sjekket og sensorer er sjekket på verksted uten at det ble funnet ut av.Av folk med Alfakunnskap. Alfaen funker så godt at det ikke er noen bekymringer med å den den på tur siden den altid starter.Men jeg synes dette er rart og jeg skjønner det ikke. Maskiner,dog meget større,er min proffesjon så jeg liker å spekulere litt på sånt. En flott sommer ønskes alle Alfistis i Norge.
  8. Hei. Min 156 3,0 er litt snedig. Den bomfyrer rett som det er men starter alltid. vanligvis på 3 forsøk.Det virker som den mister timinga når den starter.Akkurat som den starter men så er den "noe" som ikke henger på så den dør igjen.Diverse er sjekket.sensor og men fant ingentin. Når den starter så starter den perfekt og aldri problem under kjøring. Noen som har vært borti dette?
  9. Gammelt nytt sier min mor hver gang enda et bilkjøp utenfor A4 ramma blir forsøkt forklart til et eldre menneske som besitter en 96`Golf og er happy med den. Vår yngste sønn er heller ikke helt "mainstream" i bilvalgene sine.Men her går det på gammel Volvo.Så det var neppe grappa i glasset kvelden da han ble unnfanget.mere sannsynlig karsk. Han hadde fra før en 77` 245 Volvo som kanaler og deler av understellet viste seg å være ca 50% resirkulert tilbake til myrmalm. Og "ny" bil måtte skaffes.Og da en 62`mod PV med B20 og kvasskam dukket opp var forelskelsen spontan og total. Javel.Så drar man til Brummundal og henter den. Vi benyttet anledningen til en fintur med Giuliettaen. "Ok bil men for ny for mæ" kom det fra baksetet. Jeg kan ikke annet enn forså poden. Bil kjøpes med hjertet. Ikke hjernen.Da sitter man igjen med et befordringsmiddel. Han er overlykkelig med sin PV. Jeg foretrekker min 98`3,0 Buzzo. Kos dere folkens.
  10. Flotte bilder og flott bil. Vi har større natur på heimebane enn de fleste. Skal nedover der med Buzzoen også.da blir det golyd mellom fjella. Går på under literen den også. Ihverfall før jeg setter den i gir.... Hadde en tur fra kristiansand til Namsos. 10 timer effektiv kjøring (natta) og snitta på 1,1. Det er bra. ha en flott sommer med alfaene.
  11. Hei. Flott bil du har. man kommer aldri bort i en GTA.Så du hadde vært hos Sebastian. Min 156 3.0 kommer derfra.,men jeg trodde butikken var nedlagt? Holder han på enda og hvor får jeg kontakt? Ka en flott sommer i GTA`en.
  12. Takker for den.Enkels skal det ikke være...
  13. Hei Alfistis. Håper sommeren har vært god så lang.Jeg har som vanlig på grunn av jobb gått glipp alle Alfatreff også iår. GTA`bygget er hos doktoren i trondheim for skifte av reim,vannpumpe,olje og filter. Samt skifte av feste for støtfanger begge sider foran. Var ikke så mye igjen av de. Novitec sideskjørt og frontleppe skal også på plass. Det gledes til den skal hentes. Giulietta QVèn går som en drøm,dog med dørmerke på høyre side. Måtte vandalen leve med blødende hemorrider herfra og til evighetn! Om ca 5000 kr er det ordnet. men,så har begge tåkelys foran takket for seg. er det noen som har skaffet seg aksess til disse og dermed kan meddele hvordan. regner med det er nedenfra og opp.
  14. Dette blir hverdagsbilen.Men den skal aldri få være skitten og alltid ha det godt! Har GTA-bygget og to Ducatier for sommeren og nå QV`en. Er dog inne på tanken å selge Buzzoen da det er fullt i garasjen.QV`en har ingen mulighet til å frambringe samme lydbildet men allikevel....
×
×
  • Opprett ny...