Gå til innhold

laslur

Apprendista
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om laslur

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. takk Masi - skal fikse til stenger på verkstedet og prøve. anlegget på bildet er ikke 2008 159, men satser på at det funker likevel
  2. Mange flotte kommentarer. alfa interessen startet allerede i barneårene - leste bilblader hos noen fettere, og ble fasinert av alfa Romeo (og Italia) allerede da. foruten bil har det resultert i en rad ferieturer til Italia, vin er nesten uten unntak italiensk, og fuglehunden (riktignok Irsk) bærer navnet Ripasso kjøpte min første Alfa i 1977 - sud ti, etter det giulietta 1.8, 75 2.0, 75 turbo (chippet), 164 3.0, 155 q4, 166 jtdm, 159 jtdm q4 ti. en rad med fantastiske kjøremaskiner. Ikke en feilfri reise, noe rust i starten, en del håndbrekkmekking, justering av bremseklosser på bakhjulsmodellene, et par regreimer (selvforskyldt), vindusheiser og sikkert en hel del som er glemt/fortrengt + slitedeler i bærearmer og bremser, men fremfor alt 150 000 mil med kjøreglede. mange som ynder å kommentere mitt bilvalg - mitt svar er at de er misunnelige. mange som har positive kommentarer også. forteller noen med diverse tyske fremkomstmidler - only dead fish follow the stream - jeg sier som danskene da de konfronteres med kortere levealder - vi lever til vi dør (resten kan leve et langt og kjedelig liv hvis det er målet) gratulerer med et fantastisk valg av bil
  3. det hadde vært flott Masi Vet ikke hvorfor kode falt ut, men mulig det har med tiden å gjøre - batteriet mitt var ute ett døgn til lading
  4. noe knep for å ta ut anlegget - skruer eller noe patent i hullene i fronten?
  5. Måtte koble ut batteriet for å lade forleden. Forsøkte å lade uten å koble fra, men alarmen løste ut straks jeg satte på laderen. Resultat at jeg må taste inn koden for å få anlegget til å fungere. selvfølgelig har jeg ikke koden - fulgte ikke med da bilen ble importert fra Tyskland. Ser at det er mulig å få tilbake kode hvis jeg har serienummer på anlegget. Hvor finner jeg dette nummeret - er det bak ved subwooferen et sted, eller må jeg ta ut anlegget av panelet foran - eller finnes det noen annen snarvei. Takknemlig for svar. :-\
  6. har demontert antennen på min SW og konstatert at det er IRR og må skiftes. Tok av takpanelet mot bakluka. Derfra "brøyt" jeg ned takpanelet forsiktig slik at jeg kom til antennen innenfra. Den sitter bak en bjelke I taket, så her må du føle deg frem. er Ganske trangt
  7. har 166 2,4 2004 tilsalgs på finn. gått 244000. Bakstilling er alt byttet med powerflex+ ny merca på 195000. forstilling byttes nå begge bruer + stag. Ellers nye dempere, renovert turbo, skiver. Har forsket mye på hjulinnstilling både foran og bak - siste sesong kjørt med 18" sommer uten skjevslitasje. Se bilen på finn og ta gjerne kontakt for en 166-prat.
  8. google dekk kalkulator - der finner du program som beregner hastighetsforskjeller på ulik edimensjoner bl.a.
  9. kjører conti 5 225/50x17 på min ti q4. felger kjøpt på ladedekk i trondheim type MAK [/img]
  10. Det viste seg å være en kontakt under rattstammen som var halvveis dratt fra hverandre, slik at det ble vakkel. Bilelektrikeren brukte 5 timer på å finne feilen.
  11. ikke funnet ut mer. Har en bilelektriker på saken
  12. Min nyervervede 159 har visker som går bananas. Det er flere scenarioer som sikkert har samme grunnårsak 1) Når bakrutevisker går i intervall så flytter frontruteviskeren seg noen millimeter hver gang bakruteviskeren går i hvilestilling. etter noen runder har frontvikseren beveget seg så mye at den går ett slag (retur funksjonen) 2)når frontrute,-lys spyles starter bakviskeren samtidig. spyling er svak. bak og frontvisker går vekselvis ca 5 cm i rykk og napp. innemellom spyles lyktene og lysene blinker hvis de står avslått. Når bakvisker er ferdig med en omgang så fortsetter frontviskeren i normalt tempo til hvileposisjon. Hvis spylehendelen holdes inne så går bak og frontvisker i jevnt tempo, men mye saktere enn de skal. 3)når viskerhendel førs oppover for enkeltslag så går bakvisker en omgang straks frontvisker er ferdig med sin - mulig dette er en funksjon, men tror det ikke 4)når frontvisker går på regnsensor, og bakvisker på intervall, så hender det at de forsøker å gå samtidig. Da hakker de som beskrevet ovenfor med å gå annenhver gang ca 5 cm om gangen. har tatt ut div sikringer uten at funksjoner stopper. F.eks toke ut F52 for bakvisker, men den gikk likevel da jeg spylte frontrute. Har noen en ide om hva jeg skal sjekke - releer, kontakter, jording, motorer, pumper, styringer eller hva???????
  13. Yesss! Oppskriften funket på min 166 2,4 20v 2004 modell. Fryktet tusenlapper på sensor+++++. Skjønner ikke hvorfor den døde, men spiller ingen rolle nå. Takker og bukker
  14. sjekk bildelsimporten 'AB. der fås lageret til ca 300 sek++. Heter bussning spindelled på sveamål. finnes to typer med borring 12 og 14 mm. til min er det 14 som passer
  15. hvor sitter den sikringen - kan jo skje på min 2004 mod også
×
×
  • Opprett ny...