Gå til innhold

kennethh

Apprendista
  • Innholdsteller

    12
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om kennethh

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Legger snart ut min Alfa Romeo GTV for salg. Denne er ombygget fra 2.0 V6 TB til 3.0 V6. Bilen ble først registrert i 1996. Kjørt ca. 105.000 km. Bilen har fått doble eksosrør bak som går helt fra katalysatoren (Gazzella Racing). Bremser er skiftet både foran og bak (Tarox Brake Performance Pads (Rear) og Tarox SJ Drilled and Slotted Rear Discs). Det er dessverre riper i lakken, så denne bør sees. Det som gjenstår før den offisielt er klar for salg er EU-kontroll og NAF Tilstandsrapport. Sommerdekkene som nå er på er 225 fremme og 245 bak. Vinterdekkene bør skiftes ut. Mer info kommer med bilder av detaljer (riper osv...) og NAF Tilstandsrapport vil også bli lagt ut. Er interessert i tilbakemeldinger på hvordan interessen for en slik bil er. (mer info kommer)
  2. Takker for raske svar og god hjelp. Da bestiller jeg time hos verksted. Jeg er i Bergen så Motorforum for ta å titte på denne. Så sant det er ikke noen der ute som har erfaring og vil tjene noen raske kroner. Har time hos Motorforum uansett den 15 for å skifte bremser og vifte/ac reim, så der ringer jeg på Mandag for å ta dette samtidig om ingen andre har mulighet for en raskere reperasjon.
  3. Jeg var innom Alfa Carozzeria i fjor rundt Juni. Da ble det utført skifte av kam.
  4. Røyken er fin og hvit. Og vannet ser helt fint ut.
  5. Opplevde i dag på min GTV at det plutselig ble mye eksos bak bilen og at den oppførte seg merkelig. Naturlig nok parkerte jeg bilen. Åpnet panser og det var svært fuktig rundt vannbeholder. Observerte også lavt vanninnhold. Gikk rett og la meg :-) Dagen etterpå. Vi forsøker å feilsøke. Bilen trenger et par forsøk på å starte, men så kommer den. Før start observerer jeg at vann er nesten tomt. Etter start er det masse vann igjen. Jeg skrur forsiktig løst vannbeholderlokk og det kommer litt røyk ut. Stopper motor, og den har stått slik nå. Før dette var jeg innom et verksted og fikk strammet reim fordi at den piper. De hadde ikke inne, så må vente på denne i ca. 2 uker. Hva kan ha skjedd?
  6. Selger denne grunnet at jeg reiser mye og får da ikke holdt bilen slik jeg ønsker det. Sender den derfor videre til en som kan gi den mer kjærlighet enn meg. Det er noe arbeid som må gjøres med bilen. Speedometer er dødt, bremser må skiftes, foringer må skiftes. Men bilen må sees og kjøres. Har kjørt ca. 140.000 km Pris : 90.000,- (åpen for forhandlinger) bilen befinner seg utenfor Bergen.
  7. Denne er dessverre slitt og jeg trenger en ny og frisk. Om noen har en slik tilgjengelig hadde jeg satt veldig pris pä dette.
  8. Noen som kan hjelpe meg med ä forklare meg hvordan jeg kan feilsöke med fram for denne? Er dessverre ikke kjent med denne bilen, sä häper pä noen hint.
  9. Har nylig fått skiftet begge kamene samt alle løfterne. Etter 1 uke er tikking kommet tilbake. Har ikke etterfylt olje og aldri hatt turtall over 5000 da kam og løftere er nye. Kjører også på 98. Oljen er målt og den ligger over maks. Skulle gjerne tatt turen til verkstedet som gjorde jobben, men det er på østlandet og jeg er i Bergensområdet. Noen kloke hoder som kan hjelpe meg med dette?
  10. Noen som har erfaring med skifte av viftereim?
  11. Har en Alfa GTV 2.0 V6 TB som tikker mye og piper på viftereimen. Er det noen som har erfaring med verksteder eller andre luringer som fikser slikt i Bergen? Jeg er ikke av slikt teknisk nivå at jeg kan fikse dette selv, så her trengs det hjelp. Kjører pr. i dag 15w40. Vil tikkingen reduseres ved 10w60?
×
×
  • Opprett ny...