Gå til innhold

Patriq Backlund

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 334
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    2

Patriq Backlund vant sist dagen den 17. august

Patriq Backlund hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

8 Neutro

Om Patriq Backlund

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Bruker denne til å løsne imens den står på hjul https://www.biltema.no/verktoy/handverktoy/pipeverktoy/skraller/leddhandtak-2000028418, og så muttertrekker for å ta mutterene helt av når den er løftet opp og for å feste hjulene igjen.
  2. Dårlig jord et sted? Høres jo ut som du får feilmeldinger i hytt og gevær? Og alt kan jo ikke ha gått i stykker akkurat samtidig. Sjekk alle jordningspunkter og kontakter.
  3. Hm, ja jeg skal jo ha begge ender frie. I motorrommet (hvor jeg regnet med at det er kabelen som suttet på coilen, og i andre enden kabelherven som vært koblet på baksiden av turtelleren. Begge er frie. Så setter jeg ene kabelen på multimeteret på den i motorrommet og den andre i herven bak turtelleren. Og tester med kontaktfunksjonen. Jeg får kontakt, men rart nok også på den andre kablene i herven også.... Jeg tenker, at da må jo disse være koblet sammen et sted. Og da burde det ikke være riktig kabel. Med mindre de alle av en eller annen grunn er jordet.... Da får jeg jo også kontakt.
  4. Takk igjen for diagrammet! Jeg tror jeg har funnet riktig kabel i motorrommet som går til turtelleren Den har samme fargemerking i motorrommet som bak turtelleren. Jeg tenkte bekrefte med multimeter at jeg har riktig kabel gjennom å se om jeg fra enden av kabelen får kontakt rundt til stift nr 3 på kontakten på turtelleren. Men, jeg får utslag også over alle andre stift på kontakten på turtelleren mot den samme kabelen. Jeg klarer ikke helt å skjønne det..... Det går en til kabel fra samme kontakt (stift) i motorrommet. Den burde da ha kontakt med Bosch tenningsstyring på korrekt stift der tenker jeg. Men, for morro skyld så sjekket jeg mellom denne kabelen og sikringsboksen. Og nesten alle sikringskurser hadde kontakt med denne andre kabelen på samme stift. Hadde den bare gått rett til Bosch-boksen burde det vel ikke vært kontakt til noen sikringer?
  5. Løst! Flyttet selvfølgelig bare selve håndtaket over ved å ta ut de to splinter og byttet om på håndtakene. 😁
  6. Takk for hjelpen alle! Her er skjema slik jeg nå tenkt å koble opp min MS. Jeg har to kabelstammer. En fra den som satt i GTV6´n (men som kommer fra en 75´a) og en fra en 155 V6. Jeg tar selve kablene, slik at de i prinsipp har riktig lengde - samt at f.eks. VR-sensor er skjermet. Og legger ny krympeslang i forskjellige størrelser for å pakke alt sammen på nytt. Nye kontakter på de fleste steder og nye strømper. Samt noen nye releer. Jeg har vist pin-nr på skjema som de opprinnelig var koblet til på L-jet/Motronic-kontakten for å ha kontroll når jeg plukker dem ut. Og så blir det noen helt nye. Jeg har imidlertid et gjenstående spørsmål. Håper det er noen som kan dette. I manualen for Wide Band O2 sensoren så står det at man bør koble en kapasitator mellom jord og signal-kabelen tett på MS´n for å filtrere. Jeg har spurt om hva type og hvilke krav det er til den. Men, de har bare svart at for så gamle produkter som den jeg har, så har de ingen opplysninger lenger..... Så, noen som har forslag på hva type og ellers jeg bør se etter her? GTV6-MS.pdf
  7. Takk! Ja, lurte på om den nye coilen kan kobles og ligge på sikringen som nåværende coil ligger på nå helt enkelt. (For den ligger vel på en sikring?) Tenningsforsterkeren sitter jo også sammen med coilen. For turtalssignal har jeg tenkt at jeg i "verste" tilfelle må jeg bare følge kabelen fra coilen bakover. Jeg skal jo uansett fjerne alle kabler jeg ikke bruker mere. Men jeg tenkte at det kanskje uansett var et koblingspunkt tettere på dashbordet hvor jeg kunne anslutte signalet ut fra MS som emulerer signalet fra coilen.
  8. Knall! Da må jeg bare finne ut av hvor kabelen som gir impulsene til turtelleren på dashbordet går videre og ut. Må koble til MS'n, siden jeg ikke har vanlig coil lenger....
  9. Ok. Jeg er ikke bekymret for pumpen, men ville forsikre meg at ikke bare pumpen, men også ECU og injektorer (siden jeg skal ha ny ECU) også får strøm ved crank.
  10. Ok, så da har jeg "nytt" håndtak. Hvordan løsner man låsesylinderen, uten å ødelegge noe....? Er det tre plast-hatter/klips som skal løftes av som bare er klemt på, og som holder sylinderen på plass mon?
  11. Takk! Skal ikke 88z ja spenning hele tiden? Det ser jo ut som at den er koblet rett på batteriet? 88a skal vel også følge 88b/e/f? Men enda viktigere, som egt er det jeg lurer på, har 88a/b/e/f +12v også ved cranking?! Pin 86, får den strøm direkte fra 86a, så snart man vrir om nøkkelen? Eller, bare ved cranking....? Uavhengig om LMM er åpen eller ikke?
  12. Selv om det står BMW på den så er skjemaet i sin tid laget for en GTV6. Men der gjenbrukte de hele kabelstammen, alle sensorer og stilte bara LMM'n i fullt åpen. Jeg lager en helt ny kabelstamme, selv om jeg gjenbruker kabler fra GTV6 samt en 155 V6. Da har flere av kablene riktig lengde og jeg ser på pin'en i enden hva hver ende har vært koblet til. Nye kontakter overalt og ny krympslange. Jeg har snart ferdig et skjema som jeg sikkert kan laste opp. Jeg kjører MS1 Extra. Wasted Spark coil fra 155 og VR sensor og kaldstartsventil fra samme. Jeg kommer ikke å modifisere MS'n for å gi +12v i stedet for jord på utgangen som styrer brenslepumpsrele, slik de har gjort i eksemplet. Men i stedet ha et lite rele som i sin tur trigger original rele. Har høyimpedans injektorer for å slippe tilpassing (og så var de gamle så morkne at de falt av fuel-railen av seg selv...). Med lite ekstra kapasitet slik at den kan mappes for E85 også (hvis man er i Sverige og kjører. den gikk på 80-tallet på etanol før jeg kjøpte den med liten modifisering av LMM'n bare) Hva motor har dere i raseren?
  13. Nja, jeg er jo ikke sikker. 😁 Hvis tenningslåsen gir kontakt for "running"-posisjonen også ved "crank" - da fungerer det jo. Det kan jo være at det at den gir strøm til rele A som forer bensinpumpen, direkte fra tenningslåsen ved "crank", er for å sikre bensintrykk. Jeg mener det er slik at for at bensinpumpsreleet skal få trigger ved "running" så må flap'en i LMM'n stå åpnet. Som en sikkerhetsfunksjon. Og for at den da skal få bensin ved crank, selv om dette ikke i seg selv er nok for å åpne flap'en nok til å reagere, så har de lagt til dette? MS'n vil jo trigge bensinpumpsreleet uansett. Da prøver jeg opprinnelig plan og bruker originale releer. Og hvis jeg ser at MS (og injektorer) ikke får strøm ved crank så får jeg rett og slett sette opp nye releer.
  14. Beklager doble bilder - prøvde å få orden på oppløsningen av vedlegget, men ble bare to med like dårlig lesbarhet.
×
×
  • Opprett ny...