Gå til innhold

Patriq Backlund

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 413
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Patriq Backlund vant sist dagen den 4. oktober

Patriq Backlund hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

10 Buona

Om Patriq Backlund

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Takk igjen for tips. Har nå bestilt pakninger for termostat pluss innsugsrør fra OKP. De hadde. 🙂
  2. Fungerer det med universal lås? Aner ikke helt hvordan blokket ser ut. Har universallås som jeg pleier å bruke noen gang. Men det koster ikke mange kronene. Du tar ikke bare av kamkåpene og sjekker posisjonen på kammer og veiv når du monterer my reim da? Jeg har heller bare gjort det i det siste.
  3. Ok, men - har de så stor diameter? Og de tåler kjølevæske over tid? Lurer på om ikke pakning på tube er bedre da? Eller, har du prøvd?
  4. Takk for tips! Jeg tok kontakt med dem, og de svarte at de ikke hadde pakning til 75 V6, GTV6, 164 V6 eller 155 V6. Den lenken, har du da søkt på denne motoren? Det var så mange pakninger i lenken og jeg så ikke helt hva som var søkt på?
  5. Hei! Ser etter de to forskjellige runde pakningene ved thermostathuset på en 12V6. EB Spares har ikke, Häckner svarer ikke på henvendelser, Highwood Alfa har bare svart en gang, og at de har mail-problemer. Noen som har forslag på andre steder? Har noen andre småting jeg i tillegg trenger. Kan evt bruker pakning på tube. Men vil helst ha the real deal.
  6. Av helt andre grunner vet jeg at bl.a. CarPlay har problemer i siste iOS via Bluetooth. Ved siste beta-versjonen av iOS har jeg skjønt at det fungerer, hvis man fjerner tilkoblet AppleWatch. Tror ikke de helt har funnet ut hvorfor, men skal se ut til å løse problemet. Så hvis problemene kom etter oppdatering så kan det evt være en fix in til videre?
  7. Takk, prøver det! Har målt på stiftet til starteren. Ingen spenning når nøkkelen først vris til "på". 10.5V når den vris til "start". Fortsatt 10.5V når nøkkelen slippes. Skulle det ikke bli null da....? Må nøkkelmekanismen smøres opp slik at den returnerer enda litt lenger? Eller bytte til en fjærende vippebryter på panelet som styrer et rele til starteren? Sånn fancy start-button, men godt kamuflert. 😊
  8. Ja, og så var det det hvordan man får ut sikringsboksen? Har leget i den klassiske posituren med hodet ved pedalene og sett opp under. Men ser ingen rett frem måtte og få den ut.
  9. Ok. Takk. Spenningsfallet er målt rett på sikringene. Dvs, det er bare ledning fra batteri til tenningslåsen og derfra korte veien fra lås til sikringsboksen.
  10. Jeg kom tilfeldigvis over en tråd på Alfa BB, om nettopp vindusheisene. Det var det en som tatt kabelen som går fra nøkkelbryteren og montert den på et rele. Slik at i stedet for at all strøm som går til "switched power" går gjennom tenningslåsen, så går den gjennom et rele som drar rett fra batteriet. Den kabelen som tidligere ga all strøm på "switch side" av sikringsboksen skrur nå i stedet på releet. Etter det fungerte all slik strøm mye bedre. Tenkte gjøre det samme. Har lastet ned en pdf som beskriver el på alle Alfa V6 (Alfetta, Giulietta, Alfa6 osv.) Men, hvordan løsner man sikringsboksen....? Jeg har også målt på alle sikringer. De som har strøm selv uten at nøkkelen er vridd om har tilnærmet 12V. Men de som får switched power, har 8-10V. Det tyder for meg på at de ikke får nok strøm fra tenningslåsen. Jeg har også sjekket, og jeg har strøm på alle sikringer, selv når nøkkelen er vridd til crank/start. Det er bra. Siden da vet jeg at Megasquirt (som jeg også holder på å installere) og bensinpumpe får strøm selv ved crank. Har nå bestemt meg for å droppe original rele til L-jetronic, og montere nytt med nye sikringer for alt som har med MS å gjøre. Og evt montere rele til startmotoren også. Så slipper den også gå via tenningslåsen. Noen som vet hva starteren trekker og hva rele jeg trenger? Håper nytt rele til sikringsboksen skal få vindusheisene å gå enda bedre. Til slutt, det er av/på/start - tre posisjoner - på tenningslåsen? Jeg skjønner ikke helt elskjema for selve tenningslåsen. Det er en rund symbol hvor det er et spor in for 12V kilden, og tre spor ut. En for starter, og to som går til hver del av sikringsboksen. Men alle fester bare på hver sitt 90-graderdelt punkt på samme sirkel. Siden det er to spor ut til sikringsboksen kunne det jo tyde på at det var to posisjoner "på" - slik jeg er vant til på en del andre biler. Men jeg har ikke to posisjoner når jeg vrir om nøkkelen. Er det en eller to posisjoner på?
  11. Jeg holder for øvrig på og monterer motor på de bakre vinduene også. Bruker et ekstra set med originale knapper for disse tenker jeg.
  12. Takk igjen! Lurer på om jeg rett og slett skal korte av wiren med slike klemmer! I stedet for å montere/flytte noe hjul. Bare prøve noen ganger til lengden blir riktig. Tror kanskje mekanismen på min bil hadde låst seg fordi wiren blitt slakk og viklet seg inn i seg selv på spolen. Det med tape hadde jeg faktisk også kommet på selv. Men siden jeg skjønte det ville være vanskelig å løsne den når alt var montert så holdt jeg i stedet alt strukket hele tiden imens jeg førte motor og spole på plass. Men da var altså wiren enten for kort eller slakk oppdaget jeg.
  13. Ok. Ser på om det er en mulighet. Men, sånn formelt, er det slakk i wiren originalt/når dere montert? Husker ikke hvordan det var når jeg demontere.
×
×
  • Opprett ny...