Gå til innhold

Patriq Backlund

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 515
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    3

Patriq Backlund vant sist dagen den 4. oktober 2019

Patriq Backlund hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

19 Buona

Om Patriq Backlund

  • Rang
    Primo Capo

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Oslo

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Til dem som evt i ettertid leser, så skulle kabelen merket med rødt sist her til pluss. Kabelen er nok så lang fordi motoren kommer fra en 75'a, og der er jo batteriet foran i motorrommet og koblet rett på plusspolen.
  2. Ser ut å være samme fremgangsmåte og verdier som manualen jeg klippet fra sier. Så antagelig riktig. 😊 Der er jo også verdier for både TAS og TPS, slik at begge skal kunne kontrolleres.
  3. Her er fra manual hvor det står hva du skal måle på de to. Tror det skal stemme for din bil også. Det er egt for V6, men det virker som om disse to sensorene er like?
  4. Har googlet litt. Virker som at din TPS på Le2 Jetronic bare har tre posisjoner. Lukket, åpen, vid åpen. Skal likevel teste både min tilsvarende og en som måler kontinuerlig. Hvor sitter den andre sensoren på spjeldet?
  5. Er det en som bare måler WOT, Open, Closed ? Eller en med potensiometer? Usikker på hva motorstyringssystem denne har? Du skriver potensiometer. Jobber ikke de vanligvis mellom 0-5 V? Kan evt sjekke på den jeg har. Er det en Bosch?
  6. Eller er det rett og slett jordingen.....? 🙂 Her er jo A11 starteren. Det går en kabelsamling med en rød og svart kabel fra starteren. Hvor den ene er nå koblet til hvor plusskabelen kommer fra batteriet. Og den lille svarte med stift er koblet på koblingspunktet som også er gjengitt lenger opp i tråden - og som jeg da oppfatter kommer fra tenningslåsen - B1.
  7. Og... Hvor skal denne fra starteren festes....? 🤔 Skal den også rett på hvor den tykke plusskabelen fra batteriet er festet? Grunnen jeg spør er dels fra festet på motorblokken peker kabelen videre ut og under bremsesylinderen. Vekk fra festepunktet for pluss. Og at jeg mener å huske at en kabel fra starteren skal til generatoren? Men, det er jo ikke noe koblingspunkt på selve generatoren.
  8. Ble det kjøp? Var det snakk om å prøve med andre hjul for å se om det hjalp og derved avdekke/utelukke om feilen lå i alle andre mulige kilder? Og det ville si noe på prisen?
  9. Oppdaget etter at jeg la ut kjøpes annons at jeg hadde laget denne tråden i sin tid. Beklager "dobbel-post". Er altså fortsatt på jakt. 🙂
  10. Noen som har den delen som er ring rundt til salgs fra en iso-static gir mekanism? Har prøvd utenfor landegrensene, men bl.a. pga krone-virus så er alle kanaler stengt ned i overskuelig fremtid (ny del). Kan kjøpe ny eller gammel del hvis dere har. (Kommer fra en 75 3.0 opprinnelig, sitter på en GTV6, mulig samme på en 75 TS...?)
  11. Enig - veldig bra! Kanskje legge den ut på thingiverse.com....?
  12. Ok - nytt spørsmål. Siden jeg skal bruke Megasquirt, så kan jeg jo bruke to injeksjonspulser per 720gr revolusjon. Dvs to omganger med fyll. I stedet for en gang som det vel er originalt med L-jetronic. Det skal vel fungere det? Siden innsugsventilene åpner jo bare en gang per eksplosjon. Da kanskje de rakkerns 156cc/min injektorene går å bruke likevel.... EDIT: Innså at kapasiteten jo ikke blir bedre. Injektoren skal jo likevel klare nok fuel per 720gr. Og med to sprut per cycle i stedet for en, så blir jo dessuten ned/opp tiden for injektorene lagt til en ekstra gang. Så det forbedrer jo neppe situasjonen. 😊
×
×
  • Opprett ny...