Gå til innhold

Virrum

Capo
  • Innholdsteller

    590
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Virrum

  • Rang
    Capo
  • Bursdag 27.03.1967

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Drøbak

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei. Det er vel egentlig ikke spesielle pusserblader på den, men du må tre de på en spesiell måte. Kan huske at det var fort gjort å rive av bladene for så gå på delelageret og når du kom opp igjen så var det kul umulig å huske hvorden de skulle monteres
  2. Hei på Det er ikke wastegate på bilen din. Vakumklokka du se er til vnt, Variabel turbogeometri. Trykk kontrolleres av mengden fuel som sprutes inn
  3. Ville sjekket releene som sitter foran batteriet om du ikke får start etter å ha sjekket batteriet. Det er to microreleer som sitter tett på hverandre nærmest innerskjermen. Det ene er til bensinpumpe i tank og det andre er til spenningsforsyning til styreenhet og startsperre. Det er ikke uvanlig med dårlig kontakt eller relefeil.
  4. Hei Har en gammel løsning på å lese ut feilkoder på biler med 3 pin kontakt. 1. Switch on the ignition -the SD warning light should illuminate. 2. Use a jumper lead to bridge terminals A and B in the 3-pin SD connector (light blue/white and black). 3. The stepper motor will operate once so that the plunger will fully extend and then retract. 4. The codes are displayed on the SD warning light in the instrument panel. The flashmg of indicates the 2-digit fault codes as follows: a) The two digits are indicated by two series of flashes. The first series of flashes indicates the multiples of ten, while the second series 1 of flashes indicates the single units. c) A single flash indicates fault codes in tens, while a flash followed in quick succession by a second flash indicates units. d) A 3.2-second pause separates the transmission of each individual code. e) Code number "12" is indicated by one single flash, followed by a 1.2-second pause, then two flashes in quick succession 5. Count the number of flashes in each series, and record each code as it is transmitted. 6. The first code transmitted is "12", which signified code initiation. Code 12 is repeated twice more for a total transmission of three times. 7. After transmitting code "12", the warning light will extinguish. 8. After a 3.2-second pause, the warning light will begin transmitting all stored fault codes. Each code is transmitted three times. with a pause for 3.2 seconds between each code. 9. If no fault codes are stored, the warning light will continually flash code "12". 10. Turn off the ignition and remove the jumper lead to end fault code retrieval. A quick list of codes. 14 Coolant temperature sensor (CTS) or CTS circuit 15 Coolant temperature sensor (CTS) or CTS circuit 21 Throttle position sensor VPS) or TPS circuit 22 Throttle position sensor (TPS) or TPS circuit 23 Air temperature sensor (ATS) or ATS circuit 25 Air temperature sensor (ATS) or ATS circuit 33 Manifold absolute pressure (MAP) sensor signal or circuit 34 Manifold absolute pressure (MAP) sensor signal or clrcuit 42 Ignition circuit 51 Electronic control module (ECM) 52 Electronic control module (ECM) 55 Electronic control module (ECM)
  5. Hei Har aldri opplevd at nøkler som er kodet faller ut av systemet. Sjekk heller at du har spenning til motorstyr. Sitter et microrele til dette i motorrom og det er ikke ukjent at disse pakker sammen. Har også opplevd at startsperre går inn om batterispenning har vært lav. Enkel reset er nytt batteri og å legge systemet strømløst over natten.
  6. Har reddet flere bare med å bytte vippearmer....
  7. Hei Har sett at dårlig kontakt på dysene kan gi sånne feil. Det er heller ikke sikkert at du får feilkoder på motorstyr når dette opptrer. Du får forstyrrelser på bilens canbus som innvirker på instrumenter og kommunikasjon mellom bilens styreenheter.
  8. Sjekk også slangen til MAP sensoren. Uten vakum til den så blir det mye fuel =)
  9. Har hatt en 156 med samme feil. Slet litt med å finne årsaken, men med scoop så ser man at signalet fra sensoren blir borte på lave turtall. Mange blir lurt når de feilsøker og ser at dieseltrykket mangler, men styreenheten legger ikke opp noe dieseltrykk før turtallet overstiger en viss verdi. Og siden kransen slenger fram og tilbake så kommer det jo skjelden en ok verdi på turtall. Kransen sitter på innsiden og er litt tricky og få skrudd fast. Bunnpanna må med osv.
  10. Hei. Orginal alarm er montert her. Finn blå ledning med sort stripe og klipp denne bort fra kontakten. Da løser du blinklysproblemet. Dette er en kjent feil på 156 og jeg har klippet bort og isolert mange kontakter.
  11. Hei Mitt stalltiops er å forsøke å lese ut feilkoder. Får du ingen kommunikasjon med styreenheten selv om styreenheten har både pluss og minus på de rette stedene er nok feilen i selve boksen. Styreenheten for kassa ligger i midtkonsollen rett under varmeapparatet. Lekasje her gjør at du fyller styreboksen med frostvæske og vips så er den defekt. Du ser med en gang på boksen at den har vært utsatt for lekasje. Den er enten grønn eller rød, som frostvæsken. Har sett dette på flere biler det siste halvåret. Frank
  12. Får du kontakt med styreenheten slik at du ser parametere som hjulhastighet? Har sett at noen blender av lampen med tape slik at de ikke ser lyset som er på hele tiden.
  13. Sorry, du har rett det er en 1,6 8v... Tenkte på Gtn jeg Begynner å bli noen år siden jeg jobba med fiat...
  14. Napper fort ut motor og kasse om du er interssert. Har også nytt reg reim sett som kan følge med.
  15. Har en komplett cab som selges i deler. Motoren er en 1,4 som går bra, men gearkassa har ulyd på 3 gear. Den går på dynga relativt raskt om ingen er interssert. Frank 90665905
×
×
  • Opprett ny...