Gå til innhold

Arvid

Maggiore
  • Innholdsteller

    3 126
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Arvid vant sist dagen den 4. juli 2019

Arvid hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

133 Eccellente

Om Arvid

  • Rang
    Maggiore
  • Bursdag 20.12.1971

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Odda

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Fluid Film er bra greier på elektriske kontakter. Lukter piss og sau men forhindrer korrosjon og dårlig kontakt 👍
  2. Herlig og se at en gammel klassiker blir pleiet og tatt vare på. Det er bare èn måte og gjøre dette på og det er som du gjør nå - nøye og skikkelig 👍 Var det denne du prøvde på armlenet ? : https://colourlock.no/produkt/colourlock-leather-softener-250-ml/ Den skal etter sigende være effektiv på tørt og stivt skinn. Skal påføres i tynne lag flere ganger for deretter og gni/massere skinnet.
  3. Takker for tips - skal sjekke litt rundt
  4. Neida,ingen Super. Det er gamle 8.32 som kanskje skal få seg nye bremser. Den har samme kalipere som 164 3.0 12v og Integrale 8v. Selv om det ofte er som Lego og bruke deler fra andre modeller så er det dessverre ikke sånn med bremsene på Thema/164/Integrale. Integrale Evo ble levert med 4-pot Brembo men de passer ikke på noen annen italiener - men derimot på 1991-95 Dodge Viper 😵 Brembo fra 147/156/166 passer heller ikke uten hjemmelaget adapter og rett spacing. Er det noe skrik og skrål fra Carbon Lorraine ? Funker de til daglig kjøring eller mest bane ?
  5. Er det noen av Brembo caliperene fra 147/156/166/Fiat Coupe/Lancia som passer på 164 3.0 12v ? 164 3.0 har jo helt greie bremser men de kan bli bedre - og se bedre ut 🙂 Må kanskje ha ny brakett for og passe ? Hva finnes og hva passer ? Noen som har erfaringer her ?
  6. Sett ut i fra et teknisk standpunkt er Duoselect helt klart den mest interessante av modellene. Girkasse bak - tørrsump smøring - og justerbare coilovers hvis sportpakke. Mykt og fint understell hvis en vil og skarpt og kontant i sport mode. De tonet ned hele konstruksjonen når de gikk over til ZF automat - fortsatt milevis sportsligere og vakrere en de tyske,men langt mer konvensjonell under skallet.
  7. Duoselect har fått mye ufortjent negativ omtale. Det meste basert på rykter og liten forståelse om hvordan den skal brukes. Kjører en bilen normalt og tenker seg om så fungerer Duoselect meget bra. Skikkelig moro 👍
  8. Kjøpes hos fargehandler ja. De originale panelene har jo matt finish og er helt glatte. Med rulle eller pensel så kan jeg ikke garantere at du får samme 100% glatte finish - men ikke langt i fra 😉 Vil du ha samme overflate som originalt må du prøve og få tak i sprayboks klarlakk m/herder - den tåler mye. Skal finnes i både matt og halvblank finish. Eller får du snakke med et lakkverksted. De har jo alltid jobber på gang som skal avsluttes med klarlakk - koster ikke mye å svinge sprøyta bortom delene dine mens de lakker en bil 😊
  9. Jeg har lakkert endel trepaneler i bil etterhvert og bruker konsekvent vannbasert gulvlakk. Den fåes i matt,halvblank eller blank så kan en velge finishen selv. Gulvlakk er ripefri og svært slitesterk. Minuset er du ikke kan spraye den sålenge du ikke har sprøyteutstyr. Jeg har brukt både rulle og egnet pensel for lakk med flott resultat. Bare husk og ha god temperatur for glattest mulig overflate og finish 🙂
  10. Har ikke kammer men et tips 👍 Kammer fra 155 V6 er å regne som trimkammer på V6 TB og billigere enn smidde CB. Kanskje ikke lett og finne men verdt et søk
  11. Dette var veldig trist. Kondolanser fra Hardanger. Selv om jeg ikke kjente Thomas godt var han en jeg beundret - en hverdagshelt. Arbeidsom,familiekjær,vennlig og alltid hjelpsom. Gode verdier det står respekt av.
  12. Her 🙂 : https://www.ebay.com/itm/Lancia-Dedra-LX-Instrument-Cluster-Digital-Dashboard-Borg-1766918-Odometer/113754574321
  13. Er svak for gamle gode Dedra så ikke nøl med bilder og inntrykk hvis den havner hos deg 👍
  14. Hei Morten, Skiver bak er like på alle GT så bremseskjold skal være det samme 👍 Det begynner og bli tynnt i delelagrene rundt om med bremseskjold til eldre Alfa så får håpe du får tak i.
  15. Og borre i en gjengetapp er helt fånyttes - det går rett og slett ikke. Isåfall må du borre på sidene av tappen slik at den løsner. Det resulterer bare i et stort ubrukelig hull som du evt. må borre ut og fylle med løsgjenger. Du trenger en sånn 😉 : http://www.wgas.no/wp-content/uploads/2018/02/Walton-gjengetappekstraktorer.pdf
×
×
  • Opprett ny...