Gå til innhold

Arvid

Maggiore
  • Innholdsteller

    3 120
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    7

Arvid vant sist dagen den 4. juli

Arvid hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

133 Eccellente

Om Arvid

  • Rang
    Maggiore
  • Bursdag 20.12.1971

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Odda

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Sett ut i fra et teknisk standpunkt er Duoselect helt klart den mest interessante av modellene. Girkasse bak - tørrsump smøring - og justerbare coilovers hvis sportpakke. Mykt og fint understell hvis en vil og skarpt og kontant i sport mode. De tonet ned hele konstruksjonen når de gikk over til ZF automat - fortsatt milevis sportsligere og vakrere en de tyske,men langt mer konvensjonell under skallet.
  2. Duoselect har fått mye ufortjent negativ omtale. Det meste basert på rykter og liten forståelse om hvordan den skal brukes. Kjører en bilen normalt og tenker seg om så fungerer Duoselect meget bra. Skikkelig moro 👍
  3. Kjøpes hos fargehandler ja. De originale panelene har jo matt finish og er helt glatte. Med rulle eller pensel så kan jeg ikke garantere at du får samme 100% glatte finish - men ikke langt i fra 😉 Vil du ha samme overflate som originalt må du prøve og få tak i sprayboks klarlakk m/herder - den tåler mye. Skal finnes i både matt og halvblank finish. Eller får du snakke med et lakkverksted. De har jo alltid jobber på gang som skal avsluttes med klarlakk - koster ikke mye å svinge sprøyta bortom delene dine mens de lakker en bil 😊
  4. Jeg har lakkert endel trepaneler i bil etterhvert og bruker konsekvent vannbasert gulvlakk. Den fåes i matt,halvblank eller blank så kan en velge finishen selv. Gulvlakk er ripefri og svært slitesterk. Minuset er du ikke kan spraye den sålenge du ikke har sprøyteutstyr. Jeg har brukt både rulle og egnet pensel for lakk med flott resultat. Bare husk og ha god temperatur for glattest mulig overflate og finish 🙂
  5. Har ikke kammer men et tips 👍 Kammer fra 155 V6 er å regne som trimkammer på V6 TB og billigere enn smidde CB. Kanskje ikke lett og finne men verdt et søk
  6. Dette var veldig trist. Kondolanser fra Hardanger. Selv om jeg ikke kjente Thomas godt var han en jeg beundret - en hverdagshelt. Arbeidsom,familiekjær,vennlig og alltid hjelpsom. Gode verdier det står respekt av.
  7. Her 🙂 : https://www.ebay.com/itm/Lancia-Dedra-LX-Instrument-Cluster-Digital-Dashboard-Borg-1766918-Odometer/113754574321
  8. Er svak for gamle gode Dedra så ikke nøl med bilder og inntrykk hvis den havner hos deg 👍
  9. Hei Morten, Skiver bak er like på alle GT så bremseskjold skal være det samme 👍 Det begynner og bli tynnt i delelagrene rundt om med bremseskjold til eldre Alfa så får håpe du får tak i.
  10. Og borre i en gjengetapp er helt fånyttes - det går rett og slett ikke. Isåfall må du borre på sidene av tappen slik at den løsner. Det resulterer bare i et stort ubrukelig hull som du evt. må borre ut og fylle med løsgjenger. Du trenger en sånn 😉 : http://www.wgas.no/wp-content/uploads/2018/02/Walton-gjengetappekstraktorer.pdf
  11. Thema 8.32 er langt fra så vrien og få slitedeler til som mange tror. Det meste av understell og brems er standard Thema/164 sett bort i fra dempere/fjærer. Bremseskiver foran er fra 164 3.0 - bak er standard Thema. Bærearmer/foringer/bakstilling er Thema/164. Opphengskule bærearmer foran er SAAB 9000 og Thema Blindata (Skuddsikker). Dempere kan enten overhales eller byttes til vanlig Thema - men da ødelegger en den spesielle flyten og følelsen i denne bilen. Synd det gikk som det gikk - denne hadde du virkelig kunne kost deg med 🙂 Ikke for sent og snu og jeg stiller gjerne opp som delekonsulent/detektiv 👍
  12. Gratulerer med herlig bil 👍 Vingen er ikke automatisk - kun betjent av bryter på rattstammen. Hvis den ikke virker så sjekk relè i bagasjerom - tror det er på høyre side.
  13. Det er to feil som kan lage disse symptomene. EGR eller swirl flaps i innsuget men som regel er det sotet EGR som er synderen. Den kan renses men da er det viktig at tetteflatene til ventilen er helt rene og at stempelet kan bevege seg fritt og ledig.
  14. Har du sjekket koblingen mellom dør/dørkarm ? Dårlig kontakt eller irr ?
×
×
  • Opprett ny...