Gå til innhold

Decebal

Apprendista
  • Innholdsteller

    22
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om Decebal

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Har et sett Selespeedfelger med Continental 225/45 R 17. Dekkene er lite brukt, kun sommeren 2011.
  2. Men noe lys ble det jo ikke! Det er strøm inn til bryteren, (midterste ledning og øverste) det kommer strøm ut til parkeringslys, men ikke noe strøm kommer ut på de to nederste ledningene, som er til nærlys og fjernlys. Så da er det vel bare å få tak i ny bryter hos hoggern.
  3. Det er vel heller dattera mi som er tålmodig.
  4. Fikk endelig tatt av ratt og bryter og sjekket kontaktene inn på venstre bryterarm. Den midterste stikka (14) var veldig oksydert, (helt grå) men ble fint blankt kobber etter oksydrens. Har tro på at lysene kommer på, når jeg monterer sammen igjen.
  5. Er denne god nok? http://www.alfaworkshop.co.uk/alfa_jtd_cambelt.shtml Deler og verktøy kan du sikkert få på EB-spares. http://www.ebspares.co.uk/alfa156/enginejtd_alfa156.cfm
  6. Sikringene er hele, finnes det noe rele som kobler inn disse lampene? Parklysene og tåke/grøftelysene fungerer. :-\
  7. Har mistet nærlys og langlys på Alfa 156. Alt forsvant samtidig, hvor kan feilen ligge?
  8. Ja, kanskje en liten kosestund på Frati? Jeg tar med meg Q-2 differensialstoff fra nettet!
  9. Hvilken bil skal du bruke, Jørgen? [/img]
  10. Er det kun Alfa-diagnose-utstyr som kan finne ut om ECU'en er gåen, med 100% sikkerhet?
  11. Hva måtte du betale for enheten fra England?
  12. Fikk lampe som lyste etter litt hardhendt innstilling av førersetet etter veksling mellom liten og stor fører, med motor igang. Koblet av batteri og satte det til lading natta over, imens renset jeg begge kontakter under setene med oksydrens og sprayet dem med kontaktspray. Seinere tok jeg en tur til Bilsentrum i Trondheim for å få dem til å resette ECU for airbagene, dersom det ikke var noen feil med den ellers. Traff en hyggelig mekaniker som tok den med en gang, alt var ok og lyset ble borte. Han leverte meg nøklene og sa at jeg ikke måtte tenke på betaling, det var bare å kjøre og være glad! Dette heter vel god service? Jeg har ellers bare kjøpt deler og aldri brukt verksted hos Bilsentrum, men må si at innstillingen til dem har fått en positiv farge etter dette. Har også senere hatt batteriet ute til lading, etter at radioen hadde stått på ei natt, men noe airbaglys har jeg ikke sett siden.
  13. Nei, kanskje ikke, det er vel heller det at det står i verkstedhåndbøkene at det skal gjøres.
  14. Dette så fikst ut, den runde sylinderen går altså gjennom leiet, hvis jeg forstår rett. Den vil sikkert ikke gå rundt når du skrur, pga presset på foringen. Andre siden ble tatt idag, og det gikk greiere, når en visste at verktøyet funket. Det fine med å gjøre dette selv, er at en får inspisert og vedlikeholt det meste på bakhjulsopphenget samtidig. Lastet ned bilen og strammet til boltene etterpå, men var det rett?
  15. Har skiftet på ene siden idag. Dekselet bak bremseskiven kan en ikke ta av, men en kan vri det rundt et stykke når det er løst. Den største koppen som er mothold, hadde en ytre diameter på 41,6 mm, og den ytre metalldelen på foringen går inn i denne. Koppen som presser ut den ytre metallforingen, er litt mindre enn foringen, som har en diameter på 32 mm. Jeg brukte en som var 31,6 mm utv. diameter. Det knaket for hvert drag med fastnøkkelen, så her var det tørt, selv om jeg sprøytet på masse rustløser og lot det stå lenge. Inni leiet ble det fint og blankt igjen med rustløser og fint smergelpapir. Til å presse inn den nye foringen brukte jeg en kopp som hadde ytre diameter 32,7 mm. Den var så stor innvendig at den ikke presset noe på den indre gummi/metalldelen på foringen, bare på den ytre metalldelen. Lett og greit å presse denne på plass, når en brukte litt tynn olje.
×
×
  • Opprett ny...