Gå til innhold

colombo

Artigiano
  • Innholdsteller

    54
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om colombo

  • Rang
    Artigiano

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Hadde jeg vært en bil, så hadde jeg behøvd tørr garasje og mye ettersyn. Og mye drivstoff.
  2. Bakhjulsdrift er moro for ukyndige førere, forhjulsdrift er moro for de mer kyndige. Sånn, da var vel den diskusjonen over?
  3. Evo skriver at motoren er sterk og smidig, men spesielt sporty er den ikke. http://www.evo.co.uk/carreviews/evocarreviews/240904/alfa_romeo_1750_tbi.html Men det er jo dit verden er på vei, turtallsgalskap er snart en saga blott...
  4. Er dere så sikre på at 1750 motoren er så mye bedre egnet enn 2,2 ? Rapportene antyder at 1750 er mer "dieselaktig" enn 2,2, med mye moment i lave turtall og med ca 1000 rpm lavere turtallsgrense. At 1750 nok passer dagens verden bedre er nok så, men på den annen side har vel ikke Alfa Romeo alltid strevd med å være politisk korrekte?
  5. En vurdering av finansene mine parkerer denne drømmen (for godt..?). Det er som kjent ikke bare kjøpet man må regne med, man må ha et romslig driftsbudjett også... Men kanskje noen vil slå til på denne og ta til Norge?
  6. Tenkte dette var en farlig tankebane... Kan jo poste linken til selve bilen: http://fr.autoscout24.be/Details.aspx?ts=8604054&id=166373097
  7. Her er det sikkert mange som kan gi gode råd. Jeg spaner ofte etter bruktbiler, og slik kom jeg over en Montreal på autoscout24. Nå kan jeg ikke tenke på mye annet... Prisen (15500 euro) ser vel ikke så dum ut for en 1976, og bildene antyder en bil i bra stand. Eieren svarte på emailen og bekreftet at det var bare å komme å se på den. Er det nå jeg har fortsatt har mulighet å stoppe? Er det en stor fare for total overgivelse hvis jeg drar for å se på den?
  8. Har med interesse lest om denne nye motoren, men er usikker på hvor sterk den ville føles i forhold til min Saab 2-liters turbo som med litt elektronisk trylleri har 204 hk... Skallet er jo litt finere enn den mer beskjedne svensken, da.
  9. Ja, til de første spm. Og takk for tipset, skal finne nr og søke i vei. Men jeg stenger ikke tråden for det, så det er bare å skrive hvis noen har nyttig info.
  10. Det går visst an å finne rep-sett, har allerede funnet et firma i England som har på lager. Men om det er noen i Norge som vet om noen som kanskje kjenner noen som vet om noen...etc. Bare si ifra. PS. Det er endel bruktimporterte biler på veien i Norge. Denne Tipoen er i tillegg til å ha forgasser også godkjent i Norge uten katalysator.
  11. Hva gjør forgasseren som er skrudd fast til insuget, da?
  12. Spørsmålet er enkelt - har noen dette eller vet noen om noen som har?
  13. Du burde kanskje større felger og mindre gummi, om sideveis bevegelser er det største ankepunktet? Ellers er det alltid viktig å ha samspill mellom fjærer og dempere, og ofte vil originaldempere ikke fungere optimalt med senkefjærer. Jeg har Koni FSD på min Saab, og de har endret bilens karakter mye. Dog, de er veldig adaptive og kan ofte ha en myk dempergrad, så det kan være at de ikke vil kurere sideveis bevegelser optimalt?
  14. Ai....det var heftige avgifter. Synd. Og nei, jeg erter slett ikke. Biler er billige i innkjøp her men de beskattes årlig hardt etter motorstørrelse...
  15. Jeg synes dette er interessant for dere i Norge (bor selv i Belgia): http://nl.autoscout24.be/Details.aspx?id=110224993 Prisen er altså 6500 euro,toll og slikt gir vel maks det samme i tillegg. Altså havner den på rundt 120 - 130 ferdig på vei?
×
×
  • Opprett ny...