Gå til innhold

UrsusMajor

Apprendista
  • Innholdsteller

    13
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om UrsusMajor

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hei, har en 159 2,2 som har litt problemer med å starte noen ganger i sommervarmen. Spesielt etter småturer eller hvis den har stått i solen. Setter i nøkkelen og trykker start og sier bare klikk fra tenningen. Starter alltid etter litt tid eller med startkabler. Batteri og dynamo er skiftet, har en mistanke om at det er noe med jordingen. Fant en post på alfaowner som beskriver samme problemet, og en henvisning til en servicemelding: "There's a service news for it: 55.04.08. There's a cable which goes from the fuses box inside the car (mine is below the steering wheel at the left, but I'm spanish -in Spain-, so I don't know the exact position in yours) to the ECU with low section width. The service news replaces this cable by a thicker one. I can't tell you more details since the dealer didn't give them to me." https://www.alfaowner.com/Forum/alfa-159-brera-andamp-946-spider/77380-159-does-not-start.html Er det noen som vet hvilken kabel dette er og evt har skiftet den? mvh Bjørn
  2. 4 stk 15" lettmetallfelger til alfa 156 med Pirelli Carving 185/65 piggdekk selges for kr 1000,-. Dekk kjøpt nye høst 2010, kjørt en sesong. Må hentes i Kristiansand. Bjørn
  3. Hva tenker folket om overgangen fra double wishbone til macpherson i den nye generasjonen? Er det bare gjerrigknark eller er det bedre?
  4. Jeg har ett sett med disse. Bakfjærene er ubrukt, fremre er kjørt i 2 år. Jeg har TUV papirer på 156 men tror de passer til 147 og GT også. Passer til coupe og sportwagon uten nivomat. Produktkode foran: EW1021001VA, bak EW1020002HA. Tenkes solgt for 800,-. Kan hentes i Kristiansand, evt i Oslo ved enkelte anledninger. Bjørn
  5. Takk for alle tips, idag var det vær til å skru litt. Jeg sjekket temperaturføleren som sitter i termostathuset, med denne koblet av virket ikke temperaturmåleren i cockpiten, og jeg fikk et lys i injektordysa på speedometeret, så regner med at den virker normalt, siden lyset forsvant og temperaturmåleren virket når jeg koblet på temperaturmåleren igjen. Det gikk to ledninger fra vifta til en dingsboms som var montert ved vifta mot radiatoren, rotet litt med kontaktene og vifta stoppet normalt. Er dette en temperatursensor?
  6. I motsetning til alle som har problemer med å få denne viften til å virke, er mitt problem at den ikke stopper når jeg skrur av tenningen, første gang sto den i to timer etter at bilen stoppet før jeg merket det, og da var batteriet ikke i stand til å starte bilen. Den midlertidige løsningen er å koble ut kabelen, men i det lange løp vil det være en fordel å få fikset dette. Noen tips fra ekspertene, temperaturmåler, rele eller ecu? Bjørn
  7. Sjekket igjen i dag og det var ikke kommet ny olje i tennplugghullet. Renset alle kontakter med elektrorens og skrudde sammen og nå er den helt fin igjen. Så litt søling under påfylling av olje og motorvask er konklusjonen inntil videre. Takk for all hjelp, uten dere hadde det vært toyota Bjørn
  8. Hei, skoftet olje i helga og slang på 4 liter, det viste seg å være litt for mye. :'( Har ikke kjørt langt men nå er den begynt å fuske. Tappet av en halvliter til maksmerket på peilepinnen, men det hjalp ikke. Sjekket pluggene, i brønnen til pluggene til sylinderen helt til venstre var pluggene druknet i olje. Fikk ut oljen og tok en testtur, etter en kilometer var nølingen i motoren tilbake. Er det toppakningen som er gått? Hvor mye ryker jeg på å få skiftet dette på et verksted? Bjørn
  9. Hei, har du solskjerm førerside enda? Gir 200 hvis du gidder å sende.
  10. Hei, trenger solskjerm på førersiden, har du denne enda? Bjørn
  11. Takk for tips, da slipper jeg taket på tanken om at jeg slipper unna et verkstedbesøk. Noen formening om hvor mye dette vil koste på verksted? Bjørn
  12. Etter litt inspirert kjøring på ID i helgen hadde jeg en ulyd i kassa på vei til depot, og når jeg skulle kjøre hjem var den vanskelig å få i første og andre gir, men når jeg bare fikk kjørt den varm gikk det greit å gire og ingen ulyder fra kassa mens jeg kjørte. Når jeg startet kald i fri neste dag kom det plingdingelinglyder fra kassa som forsvant når jeg trykket inn clutchen, og som kom tilbake når jeg slapp ut, nappet litt også, var nesten som den sto i gir. Var vanskelig å få i første og andre, men gikk etter å ha sluppet clutchen inn og ut noen ganger. Når motoren er slått av er det ikke noe problem å bevege rundt i girene. Noen stalltips på denne? Er det overføringstaget som er bøyd? Bjørn
×
×
  • Opprett ny...