Gå til innhold

Runet

Regolatore
  • Innholdsteller

    6 064
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    64

Runet vant sist dagen den 9. september

Runet hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

475 Splendido

Om Runet

  • Rang
    Regolatore

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Nordfjordeid

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Hva med definere Cuore som et trossamfunn? Vi er da over 50 true believers så da kvalifiserer vi til 1237 kroner pr medlem i statsstøtte? Alfaguden er vel fin å tro på den? https://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/staten-vil-gi-1237-kroner-for-hver-religiøse-person-12-millioner-personer-får-ingenting/ar-BBXSxc0?ocid=spartandhp
  2. Min far kjøpte også alltid setetrekk til sine nye biler. Han satte de på når han solgte dem fordi han selv skulle ha gleden av de originale. Nå skal det sies at de originale også så ut som nye etter 6 år (som han hadde bilene) så jeg skjønte ikke vitsen med å dekke til, men han mente tydeligvis at de var godt brukt.
  3. Prøvd med dyserens? Må bare spørre: er det sjelden eller ofte/alltid du kjenner lukta? Kan det være avbrenning av partikkelfilteret du kjenner? Ellers var det ganske stor forskjell på retur ja...
  4. Enig! Dette er en kombo man kan like 😍 Og jeg spiser gjerne ansjos og sursild, men den svenske klarer jeg ikke...
  5. Jøss! Du ligger ikke på latsida akkurat!
  6. Som Gruagarasjen nevner i sin tråd, så blei det en liten kjøretur sist søndag der Atle og Stian og meg møttes på Lom. Vi er ganske gode å time, for ferden gikk med GTen over Strynefjell på sommerdekk på fine veier. Møtte et par snøbyger, men ikke noe som gjorde det skummelt på veien. Derimot når jeg satt på expressbussen på vei hjem noen timer senere, så var det hvitt over alt. Så kikka vi på bil og prøvde bil og tok en meget trivelig kaffeprat på en av kafeene der det hele endte med at min GT Busso havnet i nye gode hender og slo følge med de andre tilbake Grua. Takk for en hyggelig handel i trivelig selskap og jeg håper GTen oppfører seg pent fremover.
  7. Ser at Mads Erik i sin tråd har ganske drøy skjevslitasje på sin også. Spiller ingen rolle hvor langt dekka er gått, jeg mener de skal slites beint på en ny bil med originalt oppsett. Det har ikke med penger å gjøre. Alle som ser på Mads sine hjul skjønner at dette er livsfarlig, og samtidig burde produsent/importør lagt seg langflate og sagt unnskyld og at sånn skal det ikke være så dette fikser vi. I stedet for man beskjed om at dekk ikke omfattes av garanti, og at jeg må komme igjen EN GANG TIL fordi de må søke importør om å få dekke hjulstillingskontroll og kalibrering av radar (må visst gjøres etter endring av hjulstilling). Dette til tross for at jeg i god sendte bilder av slitasjen.Nå fikk de heldigvis beskjed om at hjulstillingskontroll dekkes, men da var det for seint for denne gang. Så jeg sliter sikkert fremdeles dekk skeivt. Men nok om det. Vi får se hvordan det går. Jeg må uansett sette igjen bilen en stund fordi støtfanger og bakluke må lakkeres grunnet kontakt mellom fanger og bakluke som nevnt over.
  8. Gode poeng fra Pål Arthur💪
  9. Men alvorlig talt! Jeg kjører en G diesel. Herlig bil på nesten alle måter, men den sliter dekk på innsida foran og venstre verst. Og jeg kjører fortere i svinger enn de fleste andre, så den burde slitt utsida om noe i det hele. 16000km og RSA sier at dekk ikke er garanti. Det driter jeg i. Jeg aksepterer at dekk og bremser er slitedeler og ikke omfattes av garanti, men både dine og mine er ødelagt. Ikke slitt. Jeg kommer IKKE til å gi meg. Jeg har ikke gjort noe galt så dette får RSA fikse! Har selv en selger med Mondeo med samme sjuka og han fikk nye dekk og justert hjulstilling. Skulle bare mangle. Dette er rett og slett for mye rødvin eller Grappa i produksjon. Bilene er ikke riktig satt opp. Ikke bare det, de er satt skeivt opp!
  10. Tipper også drivaksel eller løse hjulbolter. Ellers er det jo pga av alle rundkjøringer størst belastning på høyre side hvis det skulle være hjullager. Jeg tror ikke det. Hjullager lager romlelyd i god tid før havari og lyden blir stille enten i høre eller venstresving. Kommer lyden fra høyre så blir den forsterket i venstresving fordi du da belaster høyre side. Du skriver ikke noe om alder og modell. Det bør vi vite. Kan for eksempel være at bremseskiva har løsnet pga rust (dette opplevde jeg på en12 år gammal bil), men du sier heller ikke noe om lyden varierer etter hva du gjør.
  11. Hva er viktig for fruen? Det regner jeg med du vet. Er hun som Leif sin (ikke den samme da...) så bør jo hans tips nevnes. Ellers kan jeg selv si etter 16000km bak rattet i samme bil, at den går billig, blir fort varm, er vakker å se på, at dette ikke er kjole alle har, at den er sikker i kollisjonstester (noe man liker men ønsker man aldri får bruk for) osv osv... Ellers, når du likevel er fanget av dette vesenet og er skikkelig i lomma på fruen, så er det vel bare å si at hvis du får lov å kjøpe denne så lover du (i minst mulig grad) å ta: Oppvasken, støvsuge hus/leilighet hver fredag kl 17, lage middag 4 dager i uka, handle alle dagligvarer, lufte bikkja, vanne blomster, gi/få minst 2 knull i uka, gå ut med bosset når det trengs, snu alle klesplagg på vranga som skal til vask, (ikke rør vaskemaskina for den skal du ikke kunne), brette klær og legge i skap, smiske for svigermor, barbere deg hver dag osv osv.... Her er det et utall fallgruber og muligheter. Ellers, siden jeg tenker å avansere litt, så kan du overta leasingen på min på rundt 2000 i leie pr mnd + andel kontantinnskudd. 2018 gått 16000km med hyggelig utstyrspakke registrert nov 18 med 7 års garanti. Da kan du også argumentere med at man ikke trenger lån (leia er ikke mer enn frisørregninga hennes pr mnd), at man etter 2 år kan kjøpe den ut eller levere den inn og se på andre biler. Billigere bilhold får du ikke. Service tok rsa drammen denne uka. Selv bor jeg på Vestlandet. Kjør på!
  12. Jeg kjøpte også et skogsvrak, men av en 92 33 16v. Jeg bestemte meg tidlig for at først plukker jeg den ned før jeg begynner å koste på den. Jeg var heldig og fant lite rust, og derfor spøta jeg opp igjen hele bilen. Kronemessig var det ikke verdt det, men gleden av å ha berga den og fått skilt på, overgikk den sprekken. Din såg jo reddbar ut, men også her ville jeg plukka ned det meste for å få oversikt før eventuelt starte påkost. Du var jo heldig som kan dette selv, og var vel ikke kommet så langt at du hadde lagt ned en formue i påkost før du konstaterte at dette var dødfødt, men det er nok av stakkarer som kjøper sånt og setter det vekk for restaurering og blir ruinert fordi objektet ikke er kartlagt først. Men kudos til deg som prøvde!!
  13. Ja, vet om dette. Ackerman er litt forenklet forklart mer toe-out på innerhjulet i sving, men normal hjulstilling når det går rett frem. Problemet er bare at jeg trodde det da burde slite mer på yttersiden og ikke som på min, men det beror vel mer på at min kanskje har vel mye negativ camber. Uansett mener jeg at Ackerman alene ikke burde slite skjevt, men heller slite mer men likevel jevnt.
  14. Hehe! Jeg nevnte dette med bagasjelokket til RSA for ganske lenge siden og ba dem sende nye knotter så kunne jeg fikse det selv. Liker jo ikke at det blir gnag i lakken. Jeg hadde i forkant prøvd å skru ut knottene litt for å gjøre dem litt høyere, men det er lite å gå på og da ville de sikkert falle ut. Jeg fikk ikke noe tilsendt. Mulig de foretrekker å la det gnage litt mer og lakkere litt i tillegg og kanskje også vil justere låsen. Jeg satte i alle fall på litt tape i mellom fanger og lokk inntil videre for å unngå direkte kontakt på lakkflatene. Når det gjelder dekk eller hjulstilling, så kjenner jeg at den er litt nervøs selv i moderat sporete asfalt, men trodde det skyldtes runflatdekka. Men nå får vi se om en hjulstillingskontroll hjelper. Jeg ønsker i allefall ett nytt framdekk gratis, men blir veldig fornøyd om jeg får to. Halve mønsterdybden er vekk på innside høyre også, men er på langt nær så ille. Jeg la begge dekka i bilen slik at de kan studere selv.
×
×
  • Opprett ny...