Gå til innhold

Runet

Regolatore
  • Innholdsteller

    6 049
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

  • Dager vunnet

    64

Runet vant sist dagen den 9. september

Runet hadde det mest likte innholdet!

Nettsamfunnsomdømme

459 Splendido

Om Runet

  • Rang
    Regolatore

Demografi

  • Kjønn
    Mann

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Jeg kjøpte også et skogsvrak, men av en 92 33 16v. Jeg bestemte meg tidlig for at først plukker jeg den ned før jeg begynner å koste på den. Jeg var heldig og fant lite rust, og derfor spøta jeg opp igjen hele bilen. Kronemessig var det ikke verdt det, men gleden av å ha berga den og fått skilt på, overgikk den sprekken. Din såg jo reddbar ut, men også her ville jeg plukka ned det meste for å få oversikt før eventuelt starte påkost. Du var jo heldig som kan dette selv, og var vel ikke kommet så langt at du hadde lagt ned en formue i påkost før du konstaterte at dette var dødfødt, men det er nok av stakkarer som kjøper sånt og setter det vekk for restaurering og blir ruinert fordi objektet ikke er kartlagt først. Men kudos til deg som prøvde!!
  2. Ja, vet om dette. Ackerman er litt forenklet forklart mer toe-out på innerhjulet i sving, men normal hjulstilling når det går rett frem. Problemet er bare at jeg trodde det da burde slite mer på yttersiden og ikke som på min, men det beror vel mer på at min kanskje har vel mye negativ camber. Uansett mener jeg at Ackerman alene ikke burde slite skjevt, men heller slite mer men likevel jevnt.
  3. Hehe! Jeg nevnte dette med bagasjelokket til RSA for ganske lenge siden og ba dem sende nye knotter så kunne jeg fikse det selv. Liker jo ikke at det blir gnag i lakken. Jeg hadde i forkant prøvd å skru ut knottene litt for å gjøre dem litt høyere, men det er lite å gå på og da ville de sikkert falle ut. Jeg fikk ikke noe tilsendt. Mulig de foretrekker å la det gnage litt mer og lakkere litt i tillegg og kanskje også vil justere låsen. Jeg satte i alle fall på litt tape i mellom fanger og lokk inntil videre for å unngå direkte kontakt på lakkflatene. Når det gjelder dekk eller hjulstilling, så kjenner jeg at den er litt nervøs selv i moderat sporete asfalt, men trodde det skyldtes runflatdekka. Men nå får vi se om en hjulstillingskontroll hjelper. Jeg ønsker i allefall ett nytt framdekk gratis, men blir veldig fornøyd om jeg får to. Halve mønsterdybden er vekk på innside høyre også, men er på langt nær så ille. Jeg la begge dekka i bilen slik at de kan studere selv.
  4. Da skal Giulia til RSA Drammen for litt "småting". Jeg syns fremdeles den har en merkelig motorlyd når den presses på lavt turtall. De byttet jo intercooler fordi de fant hull i den, og da syntes jeg noe av lyden forsvant, men jeg mener det ikke er helt bra enda. Det virker for meg som at kanskje lyden påvirkes av når egr åpner og stenger. Bremsene har aldri vært som de skal. Jeg mistenker at det ble sølt mye antirustmiddel på dem. Jeg trodde jeg skulle klare å brenne de rene, men skivene ser konstant møkkete ut, og det er pulserende bremsevirkning. Den sliter skeivt dekk foran. Merker for eksempel inne på parkeringsplasser at den "lugger" i hjula på fullt rattutslag men har tenkt det var disse runflat-dekka som gjorde det. Høyre dekk er ødelagt på innsiden, og det er så langt på innsiden at jeg ikke har sett før jeg nå la om til vinterhjul. Slitebanen er rett og slett vekk på indre skulder, så her må de nok til med hjulstillingskontroll og justering. Jeg har IKKE truffet verken kanter eller hull som kan ha forårsaket dette. Bagasjelokkanten tar nedi fangeren i hjørnet på begge sider og sliter vekk lakken. Entusiast eller ikke.... Jeg liker bilen kjempegodt, men syns det er for mye som ikke er som det skal på en ny bil. Har hatt Volvo XC90 i 2 år nå, og det har ikke vært en eneste ting å sette fingeren på. Den er gått akkurat dobbelt så langt som Giulia.
  5. Kondolerer til May og hele familien! Dette var en fryktelig trist beskjed å få og det er selvsagt vanskelig å finne ord. Tenker på dere, men det hjelper så lite. Rune
  6. Stemmer😎 Som Porka sier så ville jeg også brukt 6" reisverk. Det koster ikke sååå mye mer. Og sett inn en vanlig dør i tillegg til hovedport. Ganske irriterende med bare stor port når det bare er kroppen din som skal inn og ut. Det elektriske ville jeg lagt utenpå vegg selv om det ikke er penest. Årsaken er at da kan det bygges ut etter hvert og det er enkelt og billig og endre på. Pass på at du har nok kapasitet på inntaket (el-bil kanskje?). 3- fas er kjekt å ha i garasjen og kanskje egen jordfeilbryter slik at fruen ikke får strømløst hus når du blir ivrig i garasjen. Men jeg er ikke elektriker så dette bør du snakke om med noen som er til å stole på. Sluk i gulv rett i grunnen er vel ikke lov, men her snakker vi vel snø som smelter og skal vekk så veldig farlig er det ikke. Men du skal vel ha takrennenedløp så da koster det deg bare bittelitt og legge rør fra sluk og inn på samme som takrenna.
  7. Ja, hvis du skal ha varme i garasjen om vinteren så er det ikke bare lurt men også nødvendig.
  8. Digger GT! Si fra om han vil ha en rød med Busso😎 EU Ok sist fredag👌
  9. Her er min 3,2. Så vidt jeg vet den eneste røde 3,2 i landet. Har du lyst så har du lov. Ta kontakt om du vil så blir vi sikkert enige om prisen. Eibach stabstag og tårnstivere, nye gule Koni, ny rustfri eksos med Wizard mellomrør og Novitec endepotte, nye xenonlykter, nye sommerdekk +++ Jeg bruker bare Giuliaen nå...
  10. Anbefaler en GT 3,2 i stedet som trolig koster det det halve av en GTA. Prøv begge! Det har jeg 😎
  11. Ja, det er flust med råd og da blir en førstegangskjøper så bekymra at han står over hvis det er heftelser. Som Integrale har, så har jeg også kjøpt mange biler med heftelser. Uansett hva man leser: Betal kjøpesummen til den som har heftelser/pant i bilen (normalt bank eller finansieringsselskap) og ALDRI til den som selger den (hvis ikke det er panthaver som selger), og før du gjør det: Få bekreftet fra den som har tinglyst denne heftelsen/pantet (altså den som er panthaver) at heftelsen blir slettet når du betaler den avtalte summen. Sier panthaver at det ikke er nok, så dropper du kjøpet med mindre den som selger betaler inn ekstra til panthaver og panthaver sier ok. Igjen: Aldri betale til selger når det er pant i bilen. Kun til panthaver mot at de sletter hele pantet/heftelsen.
  12. Det er noen år siden, men jeg kjøpte en rød 92 16v for vrakpant. Den stod i skogen, men var fin i bunnen. Gjorde alt mekanisk selv, men leide inn på karosseri og lakk. Knall rød med 3 lag klarlakk. Blei vel en selvkost på 50000,- uten å regne egen tid. Tror jeg fikk 34000 for den. Bare idioter som meg gjør sånt. Bilene er ikke verdsatt nok, og dermed blir de borte. Den var dønn strøken ved salg. Så strøken at han som kjøpte den av meg prøvde å selge den i Tyskland med 33000km. Det riktige var 133000km. Og ja, jeg fikk stoppet annonsen på mobile.de... Det koster omtrent like mye å spøte opp en bil som ikke er verdt noe strøken, som å heller å ta en bil som er på samlelista hos det fleste. Jeg følte meg som en av gjengen på leger uten grenser...
  13. Runet

    Ulyd

    Romle hyle skrangle. Osv... Du må nok beskrive lyden skal du få hjelp.
×
×
  • Opprett ny...