Gå til innhold

staled

Regolatore
  • Innholdsteller

    1 797
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

1 Neutro

Om staled

  • Rang
    Regolatore
  • Bursdag 15.01.1972

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Trondheim

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Etter at en Giulia Veloce kom på gårdsplassen har det blitt i trangeste laget så da må det hyppes i bilparken og da må jeg selge Breraen. Kort oppsummert: 2006-modell importert fra Tyskland i november 2006. Jeg kjøpte den i 2009 og siden den gang har det blitt 130 000 km uten noen store problemer. 3.2-liters V6, 260HK, Q4. Vinterlagret de siste par årene og stort sett brukt til lengre turer. Super langtursbil! 210 000,- https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=123527050&fks=123527050
  2. Her har det skjedd ting siden jeg sist var på besøk ser jeg Siden KARN har fått ny webmaster så blir det nok nye websider der i gården også (yours truly har hatt litt for mange jern i ilden de siste årene så da blir sidene fort liggende brakk). Glitrende oppdatering! Nå har en til og med støtte for YouTube-videoer så da må vi ta med en god gammel klassiker:
  3. ...og innkallingen til årsmøtet (med saksliste) ligger på http://www.klubbalfaromeo.no/images/stories/events/2016/arsmoete_2016.pdf
  4. Sett kryss i kalenderen den 26. september, sett vekkerklokka på 04:00 (eller kom kvelden før) - som vanlig blir det strålende sol og masse fornøyde deltagere: http://www.klubbalfaromeo.no/nyheter/333-italiensk-dag-26-september-pa-valerbanen.html
  5. Enda enklere: Skru av dekslet bak på lykta en dag det er sol og varmt i lufta og la den stå noen timer. Da fordamper alt av fukt og det er bare å skru på dekslet igjen. Har gjort det samme trikset på en 147 en gang det var sol her i Trøndelag (ja - den sommeren ja!) og det fungerte fin-fint. Fukta forsvant og holdt seg borte etterpå. Kupévarmer som Masi skriver fungerer helt sikkert enda bedre men krever både garasje og strøm
  6. Den blir ikke brukt så mye til småkjøring så den er ute bare en gang i ny og ne for en luftetur. På sommeren så blir det fort noen kilometer - da ruller det fort på et par tusen kilometer når en først er i gang. Til hverdags på høsten og vinteren så er det madammens GTV som blir bruksbilen. I 2009 så måtte jeg ut med 450 000 men da var det litt småplukk som måtte gjøres. Den første eieren her i landet tok den inn i 2007 og betalte det dobbelte!
  7. Jeg kjøpte den i.. øhh.. 2009 tror jeg. Etter den gangen så har jeg sendt i overkant av 7 kubikkmeter med bensin gjennom motoren
  8. Jeg har gode erfaringer med Alfa-Service - bra service, pålitelig, god informasjon og hjelper mye når en har spørsmål. De har hovedsaklig deler for 105 og 115-serie men mye 116/162 også. Tysk sjappe men svarer på engelsk også. Fins på http://www.alfa-service.com/ Alfisti.net/Ricambi har jeg også gode erfaringer med -- aldri noe tull der i gården
  9. Snasent! Turtelleren er vel en smal sak å programmere i arduinoen men da må du ha sted å lage kilometerstanden mellom hver oppstart og da blir vel en flash-brikke det enkleste. Med en arduino så har du vel strengt tatt mer datakraft i speedometernåla enn Apollo 11 hadde for månelandinga Kanskje det går an å bruke den eksisterende triptelleren med en stepper for å vise kilometerstanden? Da holder det å flytte stepperen litt for hver n'te puls inn (og du slipper å bruke en flash-brikke for å lagre kilometerstanden. Du må antageligvis finne en 3D-printer for å lage deler for triptelleren men det er jo en god grunn til å skaffe seg en
  10. *opp med lanken* 3.2 2006-modell. Uslåelig på langtur (cruisefart er 170 på Autobahn og en kan kjøre minst 100 mil før det begynner å bli nok) og på vinterføre (Q4 er morsomt både med og uten piggdekk)
  11. Stilling via navigasjonen er ganske klønete: * Trykk trip-knappen * Trykk på setup-knappen (knappene under skjermen) * Trykk på time/clock - husker ikke helt hva det heter (også under skjermen) * Klikk og vri til du kommer til klokka. Når du velger OK så er klokka i boks. Det pussige er at navigasjonsenheten kan hente klokka og datoen med ett sekunds nøyaktighet. Men neida -- her skal en sette klokka selv!
  12. 3.2 er enda litt verre hvis det er noen trøst
  13. Hmmm... Det tror jeg ikke. Det er mulig det sitter et på bakenden men den er tinget bort. edit: Det er ikke noe tanklokk der nei. Jeg tok en titt på bildene.
  14. Hvordan ser det ut i oljeluftinga/oljeluftekanalen da? Og lokket for oljen?
  15. Må vel gi denne en bump siden Italiensk Dag nærmer seg og da går enten delene på skroten eller på en henger sørover til Våler. Bakparten har helt tak fram til øverst på A-stolpene og taktrekket ser helt og fint ut. Det er litt overflaterust her og der men det kan en pusse bort på noen sekunder. Bakparten ellers er relativt rustfri og har ikke vært på veien mange mil på denne siden av årtusenskiftet.
×
×
  • Opprett ny...