Gå til innhold

tw

Primo Capo
  • Innholdsteller

    1 329
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om tw

  • Rang
    Primo Capo
  • Bursdag 31.12.1967

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  • Lokasjon
    Bærum

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. Spottet i Vrådal i helgen, men ikke av meg. En Khamsin - av alle ting ... !
  2. Du tenker kanskje på de som ikke vil ha med de Tomaso fordi de har US-åttere bak eller foran? Så langt det er regler for det i Corsaen skal bilen være av italiensk fabrikat, men det er jo etter denne tråden (og andre tråder) å dømme et litt kronglete område for å si det mildt. FNM og Alfa Rio 2300 er oppi alt dette en litt sær bastard som både er og ikke er Alfa Romeo. Jeg mener det er en Brasiliansk bil som er løst basert på 1900 og har Brasiliansk karosseri. At de av markedsmessige årsaker fikk alfamerke påsatt på slutten gir jo forsåvidt rom for slakk siden Arna f.eks. egentlig er det samme rotet. Men man kan sikkert ta den diskusjonen når noen rigger en Rio til Corsaen eller har planer om det. I mellomtiden får vi heller prøve å ikke være så hårsåre dersom noen skulle være uenige om grensetilfellene. Det er jo å miste litt fokus, spør du meg ...
  3. Det er helt umulig å lage en regel som dekker alle mulige varianter av "italiensk bil", så om noen har konkrete biler de vil ha med i Corsa Italiana er det vel bare å spørre styret? Det har tidligere kommet konkrete forespørsler til styret om biler. De har ikke blitt diskutert her, men det ble tatt en avgjørelse allikevel! Slike flisespikkerdebatter som dette ender gjerne opp med å produsere eksempler på interessante men marginale modeller som neppe kommer til start. Om du har konkrete planer om å delta med 12-7-en din i CI og nå er i tvil Arve, så er det rett og slett bare å spørre styret: [email protected] Alfa Rio er etter min mening en brasiliansk bil mens de Tomaso og Pagani er italienske. Det står i reglene at bilen skal ha merkeskorrekt motor, og det har de Tomaso Mangusta uansett hvor amerikansk motoren er i utgangspunktet. Merk at jeg ikke er involvert i Corsa Italiana i det hele tatt og ikke kan påvirke styret med annet enn gode argumenter dersom jeg blir spurt. Og det blir jeg ikke.
  4. Det er i og for seg en interessant tolkning av reglene selv om intensjonen bak Corsa Italiana er noe annet. I reglene står det "biler av italiensk fabrikat", og da kan man enkelt tolke det andre veien: ingen Opeler eller Cadillacer (eller Volvoer, uansett hva slags merke de har i grillen). Hvis man drar "montert i Italia"-tolkningen til sin ytterste konsekvens, betyr det at jeg kan stille med 166-en i BMW-klubbens racingserie (når den kommer) siden jeg har tyskprodusert servostyring, girkasse, innsprøytning og tenningssystem. Spørs om jeg får lov ...
  5. Har du separate lykter for fjernlys? Men uansett, her er garasjemetoden for grov lysjustering: 1. Parker bilen med fronten 8-10 meter fra en vegg 2. Mål opp disse avstandene på bilen: fra bakken opp til senter på nærlyset og senter på bilen til senter på nærlyset. Gjenta for eventuelle lykter for langlys 3. Dra en horisontal linje på veggen, i samme høyde som avstanden fra bakken til senter i nærlys 4. Sett merker på linjen i henhold til målingene i punkt 2 5. Slå på lysene og juster dem inn etter merkene på veggen. "Knekken" i lyset skal være omtrent midt i merkene, både horisontalt og vertikalt OBS: ha full tank og få noen til å sitte i forsetene om du kan. Hvis ikke, juster lysene litt lavere enn merkene. Om du har gjort alt riktig skal lysene bli lavere og lavere etterhvert som du rygger bort fra veggen.
  6. Det finnes ingen "feile" alfaer etter min mening, bare engstelige Alfista som er redd for at andre skal være kulere enn dem 75: siste med rwd (på en stund) 164: siste design før AR (som allerede var eid av staten, eller kanskje Lancia) ble kjøpt av Fiat 155: siste før de uvaskede massene begynte å kjøpe Alfa igjen (156) 156: siste Alfa som vant et stort billøp 6C 2500: siste før masseproduksjonen startet 916 GTV/Spider: siste ekte Alfa fordi den hittil ikke har stått på noen liste over "den siste ekte Alfa" Giulietta Nuovo: siste bil i den 28 år gamle 116-serien Berlina 2000: siste bil i den 25 år gamle 105-serien Alfasud: siste Alfaen svært mange mennesker har hatt Nei, denne listen er ikke seriøs, og GTV6 står ikke på lista siden det egentlig er en Alfetta coupé med stor motor
  7. Begynner ikke den lista over "siste ekte Alfa" å bli litt lang?
  8. Forumnissene slår til igjen ser jeg Minn meg på at jeg aldri noensinne skal avertere noe her
  9. Jepp, det var nok siste gang vi så en Montreal i grei stand avertert for 80 lapper ...
  10. Han som kjøpte 147'en min lurte på hvorfor jeg hadde stroppet fast en fireliters kanne med Agip i bagasjerommet. Den brukte et par liter mellom skiftene, og den bilen var fabrikkny!
  11. I august 2009 kommer Bruce Taylors andre Montrealbok, og denne gangen er det ikke full teknisk gjennomgang av hver minste detalj som står på tapetet, men rett og slett en billedbok med uvanlige Montrealbilder. Det vil si: boka er kjemisk fri for bilder av nypolerte Montyer i trekvart vinkel forfra, tatt av profesjonelle fotografer under en eller annen utstilling. Bildene er i all hovedsak samlet inn fra eiere som har vært oppe i uvanlige situasjoner med bilen, har hatt den oppbevart på rare steder og av alle folkene som alltid stimler sammen om den. Ryktene vil også ha det til at banekjøringscapo Dagfinn Rognstad figurerer i boka sammen med et pent utvalg stukkatur
  12. 2,5 liter på 6000 km er ikke for mye i følge Alfa Romeo. Om den ikke ryker blått, hva ryker den da? Sort? Hvitt? Grått? Min første tanke er at den får for mager blanding på kald gange siden den ikke ryker på varm motor, men det er jo bare gjetninger. Peilepinnen på 16V TS kan være ganske irriterende ja, men det må nesten bli sånn når pinnen går på skrå ned i sumpen. Du kan jo trøste deg med at det er verre på V6 med fwd
  13. tw

    Alleggerita

    Det er boka som Ståle linker til, ja. Takk for alle tips! Gabor: tar kontakt med deg, så får jeg sette meg ned og stotre-lese litt i kompendiet Lurer forresten på om KARN har denne i biblioteket sitt? Får sende en mail til Erik Rydström og høre ...
  14. Aureliaen lengre opp i tråden har visst fått et nytt hjem. Hørte til og med at den skal få stå inne
  15. tw

    Alleggerita

    Er det noen der ute som har boken Alleggerita av Tony Adriaensens? Jeg skal gjøre litt research og kunne tenkt meg å lånt denne boka en liten stund. Ja, jeg er klar over at den er sjeldnere enn en Bertone med støtfangere og koster omtrent like mye, men jeg lufter ideen allikevel Svar her eller på telefon 480 62 642 Tor Willy
×
×
  • Opprett ny...