Gå til innhold

916

Uno dei ragazzi
  • Innholdsteller

    229
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

9 Neutro

Om 916

  • Rang
    Uno dei ragazzi

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi

Nylige profilbesøk

Blokken for nylige besøkende er slått av og vises ikke for andre medlemmer.

  1. 916

    147 Facelift

    1,6 120 hk. Ville ha manuell.
  2. Hei! Er det noen som har liggende fiberskivene som brukes på de fire fremre kamdeksel boltene på Alfa Nord?
  3. 916

    147 Facelift

    Når jeg handlet 147 i 2007 var det mulig å bestille med 2.0 men kun med Selespeed. Manuell var kun med 1.6 (105 eller 120 hk) eller diesel. Om det faktisk ble solgt noen 2.0 aner jeg ikke.
  4. Oljen skal oppfylle Fiat 9.55535-S2 spesifikasjoner og være av typen C3 med viskositet 5W-40. Hvilket verksted er det som har tatt service? Klikkelyd høres ikke bra ut.
  5. På venstre side går det greit å bytte, du må ta ned dekselet under motoren samt det dekselet som sitter fra fangeren og 20 cm bakover. På høyre side er det verre, for der sitter luftfilteret på baksiden. Jeg tok ut hele lykten, sitter i plast klips. Disse er det lett å brekke, et par brakk for meg. Løste det med litt monteringskitt. Sitter bra nå.
  6. Når det gjelder olje er det viktig med riktig viskositet, at den tilfredstiller Fiat 9.55535-S2 og er merket C3. Merket har ingenting å si, med mindre man tilhører den menigheten som lager evigvarende oljetråder på nett.
  7. Med de lydene du beskriver tipper jeg du har et gåent ledd i drivakselen.
  8. Har den uten potter. Ikke noe problem med for mye lyd. Dyp fin lyd på tomgang og ved full gass. Normalkjøring i 90-100 er det lite lyd. Gått gjennom EU-kontroll uten kommentar.
  9. 916

    Feil turtall

    Hvit ledning som går til coil. Eneste hvite ledningen der, så grei å finne.
  10. Har hatt en 170hk Multiair i 5 år. 0 problemer. Det er stor forskjell på 120 og 170 hk, ihvertfall de første utgavene. Mitt inntrykk er at Euro6 utgaven går dårligere, ihvertfall på høyere turtall. Montert Raggazon med doble rør. Fornøyd med lyden uten at det blir for masete på lengre turer.
  11. Disse senderne går ikke på infrarøde signaler som tv-fjernkontroller, de bruker raidosignaler. Som oftes i 433Mhz båndet. Mye som kan forstyrre, spesielt trådløse garasjeportåpner o.l. Opplever ofte at den ikke virker i det hele tatt, for så å fungere få minutter etterpå. Hjemme (bor på landet med langt til naboer) virker den alltid.
  12. Oljen må oppfylle Fiat 9.55535-S2 og være C3. Mange oljer som oppfyller de spesifikasjonene, også Castrol har en. Hvis multiair uniten feiler fører det ikke til olje i sylinder. Det er bare en mekanisk feil i ventilmekanismen som gjør at ventilene på den sylinder det gjelder ikke åpner.
  13. Hvorfor i all verden bytte til sort interiør?? Varmt som et helvete om sommeren, mørkt og trist i bilen hele året. Mye bedre det som er der.
  14. Hadde tilsvarende problem på en 147 (dog naturlig nok ikke med oljetempvisningen). Cruiscontrol fusket, radio slo seg av og til av, tungstartet. Til slutt begynte den å stoppe, alle instrumenter døde. Verkstedet fant aldri ut av det. Startmotor gikk som et uvær uansett, så batteri var OK. Viste seg at et jordingspunkt langt nede på innerskjermen var lunefult. (Dette var den gang nesten ny bil, så ikke snakk om rust). Jeg kjøpte en standard jordkabel med litt kraftig dimensjon på biltema og jordet batteriet til støtdempertårnet. Ingen problemer etter det.
  15. Den må stå på «off» forå få lyd via USB mener du vel. Det er minijack pluggen som kalles aux.
×
×
  • Opprett ny...