Gå til innhold

205 Racing

Apprendista
  • Innholdsteller

    20
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

    Aldri

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om 205 Racing

  • Rang
    Apprendista

Profilfelter

  • Nettside
    http://www.oljeskiftexpressen.no

Demografi

  • Kjønn
    Ønsker ikke å oppgi
  1. Som utenforstående så fikk jeg veldig lyst til å skrive et innlegg her da jeg fikk en følelse av at temaet som her taes opp også er en gjenganger i andre klubber. Jeg kan nevne Peugeot Sport Club Norge (PSCN), som ved flere anledninger organiserer banedager etter stort påtrykk fra medlemmene. Det er stort sett de samme som kommer hver gang, og den store oppslutningen uteblir. Siden disse banedagene koster mye penger, så er det nødvendig med inndekking av utgiftene klubbene har med en slik banedag. Dette resulterer i noen hundrelapper pr bil for kjøring på banen, noe som for de fleste er overkommelig. Ikke er det reisevei som er problemet heller. Det kommer folk til PSCN treffene fra både trøndelag og vestlandet. De samme hver gang. Hva kan klubbene gjøre for å få medlemmene til å komme på treff, snakke med likesinnede, kjøre bil på bane, og faktisk være sosiale? Som banetreff ansvarlig i PSCN så har jeg vurdert å spørre andre klubber om samarbeid, med å arrangere banetreff, slik at det kan bli mange biler på treff, selv om det gjerne blir litt flerkulturelt med tanke på bilmerker. Jeg antar at de fleste vil synes godt om det å være feks to klubber tilstede på banetreffene. Klubbene kan da dele kostnadene og dugnadsgjengen blir dermed dobbelt så stor, i forhold til behovet som stort sett vil være det samme (flaggvakter etc). På denne måten kan man skape et samarbeid klubbene i mellom, og få flere folk på treff, flere til å kjøre osv. Alle som besøker deres banedager er inneforstått med at det kjøres race eller er treningsrunder for corsa som legger beslag på noe av banetiden, men det er alikevel få som greier å kjøre 4-5 timer i ett av tilsynelatende uerfarne besøkende. Både bil og fører har godt av pauser iløpet av banedagen. Dere i denne klubben har greid det som for mange andre klubber er ren fantasi og drømmetilværelse, nemlig det å arrangere eget race med egne biler. Dette er for meg, når jeg på deres treff ren underholdning og god, utrolig god pauseunderholdning, fra stradale kjøringa. Så det å kombinere race med vanling banekjøring, hver for seg vel og merke, er bare helt topp. Man føler seg mer i riktig miljø med en gang når det står fullriggede spreke racerbiler i depot. Dette gjør denne klubben unik, og en attraktiv klubb å bli/være medlem i.
  2. Den siden der var fin den
  3. Bruker å gå på opp i mot 5 liter på de motorene der. (inkl filter)
  4. Det var mye iver og entusiasme som gav seg til kjenne under dagens løp! Stå på folkens, dere kan virkelig det å gjøre billøp spennende! Håper som nevnt tidligere at de av dere som ble rammet av uønskede hendelser får bukt med disse uten altfor mye frustrasjon og vrede.
  5. Skikkelig artig og kikke på den raske 205'en din rundt Skogen! Er ikke dette samme 160hk motoren som sitter i BX GTI 16V? Isåfall så er jo den relativ frisk selv i orginal tapning. Har du effektmålt motoren din og hvor mye er modifisert? Ja, samme motor som i BX GTI 16V, Motoren er ikke effektmålt i år etter overhaling. I korte trekk er følgende modifisering utført: - totaloverhalt, balansert og vektet bunndel. - toppen ble i fjor toaloverhalt, og omhyggelig planslipt i år. - datasprut - større dyser - GpN eksos
  6. Helt greit å bli forbikjørt, fikk sett mye italiensk understell i svingene Motoren som sitter i bilen nå er en nyoverhalt og modifisert MI16, Peugeot 405.
  7. Takk for gjestfriheten og nok et solid gjennomført treff på Rudskogen i dag. Det er alltid mye å se på og mange hyggelige folk å treffe i Alfaklubben. Håper redskapen til de som fikk problemer snart er oppe og går igjen. JC & Maria.
  8. Banereglement: http://peugeot.sparks.no/jc/Banereglement%20PSCN.pdf
  9. Det er artig om det kommer en gjeng friske italienere på banedagen:)
  10. Var det noen herfra som ville komme på våler 2.mai?
  11. Minner om muligheten for å vinne gateslicks og olje dersom dere betaler innen 15. april
  12. Hva med Toyo R888? Det dekket fortjener en plass i denne tråden. Tilgjengelig dimensjoner hos norsk importør finnes her: http://www.nordekk.no/brosjyre/TOYO_prisliste_2007.pdf Vedr R-dekk fra Dunlop, så har Dunlop selv "tatt tilbake" agenturet på R-dekkene. Svendsen Motorsport http://www.mamut.net/osmnu/company.htm tømmer lageret for Dunlop dekk. Det kommer et R-dekk fra Dunlop til våren som er blitt fortalt å havne en plass mellom Toyo og Yokohama hva angår pris.
  13. Det er to typer Hankook som selges som gateslicks i Norge. Det er det ekte gateslicks dekket som heter Ventus RS-2 Z211, og det mindre brukbare som heter Ventus RS-2 Z212. Ventus RS-2 Z211 dekket er bra og holder mange runder uten å bli borte og glatte. Ventus RS-2 Z212 derimot forsvinner med en gang dersom man begir seg ut på banen med disse dekkene. Så vær nøye med å få tak i Ventus RS-2 Z211 dersom det er gateslicks man ønsker. Mønstrene på dekkene er ikke likt (bransjen/selgere blander alikevel sammen z211 og z212). Det er forskjell i mønster, gummiblanding og dekkstamme.
  14. Invitasjon pdf fil Banereglement pdf fil Minner også om alfaklubbens oljeavtale hos Oljeskiftexpressen. Oljeskiftexpressen vil ha en AGIP stand på PSCNs banetreff på Våler. Muligheten til å vinne gateslicks og olje gjelder også dere, dersom betaling gjøres før 15.april.
×
×
  • Opprett ny...