Gå til innhold

GT Q2

Apprendista
  • Innholdsteller

    18
  • Ble med

  • Besøkte siden sist

Nettsamfunnsomdømme

0 Neutro

Om GT Q2

  • Rang
    Apprendista

Demografi

  • Kjønn
    Mann
  1. Jeg var på Autovia med bilen på torsdag, og der luftet de chlutchen slik at det kom ny chlutch/bremsevæske. Nå fungerer den helt fint igjen . Får bare håpe dette varer, og ikke kommer igjen neste vinter. De ville ikke bytte pumpene nå, siden de gjorde det forrige gang, og det ikke hjalp. Jeg visste forresten ikke at det satt luftenippel på chlutchen. Jeg trodde man måtte lufte på røret. Takk for opplysningen .
  2. Chlutchveska på GT'n er etter det jeg har hørt den samme som bremsevæska. D.v.s den blir tatt fra samme beholder, og bremsene fungerer som normalt. Det var nok litt kaldere enn -20 da det skjedde, kanskje ned mot -30, og jeg har heller ikke som vane å kjøre spesielt sakte. Jeg merket det først da jeg skulle starte opp en kald morgen, uten å ha kjørt en meter. Når det gjelder å selge bilen, må jeg først vente til det blir laget noe som er bedre . Jeg reiser til Autovia i morgen tidlig.
  3. En hovedsylindertil chlutchen kan vel ikke være utslitt etter ett år ? Har hatt en del biler, men har da aldri hatt problemer med dette. Uansett må jo dette være en garantisak, men det hjelper lite om ikke den nye sylinderen holder noe lenger enn ett år. Om ett år har garantien gått ut.... Kan det være at pakningene ikke tåler kulde? Bilen skal vel kunne brukes når det er under - 20 grader ute?
  4. Forrige uke skjedde det igjen ! Chlutchpedalen blir sittende inne når jeg har tråkket den inn. Når jeg får tatt den ut igjen med handa et par ganger kommer den ut igjen av seg selv, men den løser ikke ut før jeg har pedalen helt i bånn. Det virker som om o-ringene i pumpa blir harde og slipper igjennom chlutchveske eller slipper inn luft når det blir ordentlig kaldt. Dette skjedde også sist vinter, og da ble alt av pumper byttet etter det jeg fikk høre av verkstedet. Rart dette skulle skje to ganger etter hverandre på samme bil. Er dette et kjent problem på Alfa GT, eller er det bare jeg som har vært utrolig uheldig? Er det noen som kan forklare meg hvorfor dette skjer? Dette er en GT Q2 2007 modell.
  5. Ja, jeg har også klaget på regnsensoren på bilen min . Viskerne startet opp altfor seint og stoppet ikke igjen når ruta var rein. Jeg fikk beskjed om at det ikke lå inne noen feilkoder, og at sensoren fungerte som den skulle. Forrige gang jeg skulle bytte viskere hadde de ikke den typen som etter reg.nummeret skulle passe til bilen min, men de hadde en type der den høyre viskeren var litt lengre. Dette var også til GT. Jeg kjøpte disse viskerene, for jeg syntes det virket logisk at viskerne skulle ta foran regnsensoren . Nå fungerer det i hvert fall mye bedre .
  6. Det finnes to lengder på pusserne til GT`n. Regnsensoren min fungerer mye bedre etter at jeg satte på den lange typen . Tror kanskje årsaken kan være at den tar bedre foran sensoren slik at den registrerer regnet bedre.
  7. Hadde en 2000 156 Selespeed der ac'en fusket, og årsaken til det var en føler/ ventil eller hva det nå var som satt i innerskjermen bak høyre frontlykt. Byttet denne, og da var problemet løst .
  8. GT Q2 er også senket fra fabrikk Ikke mye plass til snø i hjulbuene der.......
  9. Det er helt normalt at temperaturen varierer mellom ca. 70 og 90 grader på 156. Årsaken skal etter det jeg har hørt være at måleren viser mer nøyaktig hvilken temperatur motoren har til enhver tid, mens det på andre biler vises en mer gjennomsnittelig temperatur. Dette er helt vanlig, og det skal være slik .
  10. Denne boksen fra Ultimo tror jeg ikke er mye a satse på, men derimot omprogrammering av ECU'en..... De laster ut programmet fra bilen, sender det til Tyskland, for så å få et modifisert program tilbake igjen. Dette laster de så tilbake til bilen. Etter noen mil begynner det å virke . Det er ingen vits i å gjøre det hvis hensikten bare er å spare diesel .
  11. Vet ikke om det er forskjell på de, men jeg har ei servopumpe til en 2000 mod 156 Selespeed liggende i garasjen om du skulle være interessert . Det er jo en 2,0 TS. Byttet den vel i 2004 - 05 etter det jeg husker. Byttet den p.g.a. ulyd, men ulyden ble ikke borte fordi det var lagret i generatoren som var gått . Servopumpa var like hel.
  12. Ja, hei igjen og takk for praten . For oss som bor i Norge må man bare nøye seg med å drømme om en GTA ..... Kan vel hende vi sees igjen snart, for jeg er ganske ofte på Magnor, og i Charlottenberg også for den saks skyld. Jeg bor forresten på Brandval . Knut.
  13. Ja det var fint der, men han var lei av å ha så lang vei til arbeidet, så han flyttet verkstedet hjem til dit han bor . Takk for hjelpa, nå skal jeg nok finne fram .
  14. Er det noen som vet det nye telefonnummeret til Motorfirma Gøte Olsson, tidligere Arvika. Han har flyttet verkstedet fra 01.01 noen mil i retning Karlstad og har tydeligvis også byttet telefonnummer. Må finne det igjen da det er et glimrende Alfaverksted .
  15. Godt det er flere som har vindsus ! Jeg tror du finner årsaken til vindsusen i lista som ligger over siderutene på utsiden av bilen. Lista er delt mellom fremre og bakre siderute og det er en dyp sprekk som kan forårsake vindsus...... Kanskje det går an å fylle den med noe? Dessuten hjelper det om man klarer å holde seg under 120
×
×
  • Opprett ny...