Gå til innhold

Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 12.11.2019 i alle områder

  1. 8 liker
    Ferdig! Litt støvtørk og en utvendig vask, så burde den være klar for godkjennibg og skilter igjen
  2. 6 liker
    Og enda en ny alfa på tunet. 2011 159 TI. Dette blir bruksbilen til familien og kona sin bil. Hun synes den er helt fantastisk.
  3. 4 liker
    Moooahhaaahaa!!! AC19D9DC-511D-40A3-8F24-A2427732D9C4.mp4
  4. 4 liker
    Denne har nå fått skilt, og er i daglig bruk. 😊
  5. 3 liker
  6. 3 liker
    Interiøret ble renset med Meguai.... ett eller annet. Først rens, så en krem. Ble fint!. 😁
  7. 3 liker
    Men endelig, på onsdag fikk den utlevert skiltene igjen fra Biltilsynet, og står nå klar til våren😀. Bilen var helt strøken. Men Biltilsynet var ikke like glad i modifiseringene som var gjort. Så etter over 2 år, så ble bilen endelig godkjent og klar for veien. Takk til Dan hos Auto Ital og Ital Bilservice som hjalp meg igjennom et Biltilsyn som hatt satt foten ned. Tror neppe jeg hadde klart det uten dem, da jeg ikke har noe erfaring med dette.
  8. 2 liker
    Ett bilde fra Hotellet i Flensburg, på vei til sitt nye hjem i Norge i Juli.
  9. 2 liker
    Tanken er at form og funksjon går hånd i hånd. Her er det flere ting som gjøres. Jeg har vært skeptisk til at lufta fra radiatoren presses ut under bilen. Nå kommer den i steden opp over og på siden av frontruta. Formen i bunn og grunn rappet fra Porsche 911 Cupbiler, du får noe downforce, og 'vingene' er formet slik at de gir luftvirvler (vortex?) langs siderutene og bakover mot luftinntakene. Dessuten vil det kanskje gi bedre kjøling. Jeg tror Alex planlegger samme løsning, men en større radiator og å fjerne airconanlegget på banebilen. Testene i Papenburg har vært positive i forhold til rundetider, men det er ikke testet...
  10. 2 liker
    Kort innpå; bilder kom akkurat og jeg kjente at jeg sluttet å tygge (lunchen) og at pulsen steg...
  11. 1 liker
    Lørdags formiddag,ikke nok snø til og kjøre Ariens’n. Garasje,bod,skap,under senger,ja tror nesten i senga er rensket for biler og deler. OK, jeg mimrer litt om den siste som fant et nytt hjem. ++
  12. 1 liker
  13. 1 liker
    Ja det kan du si. Har kost meg ,ja må vel bli noen tusen timer med mange prosjekter i over 40 år. Nå er det andre ting som har første pri. bla.a. Barnebarn. Så får vi se.
  14. 1 liker
    Da er jobben gjort. Det ble spraybokser. I følge selger var det ikke nødvendig med klarlakk over den sorte lakken, men om jeg hadde gjort det en gang til - ville jeg lagt det på. Resultatet ble ok, men det blir spennende å se hvor godt lakken holder seg. Nå mangler jeg bare å trekke om rattet med delvis «perforert» skinn og Grønn søm.
  15. 1 liker
    Det er vel platform og bakstilling i hovedsak. Girkasse kan være lik, litt avhengig av manuell/automat. Diesel motorer muligens like, mens øvrige motorer er videreutviklede Ford motorer etter hva jeg forstår og derfor ikke helt like. https://www.telegraph.co.uk/motoring/2716952/This-car-is-absolutely-categorically-not-a-Ford-Mondeo.html
  16. 1 liker
  17. 1 liker
    Duoselect har fått mye ufortjent negativ omtale. Det meste basert på rykter og liten forståelse om hvordan den skal brukes. Kjører en bilen normalt og tenker seg om så fungerer Duoselect meget bra. Skikkelig moro 👍
  18. 1 liker
    Du får biler med duoselect ganske billig i utlandet. Det er zf girkassa som gjelder uansett. Jeg tror ikke QP står tilbake for eks 166 kvalitetsmessig, men du må kjøpe et bra eksemplar. Det koster å være kar uansett. QP har slitt litt med en kamvariator., koster 50 000 å bytte ellers er motoren skuddsikker.
  19. 1 liker
    Selvsagt ble lokket på bremsevæske beholder også forsiktig demontert, og grundig renset.
  20. 1 liker
  21. 1 liker
  22. 1 liker
    Motoren fikk en liten makover, samt ny registerreim. AC kompressoren sto fast, så da ble den erstattet av en ny en, samt tørkefilter.
  23. 1 liker
    Ja, klart sim blir en light-light-versjon. Av sanser i bruk så begrenser det seg til syn, følese i hendene og til en viss grad hørsel. En brøkdel av hva som er i sving i virkeligheten. Opp gjennom årene har mange spurt meg om jeg ikke vil investere i en eller annen form for motion rig, 3D-briller osv osv for økt immersion/innlevelse eller realisme. Etterhvert har svaret mitt kokt ned til at "Nei, det vil bare gjøre rundetidene mine dårligere". De andre spillerne uten disse dingsene slipper å bli kastet rundt i stua av hydralikk eller mangle evnen til å se sine egne hender foran seg når de skal trykke på...
  24. 1 liker
    Jeg har glede av simracing selv om jeg også har en viss avstand til det. Har både en dedikert skjerm og kjørestol til formålet, men for meg mangler det liksom noe. En får til en viss grad lært banen, men noe mangler. Først får du ikke den intense opplevelsen av lyd, lukt og g-krefter foran en skjerm og dernest er det mindre ting på banen som spill som regel ikke fanger opp. Et kjapt eksempel; i det jeg oppfattet som apex i Raidillon er det naturlig å legge høyre forhjul oppe på curbsen. Helt uproblematisk selv i mye regn. Ved noen anledninger bommet jeg litt, antakelig for høy fart i...
  25. 1 liker
    Spa Francorchamps 15. og 16. oktober 2019 Del 3 Tirsdag morgen, sol, deilig rå motorlyd og spent forventning i luften. Litt vanskelig å tro at det skal begynne å regne i 9-tiden, akkurat i det banen åpner. Kjedelig nok må jeg innse at jeg ikke får Racelogic-videoen til å fungere så jeg monterer opp GoProen som jeg har tatt med som reserve. Der og da bryr jeg meg ikke så mye med det, er mest opptatt å komme ut på banen. Som meldt begynner regnet klokken ni... Selv om jeg har lest mye om banen fra før, så kom det allikevel litt overraskende på meg at en kommer ut etter...
  26. 1 liker
    GT møte på Lom. GT 3.2 ble med hjem til Grua.
  27. 1 liker
    Lappverk blir det, men bedre enn gjennomsiktig gulv. Tror jeg må melde meg på symesterskapet på tv ..
  28. 1 liker
    Hei Mads Erik, Dysan og Integrale, Takk for hyggelige tilbakemeldinger! Ideen har vært å prøve å skrive noe på forumet som gir andre inspirasjon til å ta et steg ut i det ukjente selv. Jeg har vært interessert i billøp siden begynnelsen av 70-åra, men andre ting har alltid kommet i veien. Det har kanskje blitt litt for mye jobb og liten evne til finne tid til å gjøre de tingene som gir glede. Jeg hadde store forventninger til denne sesongen her, men realiteten har blitt at jeg 'bare' har vært på Rudskogen 6 ganger. Jeg trengte virkelig å kjenne at jeg kunne sette sammen noen gode runder og 'perse'...
  29. 1 liker
    Noen fine biler i høstsola fra Rudskogen i går. Ny bestetid på tross av alt for lite banekjøring i år og slitte dekk; 1.38,04 Stor takk til de frivillige i klubben som stiller opp og arrangerer. Bra jobba, karer!!!
  30. 1 liker
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...