Gå til innhold

Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 04.05.2020 i Innlegg

  1. 13 liker
    Forhistorie: 16 år var jeg i 1989, første gang jeg så en Bertone Coupe. Det var som en åpenbaring der den kom kjørende.Der og da ble jeg forelsket i denne lille lekre Coupe’en. Min første var en 1750 som var rigget med bur og registrert for vei. Jeg har også hatt en LeMans blå 75 GTj 1600, en Giulia for veien og Startnummer 73 i Corsaen: Giulia Competizione I 2006 fikk jeg en ny åpenbaring. Da var vi med Carburetti over til England på besøk hos Alfaholics. Vi var også på banetreff på Castle Combe, hvor jeg fikk sett en Bertone med grå farge. Der og da bestemte jeg meg...
  2. 12 liker
    Altså, hva gjør ikke en bilentusiast som allerede har for mange biler når Covid19 blir kastet over oss? Jo, man bruker selvfølgelig litt tid på å rydde unna gammel morro i garasjen og legge det ut på FINN.NO. Da snakker jeg ikke biler, men gamle hobbyer og ting som ikke er i bruk. Så langt er jo alt vel, men når dette er unnagjort er det jo fremdeles tid til overs, og hva er vel ikke mere naturlig å dagdrømme litt blant bilannonsene på samme side... Nå er det jo slik at jeg ikke lider noen nød på hobbybil fronten, og det skal litt til for at det dukker opp...
  3. 12 liker
    Holder på å montere interiør. Det tar tid hvis man vil ha det skikkelig. Synes de gamle 1750 setene er fine og de er i utrolig god stand for alderen. Kommer også til å bruke de røde teppene som kom med bilen. Disse er langt fra originale og 100% syntetiske, men i ganske god stand. Snart er det prøveskilt. Gleder meg som en unge til å prøve vogn og motor.
  4. 11 liker
    Kosetur sammen med Spagetti hans nybygde bil. Dette var skikkelig kos og kommer til å lukte eksos en god stund..... så en veldig fin rød 1750 som var litt opptatt av veien😁 Bilen gikk utrolig bra til å være hans første tur på veien. Men det skal han få skrive mer om selv....... Disse og søstrene deres skal kjøres mye i sommer! Kom dere ut å kjør!
  5. 10 liker
    Heisann! Etter et par år med en kjedelig VW Polo Higline 09-mod, kom endelig turen for min første Alfa. ❤️ Har vært interessert og betatt av Alfa en god stund nå, og nå har jeg en selv! Dette er en 2018-modell Giulietta, med 1.4l-multiair, 170 hester, SuperTCT automat og lekre karbonfiber-detaljer både inni og utenpå. Det mest fantastiske er at alle historier og kommentarer jeg har fått om hvordan Alfaer er, og hvordan de er å kjøre, stemmer. Denne er utrolig morsom, leken, aggresiv og deilig å kjøre. Og ikke minst, dritlekker i Misano blue og med hestesko felgene. Dermed sier jeg hei til alle, jeg skal overholde hilseplikten, og...
  6. 10 liker
    Stor dag i dag. Fikk satt i motor og startet. Har bare manifolder på, så det varte ikke lenge. Greit med OK forhold til naboe:) Skal bli morro å få på resten av eksosanlegget og tunet skikkelig. IMG_4067.mov
  7. 9 liker
    Veteranbilsamling og kortesje gjennomført idag, parkerte ved siden av den eneste(!) italienske farkosten jeg kunne se. Den var til gjengjeld ganske flott da. '63 model 180cc.
  8. 9 liker
    Endelig kom setetrekkene 😃 De var nok ferdig i mars en gang. Men det tok tid å få sent dem hit. De hadde visst kommet i retur en gang og. Mye jobb å få på trekkene siden tlysetene er brukt dom mal og de strekker seg litt. Alt i alt godt fornøyd med resultatet.
  9. 9 liker
    12. Februar 2014 fikk jeg beskjed om at bilen hadde ankommet Trondheim Ikke så rent lite spent satte jeg kursen mot plassen utleveringen var, og der sto bilen å ventet under et lag med frost. Førsteinntrykket var bra. Bilen fremsto slik som det var sagt, og twincam’en fyret villig opp for å bli flyttet opp på hengeren. Bildene her er av bilen for første gang utenfor garasjen hjemme. Tilsynelatende godt holdt, for det om den trengte litt innsats for å få den så fin som jeg ville ha den:-
  10. 8 liker
    Tb var ikke godt nok for broderen, så han har hentet seg en 24v 😀
  11. 8 liker
    Planen min om å holde bilen helt original fikk seg et liten knekk. Jeg klarte ikke å holde igjen, og kjøpte meg derfor et sett med 14" GTA hjul og monterte litt lavere fjærer. Gir akkurat den looken jeg ville ha med høy profil på dekkene. I tillegg er det montert ny frontrute, ny tenningslås, nye dørhåndtak med låser og div servicedeler. Ved handling har jeg holdt meg til Classicalfa Slik er bilen i dag😍
  12. 8 liker
    Så spoler vi fram over et år.. Den som gir seg har tapt heter det, og jeg gir meg sjelden. Ny lakkerer ble valgt. Dette er en kar som har vært med lengre enn de fleste, og som skulle ta bilen innimellom de andre hobbyprosjekter han drev med for å holde kostnaden nede. Da forrige lakkerer hadde sveiset inn nedre del av forskjerm hadde han klart å få det skjevt. Dette måtte derfor kappes ut og tas på nytt. I tillegg var han ikke fornøyd med hverken tak,panser,dørstokk eller åpninger på karosseri. Ny dørstokk,dørhengsler m.m ble bestilt denne runden, og lakkgubben gikk på bilen med hammer og mothold for å...
  13. 8 liker
    Pitstop med Alfanatiker
  14. 7 liker
    Da var gtven litt mere komplett
  15. 7 liker
    Fra første prøvetur, Ostfold på sitt vakreste. Håper videoen fungerer! Prøving GTAJunior.mov
  16. 7 liker
    Lakkgubben som sa 14 dager og ga fastpris visste nok ikke helt hva han hadde tatt på seg. I utgangspunktet skulle bilen strakes opp og lakkeres uten noe særlig karosseriarbeid. Kun nedre bakre del av høyre forskjerm som ligger utenpå dørstokken skulle byttes. Når denne ble kappet ut viste det seg at også framkanten av dørstokk var dårlig. Mere deler måtte altså bestilles, og tidsplanen røk. Når gitt dato passerte og snøfillene lå i lufta gikk piffen ut av både meg og lakkereren virket det som. September ble til oktober, plutselig var det november 2016 som sto for døra. Da ringte jaggu telefonen med beskjed om at bilen var klar...
  17. 6 liker
    I dag kom endelig biltransporten.😍 Bilen var som beskrevet den. Blir nok å lakkere noe litt etterhvert slik jeg så for meg, men alt i alt fremstår denne som en bra holdt bil. Vi snakker 16 år på veien her. Første prøveturen, for en opplevelse! Busso’en er sterk som bare det fra bunnen av, og har en herlig sang gjennom CSC eksosen oppigjennom registeret. Forstår godt at dette kan være avhengighetsskapende altså. Bra styrerespons og komfortabelt satt opp med god fjæringskomfort, så får vi se om det er det jeg ender opp med til slutt. Naboen som lever av å selge nesten nye VAG produkter fikk seg en liten prøvetur...
  18. 6 liker
    Litt flere bilder tåler vi vel
  19. 6 liker
    Bilen fremsto som en dønn ærlig og original bil. En eldre opplakkering, en bulk i venstre forskjerm og litt usikkerhet rundt tidligere arbeid på en dørstokk. Jeg gutset på, og overførte kjøpesum 02.02.14 og bestilte frakt fra DK til Trondheim. Magefølelsen sa at dette var en bil det var verdt å kjøpe, så da var det bare å smøre seg med en liten dose tålmodighet. 6 dager senere ble Stepfront’en plukket opp av fraktselskapet i DK
  20. 6 liker
    Mission completed. Reg.reim byttet og stor service tatt. PKK ok - null feil. 💪
  21. 5 liker
    Nå er ikke dette lengre verdens eneste GT 3.2 med ekstralys
  22. 5 liker
    Grevling i taket Lyddemping, part deux: Etter at dørken var mer eller mindre heldekket med Silent Coat-plater, vendte jeg blikket oppover – bokstavelig talt. Her skal det limes 30mm skum, som igjen skal dekkes av tekstil. Eller limt taktrekk, om dere vil. Disse halvt fjerna, originale dempemattene kunne sikkert gjort en fullgod jobb i all uoverskuelig framtid, men etter å ha forsøkt å lime en bit SilentCoat på ei av dem – uten hell, bestemt jeg meg for å fjerne dem. Taktrekk og skum skal limes med kontaktlim (vil jeg tro), noe som garantert har bedre festeevne enn selvklebende butylplater. Men siden jeg for alt i verden vil unngå å...
  23. 5 liker
    Sommeren 2016 ble bilen brukt litt. Gleden over å kjøre var stor. Gleden over å kjøre en bil med kosmetiske skavanker var ikke like stor. Det var en bulk som var godt synlig i venstre forskjerm, og følelsen av at folk trodde at jeg ikke kunne lukeparkere var hele tiden i underbevisstheten🤥🤪. I tillegg var både tak og panser av det lite strake slaget. Bilen så egentlig grei ut på avstand, men krevde allikevel et løft for å bli presentabel. Derfor ble bilen levert nedplukket til en lakkerer som sa at dette skulle gå kjapt og få fikset. Målet var Classic Carshow i Trondheim samme høst. Som dere ser på...
  24. 5 liker
    Jeg må gi litt kudos til utbyggerne av nye E134 gjennom Kongsberg, siden topografien er litt utfordrende har det blitt noen knallfine svingete partier å leke i! Bilen har en vanvittig turn-in, og jeg mistenker (på dekkslitasjen) at den er litt i overkant hissig innstilt. Tror jeg må ta en målerunde på hjulstilling en dag, men gøy det er det! Bilde for bildes skyld:
  25. 5 liker
    Forhåndsvisning på forumet. Kommer til å legge ut GTV'n på finn.no i nær fremtid når ene mellompotta blir byttet så avgassmålig kan gjennomføres og pkk fullføres. Ellers var det ingen anmerkninger på pkk. Bilen er 1983-modell og gått i dag 90.600 km og svært velholdt. Bilen har ikke rust, ei heller på de vanlige plassene. Reg.reim byttet i fjor på 88.000 km. Foringer, hjuloppheng og hjullager bak gjennomgått og byttet i 2018 og ellers er den godt vedlikehold. Olje og filter skiftet i forbindelse med pkk nå i mai. Satt inn ny Blaupunkt Bremen 46 i retro 80-talls stil. Har faktisk "kassetluke" som skjuler mediainngangene, men har blåtann, håndfri etc....
  26. 5 liker
    Tror dette blir bra, jeg. 😊
  27. 4 liker
    Etter alt for lang ventetid er søsteren nå hentet ut av sitt vinterhi.... det er ordentlig kos å kjøre med gammelt stuk også (og kona liker den bedre)...... Fortsett hilsingen og kjør riktig👍
  28. 4 liker
    Da var den på plass
  29. 4 liker
    Delta har fått på front fanger. Glassfiber fanger blir ikke det samme. Har startet sparing til en ny front fanger i original utførselen. Koster 15000kr pluss moms og frakt 🥵
  30. 4 liker
    Endelig er den på veien igjen. Kjører veldig bra! 😎
  31. 4 liker
    Børsta eller polert stål? Parallelt med nedmattinga – som ennå pågår, forsøker jeg å finne fram alt av eksterne detaljer som skal på bilen. Dels for å få en oversikt over hva jeg mangler, men mest for å teste ut passform og monteringsmetode slik at jeg slipper å fikle med det på nylakkert bil 😖 Ett av "lokkebildene" i salgsannonsen var dette: Disse listene er polert stål, og de skal poppes og forsegles med lim/pakning til hhv A-stolpe, C-stolpe og under takrenna mellom disse. Og ja, poleringsarbeidet er upåklagelig utført. Bildet over viser alt av listverk lagt ut til sortering: Øverst til høyre, på det hvite pleddet, ligger listene nevnt...
  32. 4 liker
    Alltid en gledens dag når sommerhjula er på igjen, nye dekk forøvrig. Giulia har nå rullet 54.000 km, 42.000 siden midten av mai i fjor når jeg anskaffet den.
  33. 3 liker
    Før man fyller på ny gass. Før man skifter dyre deler. Begynn med det enkle: Skift kupefilter og rengjør frostsikringen/termistor. Termistor eller antifrostføler, er ekstremt ømtåelig. Det skal bare litt støv og skitt til for at denne slutter å fungere som den skal. Resultat er lunkent klimaanlegg når det er som varmest. Løsningen kan være å rense med isopropylalkohol. Spraye på på begge sider og samtidig hold en klut bak. Unngå å ta på føleren. På Giulietta 940 finnes termistoren samme sted som kupefilteret, se bilde. Det går an å måle om termistoren er ok med et multimeter. Jeg er tror det er en 3kOhms NTC termistor som sitter i...
  34. 3 liker
    Kosetur til Åkrafjorden og møtte en beta VX i dag.
  35. 3 liker
  36. 3 liker
    Fikk bilen tilbake fra EU-kontroll i dag - Ingen merknader! - Byttet begge hjullager foran, høyre var kaputt, derfor det bråket ekstra når jeg kjørte uten interiør! Valgte å bytte på venstre også, siden jeg ikke har noe papirer om disse er byttet tidligere. Eneste jeg har papirer på er at hjulllagerne bak er byttet ved 65,000km og 75,000km. - Samtidig ble motorolje m/filter, bremsevæske og luftfilter byttet. Luftfilteret ble erstattet med et K&N-filter, med samme specs som orginalt. Har eid bilen i 4 år nå, hentet den 12. Mai, men første gang reg. på meg er 23.05-2016. Begge EU i mitt eie har vært helt uten merknader. Alfa 159...
  37. 3 liker
    Noen år siden jeg startet med dette forferdelige utgangspunktet
  38. 3 liker
    Da går endelig gtven som den skal 😄 Etter å ha letet over alt for dårlige slanger og diverse måtte jeg rykke tilbake til start for å gå over alle koblinger igjen. Fant ut at jeg hadde spenning, men lav på utgangen til pierburg ventilen. Så da tenkte jeg det var lurt å gå over alle sensorene igjen. Synderen var at connectoren til venstre bankesensor var koblet fra. Hadde denne av når jeg feilsøkte på tenningsproblemene, mulig jeg ikke har koblet den skikkelig inn etterpå. Litt irriterende dumt men avogtil ser man ikke det enkle foran seg. Så neste på agendaen blir å bytte høyre bærebro da forrerste fôring er...
  39. 3 liker
    Du kan glede deg til å "utforske" Busso´en. Fantastisk motor med meget underholdende karakteristikk! Ingen motor på denne siden av en Ferrari lager liknende lyd. Såvidt jeg husker var det uoriginal potte på din? For den ultimate nytelse i lyd er det selvfølgelig Wizard som gjelder - men det har jo både Eivind og jeg allerede....;-)
  40. 3 liker
    Etter et par ukers ventetid på time hos SVV gikk bilen rett gjennom kontrollen og fikk norske skilt 29.02.16 Planen var å kjøre første sommeren as is, for så å ta tak i det kosmetiske. Det ble noen fine turer i og rundt Trondheim ut av det Stepront, det er flott det
  41. 3 liker
    Har i dag gitt Gta litt omsorg, byttet tennplugger. Stor forskjell på de fremme og bak, kan umulig ha blitt byttet på samme tidspunkt tidligere.
  42. 3 liker
  43. 3 liker
    Eierhistorikken til bilen er bra dokumentert oppigjennom. Den ble solgt ny i Varese og har stort sett gått i området der, og litt ved Bari på slutten før den ble eksportert og endte opp i Trondheim. I 1969 kjøpte Maria Rita Nicolini bilen. Den gang var hun 32 år. Hun var født i Milano, men bodde i Laveno Mombello i et bygg med utsikt over Lago Maggiore. Jeg liker å tro at hun var en fjong dame med stil og sans for flott estetikk. På adressen hun bodde ligger det en Bistro på gateplan. Kanskje var hun fra familien som drev den? Det hadde vært kult. En flott opplevelse ville...
  44. 3 liker
    Lysten er gjerne større enn forstanden til tider, for det om jeg liker å tro at mine valg alltid er basert på fornuft🤠 Selger var en kar fra Danmark, som hadde hentet den opp fra Italia. Bilen skulle være grei mekanisk, med noe å ta tak i. Den var nylig ankommet, og var ikke registrert på danske skilter. Dette var noen av bildene jeg fikk tilsendt.
  45. 3 liker
    årets første småvilt (mikrovilt). alt dette og mer kom ut av radiatorrillene med litt trykkluft. Kjøler kanskje litt bedre nå?? 🤣
  46. 3 liker
    Jeg bruker Owatrol på nypussa alu. Enten vanlig Owatrol eller Polytrol. Fukter såvidt kluten i olja og stryker et tynt usynlig lag på alu'en. Ser ut som det funker bra 👍 Ellers finnes the bra produkter i båtpuss verden. Hempel Alu Protect er gode greier 👍
  47. 3 liker
    Svart blei veldig kjedelig. Til neste sesong blir det ny kalesje i beige.
  48. 3 liker
    Jo takk. Ser ut til at jeg fikk den til å fungere til slutt. Håper bare den glir gjennom EU kontroll nå. Derfor må den kjøres noen mil nå først for å få avdekket eventuelle nye hindringer. Det er morsomme biler, og jeg ble nesten overrasket over hvor godt TSen går i forhold til 2,5 QVen jeg har. TS er en god motor. Uni-Cardan tok kr 1500,- pluss mva. for jobben. Det er det verdt når man først tar den ned.
  49. 3 liker
    Litt flere bilder. Har kjøpt Spax dempere. Har prøvd både Koni og Bilstein tidligere. Moro å prøve noe nytt. Liker at de er enkle å justere. Mulig de de blir litt stive bak. Original spindelene som satt på bilen. Veldig spinkle i forhold til senere modeller. Alt av foringer og ledd er nytt i hjuloppheng. Det meste er på plass av av ledninger, dash og instrumenter. Har prøvd å restaurere det originale dashbordet så godt jeg kunne. Toppen er trukket med alcantara aktig stoff. Det meste er på plass i motorrommet. Har tatt bort bremsekraftforsterkeren etter dette. Kjører uten og ny 20 mm bremsesylinder. Alt er gjort klar til tanken.
  50. 2 liker
    75 Turbo 1987 modell vurderes solgt. Bilen ble født som en 2-liter forgasser, men ombygd til turbo med originale Alfadeler, godkjent sammen med dekkdim 225/45/16. Ny frontrute og eksosanlegget er kjørt ca 7000 km. Mobil 90048043 for mer info.
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...