Gå til innhold

Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 21. feb. 2019 i alle områder

  1. 4 liker
    Hei, som selger er det kanskje på sin plass at jeg bekrefter at bilen ble solgt til høystbydende da den tidsfristen som ble satt utløp (fredag 1. mars kl. 1900), og ble deretter hentet og transportert bort. Ambisjonen hos kjøper er å få bilen tilbake på veien igjen. Jeg vil takke for kommentarer og til alle som har vist interesse for bilen. Takk for meg i denne omgang.
  2. 3 liker
    Da er TS girkassen hentet. Overhalt og med forspent differensial. Blir spennende å montere og prøve denne. Har også fått tak i et ganske sjelden interiør som jeg skal montere i. Vi får se om det endelig dukker opp noen bilder her etterhvert som solen stadig er lenger fremme og begynner å varme...
  3. 3 liker
    Det er deilig å se framgang og prosess! Utrolig hvor mye gledesrus og hvor ivrig en blir når motoren bygger seg opp. Etter sliping av veiv ble det prøvemontert og sjekket klaringer. Det blir utifra disse klaringene også beregnet hvordan viskositet som bør benyttes på oljen. Det er også gøy å se veiv og stempler på plass etterhvert. (Bilde av blokk med veiva i.) Av andre målinger som blir gjort så er det hvor stempelet stopper på sitt høyeste opp mot blokken, dette er en kontrollmåling for å være på den sikre siden av ikke stempel treffer ventiler etter planing av blokk og topp. Simringen på plass Montering av oljepumpe før den blir satt på motor Etter en kjapp prøvemontering av bunnpannen oppdaget vi litt lite avstand mellom blokk og bunnpanna så vi valgte å ta den av for å undersøke litt. Etter kjapp søk på nett fant vi ut at det finnes bunnpanne pakning på dette. Jeg selv klarer ikke å huske om det var pakning eller ikke når jeg demonterte de 2 motorene. Vi valgte likevel å montere toppen mens vi finner ut av dette med bunnpanne. (Skrik ut om du har bunnpanne til 2l TS, motor 323.01) Må innrømme at det er deilig å se motoren ta form, her er det mye fryd og lite problemer! Får håpe det forsetter slik!
  4. 3 liker
    Er madammens bil så regner med det blir lite med modifikasjoner, vi har litt forskjellige preferanser på hva som er viktig men når det skal sies er hun strålende fornøyd med bilen kontra Fiat 500 Trekking(som hun også var godt fornøyd med)Hun har vel sagt noe slikt som at hun nå forstår mer dette greiene med kjøreopplevelse😀
  5. 1 liker
    Hei Jeg har hatt en 146 ti for noen år siden som bruksbil, kanskje 3-4 år, veldig enkel bil å vedlikeholde, samme bunnplate som 155, 145, Bravo, Brava osv, mye samme deler. Med 2 liters motor var den moro å kjøre , hadde lite tull med den, ruster på samme steder som nevnte biler, i bunnen. mvh Chris
  6. 1 liker
    Hei! En svært, SVÆRT moro lørdag. Har en kompis som jobber hos Autoxo, og etter en liten spøk fra min side hvor jeg sa at jeg kommer innom en dag for å teste, svarte han med: "Selvfølgelig, ikke noe problem, bare si ifra når du tar turen." Jeg er en mann av mine ord, og fulgte opp "utfordringen". Hvilken bil! Været var så som så, vått og trist, men når man ratter rundt på 510 gamp er det umulig å ikke sitte og glise fra A til Å. Frasparket, snerret og ikke minst styrefølelsen er noe av det råeste jeg har prøvd. Svært moro hvordan bilen blir så sivilisert ved å flikke over bryteren i N eller A, mens i Dynamic har man bilen akkurat slik man vil. Lydbildet man får i RACE er enormt. Snerret og ikke minst putringen og smellene som kommer fra bakparten vil få deg til å flire som en liten jente. Prøvde å ta det pent i RACE ettersom alt av hjelpemidler forsvinner og føret var vått, men vanskelig å holde seg helt i skinnet når man tester noe så rått for første gang. Bilen fremstod som meeeeget kontrollert de få gangene det slapp på rett strekkene. Takk til kompis på Autoxo som gjorde at jeg fikk muligheten til å teste en reell drømmebil!
  7. 1 liker
    Virkelig flott bil Bjarne. Jeg importerte en gang TS25232 og den var en drøm på veien. TI understellet var rett og slett veldig balansert og riktig satt opp. Tillitsvekkende følelse og aldri noe dramatikk. Her kommer en liten rettelse ang. TI-fjærer ☺️ 166 2.0 TI har 60692295 foran og 60692293 bak. Dempere er 60687617 foran og 60687618 bak. 166 3.2 TI har 60658365 foran og 60687619 bak. Dempere er 60687617 foran og 60687618 bak. På 166 2.4 20v er det litt vanskeligere. ePER sier at du kun får TI-fjærer bak til 2.4 10v 150hk . Det er nok en glipp i ePER og det menes 20v 175hk/180hk. Det som er forståelig er iallefall at 20v TI manuell har 60658365 foran - Automat har 60692294 foran. Bak er det samme som 2.0 TI med nummer 60692293. Dempere er 60687617 foran og 60687618 bak. SÅ... Derfor er ikke 2.0 TI fjærer riktige framfjærer til 2.4 20v TI. 2.0 TI har helt egne fjærer og 2.4 20v TI er like som på 3.2 TI. Bak derimot er de like på 2.0 TI og 2.4 20v TI men igjen ulike som 3.2 TI. En liten suppe av fjærblandinger der altså... ☺️ Dempere derimot er like over hele TI linja - samme nummer går igjen foran og bak på alle tre varianter 2.0/2.4/3.2
  8. 1 liker
    alfisti.net....😉
  9. 1 liker
    Jeg har vært dieselhater hele mitt liv, og nå skal også alle dieseleiere snart skytes ved daggry. MEN jeg må bare si at en 2.4JTDM med remapping(som min har) er helt fantastisk. Med 210bhp og 470Nm er det som å kjøre et lokomotiv. Jeg er nærmest sikker på at den går like godt som en 3.0 i enkelte hastigheter. Lyden er selvsagt mye døllere, men med et forbruk ned mot 0.35(!) på fin langkjøring, er dette en kjempekombo for min del. Å ha så mye Nm gjør alt så mye mindre stressende. Om jeg kan anbefale 2.4? Ja uten tvil. Min er en av kun én av 5 stk. 2.4JTDM med manuell - Det betyr at det er 4 andre i Noreg som kan kose seg slik jeg gjør.
  10. 1 liker
    Siden dette i utgangspunktet er en sjelden utgave på verdensbasis, hadde det vært gøy om kjøperen får den opp å gå igjen. Til info, er det kun 29 registrerte FL 166 i Norge - Ikke mange det heller.
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...