Gå til innhold

Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 02.03.2020 i alle områder

  1. 8 liker
    Da er man i gang med ny sesong. Fikk vasket av vinterstøvet og startet opp. Det var deilig etter en lang periode med YouTube videoer, det dekker ikke behovet helt. En liten glede var å tanke opp med v-power til kr 15,33 pr. liter etter årets første tur.... Var vel best å ta den minst sosiale nå i disse tider først, gleder meg enormt til å hente søsknene utover uken. Integralen blir ferdig i morgen så den får nok en shine i morgen kveld den også. Ta vare på hverandre der ute, det er fortsatt fullt mulig å hilse pent i trafikken. Kjør riktig!
  2. 6 liker
    Da er prøveskilt bestilt og bilen er klar for prøvekjøring! Har nå bytta det meste av oljer, væsker, filter, bremseslanger og gått over bremser. Biltilsynet har stengt for tida, så jeg bestilte prøveskilt på nettet. Regner med det tar en stund før jeg mottar dette, men bilen er vertfall klar for en prøvetur. Planen er å teste den og se at alt er som det skal, før jeg leverer den inn på godkjenning. Jeg må nok også få rengjort litt rundtom under, grunnet litt svetting her og der. Ikke like lett å komme til og rengjøre skikkelig alle steder, så jeg er litt spent på hvor nøye de er på...
  3. 6 liker
    Liten oppfreshing av motorrom, med krympelakk på ventildekselet.
  4. 5 liker
    Oppdatering Da anser jeg Weber-forma som ferdig, og grillsesongen kan begynne... Vil mest sannsynlig ta noen grep i himlingen før taktrekk legges, samt legge (litt) Silent Coat i bagasjerom. Hensiktsmessig? Aner ikke. Sjelefred? Definitivt... Alle stalltips blir sirlig notert i margen - og fulgt. Jeg har store planer her... Venter ennå på lakkerer...
  5. 4 liker
    I følge Arvid sin dokumentasjon over her, så fremstår jo ikke Giulia som særlig tyngre, all den tid en 166 2,0 TS veier 1420 og en Giulia 2,0 turbo veier 1429. Skal det være noe poeng i å hevde den er så mye tyngre, så må man jo sammenligne modeller av "samme kaliber". Om man så var så søkt at man skulle sammenlignet en 166 3,0 med en Giulia Q, så er forskjellen fortsatt bare 85kg. Og sistnevnte har nok svært mange deler av betraktelig høyere kvalitet enn de som sitter i en 3,0 166. Misforstå meg rett. Jeg elsker å kjøre min egen FL 166 2,4 20v (manuell som...
  6. 4 liker
    Vannlekkasje del 2. I dag sto demontering av dørene for tur, for å fuge, samt gå over alt av dreneringer i alle dørene. Var igrunn ganske lett og kjapt, brukte ca 1,5-2t på alt som ble gjort i dag. Når dørtrekket på bakdøra på førerside ble tatt av, så jeg og merker som tydet på at vann hadde kommet inn der. Så da har jeg nok hatt to syndere for vannlekkasje her.. Alle dreneringer i dørene ble gått over, og pakingen som er under dørene og over dreneringshullene ble kuttet til med en trekant, slik at vannet lettere skal komme ut. Denne pakningen ligger tett inntil døra, og kan fort...
  7. 4 liker
    Gøy med bil og vann... Da var det min tur til å få skikkelig vannlekasje i bilen. Eller rettere sagt, den har vært der en stund, men har hatt metoder på å forhindre at det renner inn på, helt til det nå har vært et helt for jævlig regnvær for noen uker siden. Oppdaget at det var kommet mye vann bak, bilen har stått med fronten pekende oppover i svak bakke, og mistenker at lekkasjen er kun i førerdøra, den klassiske pakningen i døra som ryker for de fleste 159. Det var så mye vann at når jeg trykket hardt og fort ned der disse plastskruene til mattene går gjennom...
  8. 4 liker
    Fuckin' hell, she's alive!! 5f9bc057-c5c3-44a6-9d05-4942f99b5b9a.MP4
  9. 4 liker
  10. 2 liker
    Hei! Kjøpte min første Alfa Romeo rett før jul i fjor. Det ble en Alfetta 1.8, 1977-modell. Jeg har alltid vært bilinteressert og har hatt en del BMW og Volvo, men dette er altså min første Alfa Romeo. Har fått mer og mer sans for italiensk ingeniørkunst de siste årene, da jeg både ferierer og jobber en del i Italia. Kreativt nok, så ble brukernavnet mitt "Anders-Romeo" her på forumet... Så litt om bilen: Den ble solgt ny i Norge i 1977 på Sørlandet, og har vært i samme familie i tre generasjoner siden rundt 1982, helt til jeg kjøpte den rett før jula 2019. På begynnelsen av 1990-tallet ble...
  11. 2 liker
    Enig! Eneste ettermarkedfelger som fungerer foruten disse 2 er Zender siena. Meget sjelden i 5x108
  12. 2 liker
    166 Pre-FL kom med to typer 17". Den typen som Atle viser og disse som jeg hadde på min. Begge kler bilen veldig godt. Uansett så er det en av disse som passer bilens design best.
  13. 2 liker
    Endelig har Stelvio fått ordentlig selskap i garasjen 😊 Kjøpte nettopp en 1999 166 2.5 V6. Planen er å ta godt vare på den og bare bruke den på tørre fine veier. Et par ting som bør fikses er det jo på en gammel bil. Blant annet virker ikke åpningen av bagasjelokket. Antar det kan være brudd i en ledning. Jeg kunne tenkt meg nye sommerfelger til den, men det virker ikke så lett å få tak i. Skal helst være originale. 17 tommer bør en vel ha på denne? Verken Carrozzeria eller AutoItal hadde tilgang på slike felger. Kunne også tenkt meg nye gulvmatter og litt andre ting. Tar...
  14. 2 liker
    Jeg har sendt inn trekkene til Litauen og forhåpentligvis er de ferdig denne uken. Det ble alcantara og skinn siden helalcantara var svinedyrt.
  15. 2 liker
    Det må vel også nevnes at TS toppene GTA hadde var ganske forskjellig fra 8V toppen, andre vinkler på ventiler og forbrenningskammer? Skal man ha optimale trakter er ikke nødvendigvis "GTA" fasiten. Traktene må være riktig lengde i forhold til innsugskanalen for å treffe riktig resonans (for den karakteren du vil ha).. ..eller kompressor i god alfa tradisjon! klør i fingrene etter å lage -SA motor, Det er kanskje lettere å få holdbarhet på hydraulisk drift på kompressorer med kvaliteten på hydraulikk idag.. Ikke optimalt ift. turbo, men kompressorhyl slår turbo hele tiden - hver dag!
  16. 1 liker
    Vet ikke hvordan tomgangsregulator det er på disse, men om de er vanlig steppermotor som går tregt/har hengt seg som på mange andre fra samme periode, så kan du teste og spraye godt med wd40 mens du setter spenning på og av
  17. 1 liker
    Fant siden, men ingen "knapp" for engelsk. Får sende dem en mail etterhvert.
  18. 1 liker
  19. 1 liker
    Jeg tror jeg har et sett med slike liggende. Ikke strøkne og kan sikkert selges rimelig til noen som ønsker å bruke og kanskje shine de litt.
  20. 1 liker
    Jeg støtter deg i ha originale 17» på 166. Lekkert. nei, de er vel ikke så lett å få tak på nå. Fikk tak i mine fra Tyskland. Fikk tak i 2 helt nye. Og det kostet litt, men det var verd det. Lekker bil!
  21. 1 liker
    Bare for å konkludere i denne saken. Problemet er borte etter at jeg fikk vekk noe gammelt rusk over dreneringen under frontruta. Utrolig at noe så lite kan lage så store problemer. Har ikke byttet pollenfilter ennå, men sikkert greit å passe på det ved neste service. Takk for hjelpen!
  22. 1 liker
    Hyggelig fyr. Mulig jeg har sagt det, men vi fikk omvisning i garasjen hans. Han har en makan til denne også - En av åtte produsert. https://www.galeriemagazine.com/queen-elizabeth-rolls-royce/
  23. 1 liker
    Såpass ja, han liker italiensk . Skulle hatt en slik thema i stallen, men penga rekker ikke til nå dessverre
  24. 1 liker
    Artig dokumentasjon på den Thema'n... Verksmester Qværnstrøm sier den er skjøtet ved baksete og Biltilsynet sier den er skjøtet i front. Uansett åssen en snur seg er rumpa bak...
  25. 1 liker
    Litt morro fra forrige helg. D86C51A7-64ED-45D0-A042-2766046E364F.mov
  26. 1 liker
    Salve a tutti Nytt medlem logger på, og går likså godt i gang med å beskrive det jeg antar jeg har begitt meg ut på. Er ydmyk overfor den kompetanse dere garvede medlemmer besitter, spesielt fordi «alle andre» rister på huet og korser seg bare jeg nevner at jeg har anskaffa meg en italiensk veteran… Tar derfor med meg nick fra DCN, synes det passer. Har blitt fortalt at jeg ikke er mørkeredd som tar på meg denne jobben, men det jeg konkluderte med etter å ha tenkt meg om (i to sekunder) før handel, var: Dette er en rustfri veteran. Bilen er delvis i deler, men kjører (motor er...
  27. 1 liker
    Da er PKK 2020 gjennomført på Saabrina. Null hull...selvfølgelig. Siden den lokale kontrollsjappa også dealer diverse godsaker, deriblant Fluid Film, raska jeg med meg en slik. Ble lei av maset deres... 😉
  28. 1 liker
    Det såg bra ut, men det er litt jobb med resten av motor rommet 🙏
  29. 1 liker
    Hehe. Ikke polert, bare satt inn med olje etter råd fra @trekkelg Å f..., var det kontaktene han mente 😳
  30. 1 liker
    Fin bil, kjenner denne godt 👍 Ang matter, send meg en PM
  31. 1 liker
    Eneste jeg kjenner til nå er dørene, så jeg ville hvertfall sjekket dreneringene nederst i dørene, og evt kanskje gjort slik jeg har gjort med pakningen som er over disse under døra. Vil du ta det enda lenger, så er det jo bare å ta av dørtrekkene og fuge før det blir et problem.
  32. 1 liker
    Veide min egen 166 v6 Sportronic på vekta på Stryken. Husker ikke hvor full eller tom tanken var, men den vekta stoppet på 1630😬 og 930 på forakselen. Vekt i vognkort tilsier 1520. Twin spark er nok vesentlig lettere. Med Eibach fjærene virker 166 litt tung, men med original fjærene er den mer lettbent. Fordelen med 166 og Eibach er at du får bilen ned på bakken. Og at den med Eibach pro, sluker de aller fleste smådumpene uten at du kjenner det engang. Men når svingene kommer ligger den flatt! Digger 166, selv om den ikke vinner noe bakkeløp. Beste hverdags Alfa noen sinne. Aldri noen tvil om at...
  33. 1 liker
    166 som er 100kg lettere enn GTA? Altså da 1420kg? Når har ikke jeg kjørt min på noen vekt, men den føles da vesentlig tyngre enn det syntes jeg. Ellers er jeg enig. Giulia ser mer rett ut som GTA og særlig GTAm enn som standard. Da holder jeg fortsatt på et den er litt klinisk til å være Alfa. Uten at jeg nødvendigvis egentlig missliker modellen.
  34. 1 liker
    Normalt lar jeg meg ikke sjarmere av hardcore utgaver, men denne har ett designgrep som burde vært innført fra begynnelsen, Jeg snakker om åpningene/slissene rundt grillen ala 156, ett element som også finnes på enkelte av Alfas løpsbiler fra 20 og 30 tallet. Det hjalp også å samle eksosen i midten. Småserie eller spesialtankegangen er også typisk Alfa og italiensk, 1000 biler ble og produsert av 8C, så her er både arven og tradisjonen bibeholdt. Men denne gangen blir nok ikke jobben satt ut til Touring eller andre. Så kan man fundere over hvorfor Alfa kommer med en slik bil.? Holder det ikke med 510 hester eller er det noen...
  35. 1 liker
    Er ikke det rått 😀😀😀. Endelig en ekte GTA og et stort skritt i rett retning fra Alfa. Dette lover godt og håper mye slike Alfa fremover.
  36. 1 liker
    Jeg er sikkert bortskjemt, men jeg synes det er tragisk at Alfa ikke leverer en app med bilen. Jeg er blitt eldre og lat, så for eksempel det å kunne starte varmeren 10 minutt før jeg skal bruke den hadde vært kjekt ja. Appen finnes vel ikke og dessverre ikke noen varmer heller som man kunne startet på annen måte. Jeg kjøpte nettopp ny Volvo xc60 der Stelvio tapte fullstendig. Jeg hadde lett sittet med både Stelvio og Giulia på stallen om det bare var opp til meg, men det nytter ikke å si til fruen at hun må skrape is. Volvoen er nå kjørt 2600 km siden 21. desember,...
  37. 1 liker
    Da ses vi på LeMansClassic blir med en svensk kompis ned for tredje gang. Han skal kjøre 68´Marcos for andre gang på LMC 2020. En helg som virkelig anbefales med masse heftige biler og mye kjøring. Så vidt jeg vet kjører de hele banen de kjører under vanlige 24t løpet men med innlagte sjikaner. Lykke til med heftig prosjekt. Erik A
  38. 1 liker
    Kanal på plass, da er det sliping av sveiser neste.
  39. 1 liker
    Hei, Bygget ditt er veldig lekkert, håper du også setter vanlige skilter på den, dette er gøy på vei og. Vi gleder oss stort til å se den ute på veien og baner. Stort takk til deg som redningsmann. Widebodyen er: - 2.0 enkelt bygt med rally kammer og gta eksos (har også side eksos men litt i tenkeboksen da lyden er relativt lite nabovennlig allerede) samt tenning og diverse småkos -drivlinje er 1300 gta orginal (står nå med nyoverhalt 2000 bakaksel) -understell er full race alfaholics lettet samt felger (angrer veldig på 15 toms da 13 kler bilen mye bedre) -bremser er alu, med Montreal ventilerte foran (kvittet meg...
  40. 1 liker
    Har blitt gjort litt forebyggende vedlikehold på bilen i det siste. EGR er renset. Giroverføringen har blitt smurt opp. Var forferdelig mye motstand å få spaken bort mot 5/6 gir. Olje er byttet på den berømte M32 girkassa. I underkant av 2 liter er tappet ut, har fylt på cirka 2.8 liter av oljen "alle" anbefaler for denne kassa; Fuchs Titan Sintofluid. I tillegg er simring til kassa byttet, da det var en liten lekkasje. Den ulte fælt på slutten denne dynamoen, og det er kanskje ikke så vanskelig å forstå.Fikk mistanke da ulelyden starteti samme periode som servostyring begynte å kutte ut. Den elektriske servoen er ømfintlig på spenning,...
  41. 1 liker
    I vinter har jeg byttet ut den originale radioen til en av disse Kina-produserte Androidbaserte radioene som er spesialtilpasset bilen. Hadde erfaring med å gjøre det på to Forder fra tidligere, med stort sett bare gode erfaringer. I utgangspunktet hadde jeg kjøpt en Pioneer 2-din radio som jeg tenkte å bruke i Mitoen. Men så må man altså kjøpe så mye ekstra for å få den perfekt integrert i bilen; 2-din ramme, adapter for rattstyring, adapter for Bose og overgang fra originalkontakt til Pioneer. Dette kostet fort 2500-3000 alene. Så jeg endte altså med å selge Pioneer spilleren, og brukte pengene på Aliexpress. Spilleren jeg kjøpte kjører Android 8. Man...
  42. 1 liker
    Som 75 eier burde jeg vel si 75en, men selv her kom jo SZ etterpå og var bedre på alle måter med unntak av plass :-) Ellers har vi nå tross alt fått mye bra fra alfa etter 90-tallet og, spesielt den nevnte 156. Min første alfa som har kommunisert bedre gjennom rattet enn noen annen bil, og ble styrt nesten telepatisk. Jeg likte styrefølelsen bedre i 156 enn 4C, stelvio QV og 75 evoluzione. 147 GTA var et hakk over 156 igjen. 159/brera serien er jeg ikke så glad. I fine biler, men ikke like lette på foten som 156. Stelvio og giulia er spennende biler begge to, med...
  43. 1 liker
    75 3LV6 og Turbo var jo gromme saker og ønskebil for mange på nitti tallet og fortsatt brukt til banekjøring pga gode kjøreegenskaper. Her en 3,5L til salgs og en racer IMSA turbo versjon. IMSA turboen ble brukt i en racingserie som ble både brukt på asfalt og rally grusbaner. Det var to førere en for asfalt og en for grus. Alfa vant selvfølgelig!
  44. 1 liker
    Kjekt å se bilder av den. Når det gjelder frontrute så bestilte jeg hos highwood motor. Jeg hadde en runde med alle de store ruteleverandørene i Norge og de kunne levere sa de. men de leverte til serie 2 hele veier. De rutene ligger inne med at de passer fra -66 til -94 men det er feil. Jeg bestilte dermed selv hos Chris og fikk den levert med adresse til Bilglassfirmaet. Mye styr for liten rute....
  45. 1 liker
  46. 1 liker
    Er veldig glad i rødt skinninteriør, men liker ikke ansjos og anser surstrømning som et kjemisk våpen...
  47. 1 liker
    Enig! Dette er en kombo man kan like 😍 Og jeg spiser gjerne ansjos og sursild, men den svenske klarer jeg ikke...
  48. 1 liker
    Vedr. forbygging av feil på multiair enheten så er det meget viktig at oljefilter for multiair-enhet renses ved service, dette går tett over tid. Multiair oljefilter er ikke like godt kjent for alle verksteder, det sitter i en oljekanal i framkant av toppen og dersom man ikke vet at det faktisk er der så finner man det ikke. mvh Hans Rune.
  49. 1 liker
    Fa...s diesel; småkjøring, koksing, hakking og drit. Ofte ligge , bokstavelig talt driten, i gjenkoksing av EGR-ventilen. Men bortsett fra kosekjøring til Narvesen - og Winche-Lanke-kjøring i bedagelig tempo til SATS - hva annet er det som kan kuke til denne fordømte ventilen? Her er en god beskrivelse av både EGR-ventilen og hvorfra denne henter sitt signal. Les & Lær: https://dieselgrossisten.no/forklaring-av-delsystemene-avgasstilbakeforingssystem/
  50. 1 liker
    Jeg er strålende fornøyd med bilen! Stelvio passer perfekt til mitt behov. Den er praktisk,sportslig og fungerer godt som familiebil. Jeg kunne ønsket meg den et hakk større, men det går jo greit. Alfa skal vel komme med en SUV i X5-størrelsen om ikke så lenge. Kanskje den kommer på plass til leasingperioden min går ut høsten 2021 😊 Den endelige konklusjonen på om leasing var lurt kommer nok ikke før bilen skal leveres inn igjen. Når jeg ser på prisen på Stelvio i 2019 så fremstår det imidlertid som om tilbudet jeg fikk i fjor var godt. Jeg var litt redd for at leasing skulle gjøre at følelsene for...
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+02:00
×
×
  • Opprett ny...