Gå til innhold

Poengoversikt


Populært innhold

Viser det mest likte innholdet siden 23.12.2019 i alle områder

  1. 7 liker
    Kort innpå for å ønske God jul, dele litt info om status på og presentere nyoppusset garasje. Før og etter bilde sier det meste, men kan bekrefte at jeg er veldig fornøyd med hvordan dette har blitt. Tror det kommer til å se bra ut med bilen i garasjen. Gitt plasseringen i landet var navnet gitt; Scuderia del Bastione. Bilen har det sikkert bra sørpå. Det er litt stusselig at det ikke lot seg gjøre å få den hjem før jul. Uten å røpe for mye er dette en kulturkollisjon mellom italiensk 'opera' og tysk ordenssans. FCA har produsert nytt drev/tannhjul til tredjegiret. Fordi dette har blitt et kjent problem...
  2. 6 liker
    Salve a tutti Nytt medlem logger på, og går likså godt i gang med å beskrive det jeg antar jeg har begitt meg ut på. Er ydmyk overfor den kompetanse dere garvede medlemmer besitter, spesielt fordi «alle andre» rister på huet og korser seg bare jeg nevner at jeg har anskaffa meg en italiensk veteran… Tar derfor med meg nick fra DCN, synes det passer. Har blitt fortalt at jeg ikke er mørkeredd som tar på meg denne jobben, men det jeg konkluderte med etter å ha tenkt meg om (i to sekunder) før handel, var: Dette er en rustfri veteran. Bilen er delvis i deler, men kjører (motor er...
  3. 5 liker
    …og lær Hvorfor liker menn lakk og lær? Fordi det minner det om ny bil. Noen synes den er hysterisk morsom. Kona lo ikke… Uten videre utdypning av vage S&M-preferanser, fortsetter jeg soga om framdriften – så langt. (Eksempelbilde fra internett) Selv om både bil og interiør kun har vært gjennom ca 75' km, bærer enkelte deler preg av slitasje. På dashbordet – over hanskerommet, ligger det innfelt ei plate trukket med alcantara. Denne har på et tidspunkt fått en flekk som er forsøkt fjerna mekanisk. Dessverre. Konsekvensen er at trekket har fått varig mén, og siden alcantara ikke lar seg farge opp, må det omtrekking til. Når jeg i...
  4. 5 liker
    Det skjer litt her også, var en liten stopp i sveisingen men er i gang igjen nå. Laget meg bord for planishing hammer og platesaks. Mye fine firkantrør på biltema motor er klargjort innimellom, 2 liter fra Berlina er planen nå.
  5. 5 liker
    Oppdatering....min 1300GTa replica er på det aller nærmeste ferdig, gjenstår å montere belter og brannslukker. Men ting tar tid....2019 har i alt vesentlig blitt fylt med jobbrelaterte tidkrevende ting, som å selge en fastlegepraksis når ingen vil prøve seg som fastleger (ikke mange yngre kolleger synes det er greit med 60+ timers arbeidsuke) og det har vært dårlig med tid til verkstedet siden denne prosessen startet. Nå er ting endelig abgjort og fra 1 januar er jeg pensjonist, nå nu, jaedrar, skal vi i gang med å komme på banen. Har mange bilder av bilen ferdig og grom, skal se om jeg kan få lagt ut noen bilder her...så det...
  6. 4 liker
    Oppfriskning av interiør Som jeg hinta om innledningsvis er jeg verken mekaniker, lakkerer eller karosseri-mann. Jeg er bilpleier (kun hobby, ikke profesjon), så aktivitetene lista opp under var ren kos trygt innafor komfortsona 😎 Med teppene ute av bilen var det på tide med en rens. Disse er originale (ikke fra donorbilen), og derfor opprinnelig brune. I senere tid oppfarga med "spraymaling", ergo tas rensen forsiktig. Fikk inntrykk av at påført gråfarge ikke festa seg i fibrene og derfor ikke tåler mye slitasje. MÅ på sikt få tak i matter i dørken…ingen bønn. Ideelt sett ville jeg benyttet maskin, men her turde jeg rett og slett ikke. Ettersom teppene (mest...
  7. 4 liker
    Bevares, Takk for hyggelige tilbakemeldinger eivindk, ODDATLE, AAaF og Mads Erik. Jeg hadde med hell kunnet lett litt på forumet før jeg stilte spørsmål om telleren på innleggene. Sender henvendelse til rette instans... Ellers kan jeg røpe at jeg jobber litt med å få opp Alex og Marco med løpsbilen opp til et Corsa Italiana løp til sommeren. Alex sin 4C er FIA-godkjent for løp i Europa og da burde det være muligheter for en gjesteopptreden i Corsaen. I tillegg er dette særs trivelige karer som sikkert kan gi bedre informasjon om utviklingen enn det jeg klarer. Kanskje ikke noe for puristene, men midt i blinken for oss som ønsker...
  8. 3 liker
    Milano passer best på 156 og 164 og 916. GTV 6 bør ikke ha mer enn 16» felger med en god felgkant. Helst mer bak enn foran. Må ha litt svulmende gummi på GTV6. SZ felger derimot! De er fine på GTV6 Nydelige Milano hjul du har fått tak på. Og bilen ser nydelig ut!
  9. 3 liker
    Da er RR kjøpt. Det blir med denne som med kvinner, a gentleman don't tell - men jeg har gjort et rimelig godt kjøp og Abarth gikk i dragsuget. Det kan være at engelskmannen får seg en tur til Polen for full shine inn- og utvendig, pluss service på AC, pussing av felger, og fiks på aktive stabilisatorstag, som Martin påpeker her over. Jeg gleder meg til den første bensinfyllingen. Kjørecomputeren sa 1,6. Dette er altså bilen John Fredriksen har gjort fete avtaler fra når han har vært i Norge, og fåglarna vet om døtrene hans har hatt det gøy i baksetet når de har lånt den. Her lar jeg...
  10. 2 liker
    En annen variant til plastfiks er å kjøpe slik styling-alunetting på Biltema og smelte den inn i plasten på baksiden med en vanlig varmluftpistol. Gjorde dette på Discostøtfangeren for et par år siden og holder enda... Brukte først langhåret fibersparkel, deretter fin.
  11. 2 liker
    Da har jeg hatt en innbringende tur på Østlandet å hentet deler
  12. 2 liker
    Det skulle du hatt, ikke vanskelig å finne ett prosjekt jeg har heldigvis en til i køen så slipper å lete...
  13. 2 liker
    Uff, ikke bra å se på dette. Like før jeg prøver å finne en ny rustholk å å løs på :-P
  14. 2 liker
    Det hadde vært aldeles fantastisk om du kan klare å "lure" de to herrene opp på ett corsa arrangement. Italiensk dag hadde kanskje vært det aller beste, men hvilket som helst av våre egne arrangementer kan de uten videre inviteres til. Vi må kanskje sjekke med forbundet hva som skal til for at de kan på banen sammen med oss, men det skal ikke stå på oss😎
  15. 2 liker
    Viktig å holde trykke oppe, jula har altfor mange dager med slaraffenliv 🤣, men må få sammen gtv og ikke minst Lanciaen
  16. 1 liker
    For de spesielt interesserte 😊 https://forum.corsaitaliana.no/index.php?topic=1330.0 Merk at jeg også kan være int i innbytte på en litt eldre alfa/lancia eller en rimeligere corsa vogn! Mvh Lars Ola 97564663
  17. 1 liker
    Uansett hvilken Alfa modell man mener var den beste eller den siste ekte Alfa, så har det utvilsomt lønnet seg å følge opp bilene på vedlikehold. Man kjøper Alfa av andre grunner enn at man ønsker den mest vedlikeholdsfrie bilen som er å oppdrive. Så man må i utgangspunktet være litt bilinteressert. Og det hjelper også litt å ha en teknisk forståelse for hva et kjøretøy trenger av vedlikehold utover det som står i service boken. Og jeg mener også at man skal ikke forvente at en produsent som selger så få biler i Skandinavia, lager biler som tåler den Nordiske vinteren like godt som en litt eldre Volvo eller...
  18. 1 liker
    Unboxing Det er noen hundre meter fra droppstedet ved riksveien opp til mekkebua. Opplevde kjøreturen – sittende i noe som minnet om en doning fra Mad Max, som særs spesiell og utfordrende. Eller som vi voksne, seriøse mennesker sier det: Dritgøy! Vel innendørs gikk jeg umiddelstraks i gang med å pakke ut av bilen. Etter hvert som bilen ble gradvis tømt, vokste haugen på gulvet tilsvarende. Må si jeg lot meg imponere over hva selger klarte å få plass til. Er jo ikke en stor sedan dette... Med relativt tom bil ser en bedre hva utgangspunktet er. Tankene streifa nok innom en Finn-reklame mens jeg sto der og glodde. «Hva...
  19. 1 liker
    Murphy’s law Jeg er ikke religiøs av natur, men er like fullt overbevist om at hvis det sitter en dude på en sky og trekker i tråder – ja, da heter han Murphy. Etter at kontraktsinngåelse var unnagjort gikk jeg noen runder med meg sjæl for å få på plass hjemtransport av Donna. Ble tipset om alt fra Facebook-grupper til tjenester online der en kan både foreslå og prute på oppdragspris. Mange hyggelige mennesker som er villig til å bistå for en slump penger, men nei - en gambler ikke med liv og helse (eller veteranbiler) for å spare ei krone. Så, for å sikre meg endte jeg opp med...
  20. 1 liker
    Noen timer med polering, er mye steinsprutskader og småbulker igjen. Kjekt at det er en stund igjen til sommeren
  21. 1 liker
    Takker for rådet. Det ble lakk. Halvblank sort.
  22. 1 liker
    Jeg og! Rom bestilt :-)
  23. 1 liker
    TRUKKET, vi får se til våren
  24. 1 liker
    Hei Har en komplett 2.0 TS stående for kr 5000.- ferdig pruta 😏 Tlf 90013370
  25. 1 liker
    Jeg foreslo den kombinasjonen på et tidligere tidspunkt fordi jeg hadde sett et engelsk prosjekt som så kjempebra ut, men lurte på om reglementet i Corsaen ville godkjenne den kombinasjonen. At den ble godkjent er jo kjempefint og håper det funker veldig bra! Ser for øvrig at det kan være muligheter å øke slagvolumet på motoren med å bruke Diesel blokk med bensin topp og få 2,4 bensin. Det samme brukes på Audi femmeren for å få ekstra effekt ut, da snakker vi om mye effekt!. Her et par prosjekter med 155 2L 20V som kan være av interesse. Byggeprosjektet til Mc Murchie: http://www.alfa155.org/forum/viewtopic.php?t=29588&postdays=0&postorder=asc&start=0
  26. 1 liker
    Hei. Kravet er der, men Alfa Rome benytter den samme 5 sylindret blokken i sine diesel utgave til flere modeller, herav fikk jeg lov til å benytte denne motoren fra Fiat i min 155. Det er blitt diskutert opp i styre og stell, men ble godkjent. Hvis du går inn på denne siden: https://forum.corsaitaliana.no/index.php?topic=275.0 så finner du litt informasjon. Hvis du har spørsmål så send meg en PM. Mvh. Bjørnulv
  27. 1 liker
    Er vel erfaringen at mange reiser hjem uansett søndag. Tror dette blir bra
  28. 1 liker
    Har fått fatt i original felger også 😁. Mulig Milano felgene skal selges.
  29. 1 liker
    Faktisk må eg sei meg enig, eg likte de andre😁
  30. 1 liker
    Synes bilen var tøffere med de andre felgene, jeg får ikke gtv 6 til å passe med Milano felgene.
  31. 1 liker
    https://forum.corsaitaliana.no/index.php?topic=275.0 Den der tenker jeg.
  32. 1 liker
    Da ble bilen ferdig! Første prøvetur i går kveld, alt bra! Eneste er at rattet må taes av og settes på rett, håndbrekket sitter fast, sikkert bare vaiere som har satt seg. Km stand på bilen er kun 97400, motoren litt lenger men virker helt fint, ingen ulyder! Skal ikke bruke bilen nå i vinter, for mye salt på veiene!
  33. 1 liker
    Det minner meg litt om han i Flåklypa som starter med ein heil vedkubbe og dreier den ned til èin tannpirker. Men det er likevel ganske porno å se på.
  34. 1 liker
    Har ryddet litt i garasjen og funnet frem et artig prosjekt som har støvet ned: Det ble lagt ned mye tid i dette prosjektet som var tenkt til Sprinten min for kjøring i Corsa kl2. 1465ccm med nye Uno Turbo stempler på Ø80.5 og 72mm veiv. Overhalte 1.7ie-topper med racesliping av ventilsetene. Eksosmanifold i 304, ombygd baklokk for å flytte oljefilteret. Det følger også med ombygd styrestag som går klar av downpipe. Selger hvis jeg får 10000kr
  35. 1 liker
    Tar med meg tips videre, Landmann. Jeg har hatt en ørliten runde i dag. Bestilte bilen vasket, inn- og utvendig men måtte kjøre en børsteløs for at den skulle se noenlunde standsmessig ut. Skiftet viskerblader også. Noe issues med p-sensor, jeg slår den av når jeg starter, og det dryppet litt fra takluka under høytrykk. Motoren sviver flott, olja er glatt og fin. Fylte 75 liter og fikk 44 mil rekkevidde. El-speil funker ikke. Noe må man regne med på en 15 år gammel bil. Det er ei føkkings vogn. To av dekkene er 2012, to er 2015. Sommerdekkene henter jeg på mandag ett eller annet sted på Sandaker for...
  36. 1 liker
    Kan anbefale denne bilen, kjørt 80000km i min 2012 170 tct uten noe særlig tull. Fikk fikset en baklykt og ledningsnett i bakluke på garanti, baklykt dugget, gikk to uker så dugget den nye også. Sideblink byttet på garanti grunnet dugg. Utover det har jeg hatt servicer, ekstra oljeskift 10-15kkm, skiftet bremser og dekk 🏁 min er tunet av Ultimo til nærmere 200hk. Har byttet en lenkarm i forstilling ifm EU, et hjullager bak, det merker du selv😜 Har ettermontert Webasto🤠så har byttet startbatteri til type AGM når standardbatt tok kvelden. Min er Alfa Rosso farge, lakken slipper i nedre hjulbuer på forskjermer etter å ha rullet 100kkm😶. Fått lakk...
  37. 1 liker
    Veddemålet er allerede i gang. De ringte fra betson og oddsen er gunstig rundt sankthans, for å si det sånn 😁
  38. 1 liker
    Den står fint den! Som vanlig ramler andre ting inn foran den i køen, men jeg handler inn litt deler når jeg finner de.. nytt nøkkellåssett blandt annet.. Motorrommet er renset, må sveise litt noen steder før lakk.. Blir nok ikke skilt neste år heller, men kanskje jeg får inn motor og elektrisk og får prøvd den litt.. spennende å se.
  39. 1 liker
    Kul bil. Har en 2000 modell Range Rover P38 Vogue med 4.6 liter V8. Det er en bil som er vanedannende på lik linje med Alfa. Egentlig en genuin møkkabil, men det tilgir du når du kjører opp den bratte oppkjørselen hjemme midtvinters med hengeren full av gipsplater, eller når du sitter og myser ned på det grå landskapet av kjedelige biler fra din høye trone. 4.2 supercharged er en bra motor med lite feil. Bilen har aktive stabilisatorstag. Disse kan det være en del tull med ,og kanskje derfor bilen oppfører seg som en engelsk setter. Kan du skru litt selv får du deler nærmest til Biltema priser fra...
  40. 1 liker
    Siden det ble postet en ganske rund kilometerstand på julaften i fjor, så får man vel poste en i år også, dog ikke sååå rundt tall:
  41. 1 liker
    Vi kan vel driste oss til å si at "Veien til Finn.no bruktbil er brolagt med gode intensjoner" 😁 2CV som keeper kan jeg godt forstå. Det er en utrolig sjarmerende, fascinerende og interessant bil. Eller Morris mini. Eller cinquecento. Boble som keeper kan jeg eksempelvis mindre forstå. Den er bare fæl og kjedelig å kjøre. Med litt morsom lyd. GTE som vi selv leaser er også vanskelig å få følelser for. Men det funker i hverdagen. i3 som er "min" er nær å være en keeper, og blir nok lenge i familien. Mye fordi det nærmest er en konseptbil satt i produksjon. Engelsk bil kan være så mangt, fra...
  42. 1 liker
    Intervallene på 159 fungerer på 2 måter, auto og manuell. Dytter du spaken fra av, ned til 1, så neste, nr 2, så tilbake opp på 1, er intervallene manuelt justert med intervallhastighet du selv velger med den andre bryteren på spaken. Dytter du den tilbake til av og ned til 1 igjen, er du på auto. Prøv dette neste gang, evt stille på gårdsplassen, så skal du nok se det fungerer. Har kjørt flere 159 med forskjellig årgang, før og etter facelift og fungerer likt på alle.
  43. 1 liker
    Da var diffen skrudd sammen igjen. Brukte et mothold på innerringen og banket med hammer når jeg monterte det sammen. Da får jeg satse på at diffen har blitt tett og montere den i bilen snart. Takk for hjelpen 😊
  44. 1 liker
    Kult å høre at det endelig ble skilter. Krysser fingrene for en fin sommer neste sesong! Annet bilprosjekt på gang her! Har kjøpt en Land Rover Discovery 4, bygget om lasterommet til camper + telt på taket! Har bodd ute på tur i elleve måneder for å reise og ta bilder. Bor for øyeblikket i Lofoten! Har en vane med å gjøre ting litt «over the top» når jeg først gjør noe! Vinker stadig på eldre Alfaer fra britisk bil, og får usikre hils tilbake! 😅 kasper.hoglund på Instagram for de som er der
  45. 1 liker
  46. 1 liker
    Ja, det er flust med råd og da blir en førstegangskjøper så bekymra at han står over hvis det er heftelser. Som Integrale har, så har jeg også kjøpt mange biler med heftelser. Uansett hva man leser: Betal kjøpesummen til den som har heftelser/pant i bilen (normalt bank eller finansieringsselskap) og ALDRI til den som selger den (hvis ikke det er panthaver som selger), og før du gjør det: Få bekreftet fra den som har tinglyst denne heftelsen/pantet (altså den som er panthaver) at heftelsen blir slettet når du betaler den avtalte summen. Sier panthaver at det ikke er nok, så dropper du kjøpet med mindre den som selger betaler...
  47. 1 liker
    Kjekt å få tilbakemelding på at folk liker å følge tråden da nå blir det en liten pause i prosjektet da jeg reiser offshore i morgen, men satser på å forsette om ett par uker
  48. 1 liker
    Ja har blitt inspirert av duetto tråden din også, veldig flott arbeid du legger ned i den esaben min har stort sett oppført seg i de 12 årene jeg har hatt det bortsett fra å ha byttet en liten transformator som gjor at matingen ikke fungerte. Om det er en ting jeg skulle hatt å utsette på det er at jeg gjerne skulle hatt ned strømstyrken enda ett hakk ned. Jeg har 4 turbin felger så trenger nok ikke flere, blir nok ikke de jeg kommer til å bruke uansett Ytterkanalen snart på plass etter å ha skjøtet litt på den.
  49. 1 liker
    Tar noen timer nå og da på denne, nå renses motorrom for litt rustrep og ny lakk: Det meste man ser er lett overflaterust, 2 steder må ha litt nytt stål bare. Et par timer sveising, brunox grunning og litt ny lakk så blir det nok fint. Har lurt litt på hvorfor folk setter stag mellom dempertårnene på denne, den har det jo orginalt.. 🙄
  50. 1 liker
    Ny utvikling! Lurer på om bilen har sine egne meninger, av og til oppstår litt rare ting. Vinduet går opp når det skal ned, av og til lekker den litt vann inn passasjerdøra og av og til slår radioen/NAVI seg av selv. Dette er bare noen av de smårare tingene som skjer. Dette er kanskje bare en helt vanlig Alfa? Bilen er forøvrig veldig god å kjøre Så over til mine problemer: I går kjørte jeg så langt jeg har mulighet med mitt normale kjøremønster på høyt turtall, 2500-3000. Første gangen var det i "limp mode", jeg tror ikke den prøvde å regenerere i det hele tatt. Under forsøk 2...
Poengoversikten er satt til Oslo/GMT+01:00
×
×
  • Opprett ny...