Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I dag
  2. Da var gtven litt mere komplett
  3. Legge årsmøte i ferien er vel uansett ikke et bra tidspunkt. Styret I KARN har vel allerede uttalt at CI skal videreføres, det samme AN. Vært endel diskusjoner i det siste, spesielt på FB.
  4. Det er altså corsaløp og banedag samtidig som det skal være KARN årsmøte i minnesund - hvor de skal stemme om støtten til Corsa Italiana skal støttes av klubben videre.... Det minner om "italiensk demokrati"? 🤨
  5. Så bra! Vi er jo noen som skal på rudskogen 31 mai også, CI og trackday om du vil kjøre litt mer? Hadde vært knall å se bilen!
  6. Montert. Jobber med luftboks rundt de nå. Det gikk veldig greit å fjerne PLA fra epoxystøpen, kokte bare opp vann og la de oppi, så fikk PLA en spaghettiaktig konsistens. Det er med andre ord godt egnet som støpeformer for epoxy/polyester, men det er nok en fordel å printe med fin dyse om man vil ha "strøken" finish. Jeg brukte 0.8, og da syntes lagene. Jeg har bestilt en annen PLA type nå som skal kunne herdes til å tåle 120 grader, da kan vi jo bruke PLA direkte i stedet for å støpe.
  7. Hei, skal dessverre ikke dit i helgen. Men kanskje noen andre fra Oslo skal dit og kan ta med for meg ? Noen ?
  8. Hei, litt skjevt bak hos meg så mulig jeg trenger disse. Hva skal du ha for slikt ?
  9. Jeg fikk tilsendt feil matter fra Squadra Sportiva og laget denne finn-annonnsen. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=180101289
  10. I går
  11. Kosetur sammen med Spagetti hans nybygde bil. Dette var skikkelig kos og kommer til å lukte eksos en god stund..... så en veldig fin rød 1750 som var litt opptatt av veien😁 Bilen gikk utrolig bra til å være hans første tur på veien. Men det skal han få skrive mer om selv....... Disse og søstrene deres skal kjøres mye i sommer! Kom dere ut å kjør!
  12. Hei, og velkommen alle Alfisti til banesesongen 2020! Grunnet Korona-stengingen har det lenge vært uklart hvorvidt det ville la seg gjøre å gjennomføre den planlagte løpsdagen på Rudskogen 31. mai. Men både baneeier, teknisk arrangør, banemannskap og Corsa-styret har jobbet iherdig for å prøve å stable et arrangement på beina. Nå ser det ut til at vi har alt på plass, og da er det gledelig å kunne ønske velkommen til Corsa-løp og banedag på Rudskogen. Invitasjonen kommer selvsagt lovlig sent, men vi måtte få alle brikkene på plass før vi kunne gå ut med invitasjonen. For å begrense risikoen for spredning av Covid 19-virus, stiller helsemyndighetene og NBF enkelte krav til avvikling av motorsportsarrangementer. Følgende smitteverntiltak er innført, og bes overholdt; - Personer med Covid 19-symptomer får IKKE komme inn på baneområdet - Hvert team kan bestå av maksimalt 5 personer pr. deltagerbil. - Det må være en avstand på minst 5 meter mellom hver depotplass. - Depotområdet deles inn i flere depotsoner, med maksimalt 50 personer i hver sone. - Ingen kan bevege seg fra egen sone til andre soner i depoet. - Hver sone har egne toalettfasiliteter. - Det oppfordres til god håndhygiene. Disse kravene gjelder også for deltagere på den åpne banekjøringen (trackday). Så KARN ønsker alle gamle og nye Alfa-entusiaster velkommen til å prøve egen bil og ferdigheter på bane i trygge rammer. Stradale/trackday/banekjøring betyr banekjøring for biler som ikke har racing-licens, og som for KARN betyr vanlige gateregistrerte biler. Her er litt informasjon: http://www.klubbalfaromeo.no/medlemsfordeler/stradale/ I år arrangerer KARN tre banekjøringsdager. Alle dagene arrangeres det også Corsa Italiana-løp. Datoene er: Søndag 31/5 Rudskogen, KARN arrangerer, Tidsskjema vedlagt Lørdag 4/7 Rudskogen Lørdag 22/8 Vålerbanen Reglement for KARN banedager: Vi følger Norges Bilsportforbunds banedagsreglement. Alle bør lese hele reglementet! De viktigste reglene er: Vi arrangerer etter klasse 2. Alle som skal ut på banen må stille på førermøte. Det arrangeres flere førermøter i løpet av en banedag. Vårt eneste unntak fra reglementet er at vi foreløpig kun tillater registerte biler. Det må løses NBF banedagslisens for hver banedag for alle sjåfører og evt passasjerer. Lisensen løses i sekretariatet på banedagen. Lisensen dekker skadeforsikring for sjåfør/passasjer og evt 3.person. OBS: Man er selvassurandør for eget kjøretøy. Ingen forsikringsselskaper dekker materielle skader ved evt uhell på banekjøring. Vi er svært strenge på at all kjøring skal skje forsvarlig. Vi er alle svært glade i kjøretøyene våre! Det gjennomføres teknisk kontroll av alle biler. Bilen skal tømmes for alle løse gjenstander. Bremsevæsken skal ha minimum 200 grader kokepunkt. Dette er absolutt og vil bli målt! Dvs at bremsevæsken bør være byttet i løpet av de siste 2 årene. Alle kjørertøy som skal på banen må være i god teknisk stand. Er du i tvil: ikke kjør! Alle må bruke hjelm og kjøredress! Vi kjører etter NBF-reglementets krav om flammehemmende kjøredress. Krav: Kjøredress av flammehemmende materiale, som Nomex III- og Probanbehandlet bomull. Dette er ikke samme krav som i racing. 1-lags dresser til dette formålet fåes kjøpt hos alle som forhandler racingutstyr. Dressene koster fra 1000,- til 2000,-. Klubben har endel dresser til utlån Pris for banekjøringsdagene vil være som fjoråret for medlemmer av KARN: 1000,- til KARN for baneleie + 200,- til NBF for lisens. Velkommen på banekjøring! Dette er fantastisk moro! Mvh banedagsgruppen v/ Egil J Tidsskjema Rudskogen 31.05.2020.pdf
  13. Har en gtv 2.0 tb som jeg selger i deler. Skal ha noe selv til min bil men gi en lyd hvis du er på jakt etter noe.
  14. Hei Hans, det var a blast from the past! Joda, vi skal kjøre shakedown på Rudskogen 2 juni, hadde bare en liten tur på en mil eller så langs landeveien i distriktet og da virket alt greit. Om det går greit på Skogen, skal det kjøres det som er av løp sesopngen 2020.
  15. 1. Ta ut batteriet. Alternativt gå inn fra under bilen. 2. Ta av plasthette over nippel. 3. Sett på slange på nippel og bruk en oppsamlingsflaske med ventil, så kan jobben gjøres alene. 4. Press fjær helt ned med venstre hånd => rød pil, samtidig dra slange ett hakk ut med høyre hånd => blå pil. 5. Fyll bremsevæskebeholderen helt full. Ta mer enn gjerne å tapp av væske ned til minimumsmerket før du fyller på ny væske. 6. Gå inn i bilen og pump clutchen frem og tilbake 7-8 ganger. Sjekk så beholderen og etterfyll. Den skal aldri gå under min-merket. 7. Pump helt til du får klar væske i slangen. 8. Press fjær helt ned samtidig som slange føres helt inn igjen. Slipp fjæren. Test clutchen før batteri settes tilbake.
  16. Er det noen som tilfeldigvis har den nedre utvendige vinduslisten til bakdøren på en 1998 Alfa Romeo 156. Fra bildet ser det ut som om det er klipsene som har rustet. Er usikker på om disse er vulkanisert fast i listen, og har ikke lyst til å lette på den før jeg har en reserve.
  17. Hei, jeg har slikt også. Kan ta med på Rudskogen til helgen om du skal dit. Robert 9177 ni 713
  18. Tb var ikke godt nok for broderen, så han har hentet seg en 24v 😀
  19. Fikk endelig tak på kanalskjørt. Men det fulgte med en bil på de
  20. OK, det er jeg som tuller, du har to av arten, ja. Riktig at JTD har 5 trinns kasse fra Aisin. 4 trinns ZF er parret med Busso. Jeg refererte til ZF kassa når jeg sa at spaken i manuell sjaltegate gir sportsmodus, men sikkert samme "oppførsel" for Aisin gearkassa også.
  21. Gratulere med flott bil! Da skal jeg hilse når jeg passer Vollen med min blå Giulietta 😀.
  22. Ok, så bra. Men det er jo 5 gir på den, mulig det 5.giret bare er et overgir men det funker ihvertfall som et 5.gir. På den andre jeg har som er en 01 mod busso er det 4.trinns aut.
  23. Siste uke
  24. Jeg trenger selve mekanismen som åpner/lukker som er inne i døra. Tar bilde neste gang jeg har anledning
  25. Topp tips! Tenker i samme baner her, bittelitt mer lyd, men ikke noe brutale greier på 166. Flott bil du har 👍🏻👍🏻🇮🇹
  26. Har en del vridere/sveiver og annet til dører liggende i Rakkestad.
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...