Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. Her nettopp kjøpt verdens peneste bil - men er dessverre lite bilkyndig og har nok tatt meg vann over hode. Kan noen hjelpe meg med tips om hvor jeg kan finne deler til bilen. Har forsøkt partsbit.com og autodeler.co.no. På de stedene finner jeg noen deler jeg trenger, men er det noe sted jeg kan kjøpe for eksempel plastikk deksel til motoren og kontrollenhet til styring av vindu - tar gjerne i mot tips her, vinduet venstre lever sitt eget liv og vil nå, etter forsøk på rengjøring og smøring, ikke virke.
  3. Hei Har ein 89 Alfa 164 som eg har skifta regreim og vannpumpe på++++.Tok den på ein tur etter for å fylle opp tanken,fyllte 67liter!!!!og køyrte heim for å parkere den i verkstaden igjen.Då såg eg att det lakk bensin bak,tok den på bukken for å registrere att det lakk i frå påfyllingrøyret og tanken.Gummien var rett å slett sprukken,så mitt spørsmål er om det er nokon som har,eller veit om kor eg kan få tak i ny?
  4. I går
  5. Takk for tips! Hører med Alfaduden
  6. Foreløpig er den ikke lagt ut på finn.no, men den kommer ut der i løpet av morgendagen
  7. Selger min 1986 GTV6, som kan leses om i tråden min på forumet https://www.cuoresportivo.no/topic/28142-alfa-romeo-gtv6-30-la-resurrezione-di-una-bellezza/ OBS! Lang annonse! Følgende er gjort i mitt eie Bremser: Overhalt kalipere bak, med nye klosser Ny bremseslange bak, stålspunne goodridge foran (disse har stått på bilen siden før jeg kjøpte) Nye bremserør hele veien (ikke strøkent/pent, men har gått igjennom 2 eu-kontroller) Ny bremsesylinder Undervogn Det er lilla polyforinger de aller fleste steder, noe er fra før min tid. Jeg har byttet til lilla poly i øvre og nedre bærearm - der var det råtne orginale foringer. Nye øvre og nedre bærekuler Nye hjullager bak, høyre og venstre Det er et grovere stabstag foran, rustfritt. Kjenner ikke fabrikat, satt på bilen når jeg kjøpte Nye gummismultringer og støttelager med holder på mellomakselen Nye fremre girkassefester Drivverk 3-liters motor med QV-kammer Komplett CSC-eksos, ingen katalysator Girkasse er sannsynligvis fra alfa 75 TS. Har begynt å utvikle symptomer på dårlig sync ved nedgiring fra 3. til 2., girkassen/overføringer/giring er for øvrig veldig bra, og jeg gjenkjenner ikke 116-seriens dårlige rykte på giroverføring. Det er installert en svart boks fra dakota digital, så speedometer virker - men er ikke 100% kalibrert. Det er en svær enkel operasjon med 2 i bilen, hvor en holder bilen på veien i jevn hastighet og co-piloten kalibrerer boksen opp mot feks gps. Ny flamethrower-coil, ledning fra coil til fordeler, rotor, pluggledninger Øvrig Oljefilter og oljeskift Bensinfilter, bensinslanger i motorrom - inklusive slanger og klemmer på alle sprederne Vannpumpe og kamreim (kamreim kan/bør byttes pga alder, ikke kjørelengde - om man skal følge den "foreskrevne resept" for å forebygge havari) Komplett sett med nye kjølevannsslanger NOS gummigjennomføring for rattstamme gjennom torpedovegg Dynamo overhalt ved Fredrikstad Vikleverksted 4 flotte gule Carello (dette er ekte vare - ikke gul "glassmaling") Momo Prototipo i nydelig sort skinn - det er tilnærmet nytt, og det har ikke vært en eneste "busefinger" på dette rattet! Skinn-trikot på girspak Nytt batteri Rust Det er utbedret noe av rust under bilen, men det er dessverre, og nesten selvfølgelig, fortsatt rust. Det er de "vanlige" stedene - skjøten mellom A-stolper og forskjermer, noe i gulv og antageligvis i kanaler, og litt i hekken. En flekk på takluka også. Det er montert locari-innerskjermer foran, og hele bilen har vært tectylert under, samt inni hjulhusa. Hjulhusa/innsiden av forskjermer så veldig fint ut sist jeg titta, og bilen har ikke vært utsatt for mye våt vei av meg. Dette er med andre ord ikke en "rustfri" bil - men jeg tror ikke mye på annonser med "rustfrie" alfaer som er over 30 år, med mindre det foreligger fotodokumentasjon på at alle paneler er tatt av. Den påstanden er det sikkert mange meninger om, men denne salgstråden er ikke riktig arena for den diskusjonen. Jeg tør likevel påstå at denne er langt fra råtten, og når jeg ser hva andre entusiaster fikser av rustsveising på sine flotte biler, er denne sannsynligvis ikke den værste. Ellers kan det nevnes at den har utviklet en liten kjølevannslekkasje som jeg tror kommer fra et T-stykke mellom motor og torpedovegg. Det lønner seg nok å gå over det elektriske anlegget, da den taper strøm når den står over tid - med det tilfølge at den kan være litt tungstartet i blant. Det følger også med noen deler: Komplett 3-liters motor fra Alfa 75, med startmotor, svinghjul etc - mao trenger du ikke lete etter de riktige delene for å bruke denne motoren. Den har også servopumpe hvis man skulle gå for å montere servostyring i bilen. Komplett pakningssett til motor (mener det er fra Alfaholics, evt Classic Alfa). Toppakningene er Reinz. Nye ventiltettinger til innsug og eksosventiler. 6 BMW-ventiler, som skal kunne brukes til å trimme motor hvis man følger Jim K's håndbok i tuning av Bussos nydelige v6. Girkasse original 2.5 gtv6. Jeg har fått den overhalt av Hans Bjurman, men fikk aldri somlet meg til å sette den sammen igjen. Den er komplett og skal nå være bra, jeg regner med å kunne finne epost-korrespondanse mellom Hans og meg. Lagere i diffen har jeg ikke rørt, og kan ikke si noe om tilstand på dem. 4 gule Carello (1 fjernlys, 3 nærlys) NOS gummidetaljer og en stålhylse til giroverføring Bremseslanger Bremseklosser fremme Overhalingskit til brembo-kalipperne fremme Ytterkanal begge sider (ikke ricambi originali) NOS del av traversen under radiator (ricambi originali) den er ikke i behov av å byttes, men jeg fikk en bra deal en gang og måtte kjøpe NOS langsgående travers foran fra alfa 75 - det er litt rust under høyre motorfeste og jeg kjøpte denne for å gjøre sveisejobben enkel NOS bolter til bremseskiver bak NOS klips til dørpanel NOS plastpanel til høyre C-stolpe utvendig Tanklokk (det sitter NOS på bilen nå, med 2 nøkler) 2 hvite carello Nye kuler til å montere i casterstag for mer presis kjøreopplevelse 4 Lemførder foringer til nedre bærearmer 4 Carello gummihetter til frontlykter NOS Hazard-switch NOS bakre girkassefeste/foring/oppheng Utløserlager til kløtsj, brukt 2 nye Lesjøfors fjører med TUV-papirer (ikke til gtv6 naturligvis, men de er sortlakkert fra fabrikk og jeg skulle bli overrasket om det var noen som bemerka dette) Plenumskammer i sort matt krympelakk som matcher kamdekslene som står på bilen (jeg fikk aldri montert plenumskammeret) Ny håndbremswire Nye styrestag med gummier En perm med noen originale reklamebrosjyrer og annet følger også med. Jeg tror det er alt. Bilen er eu-godkjent frem til september 2020. Jeg ønsker kun rent salg og rask handel, og er ikke interessert i å selge enkeltdeler. Bilen, med alle deler, selges for 130.000. Jeg kontaktes helst på telefon 47 sekstito 2841
  8. Er det noen som har en startmotor - som virker eller ikke - som de vil selge ?. Til info : Jeg kjøpte denne - overalt Borsch starter hos Classic Alfa ( og sendte dem min gamle). Den har virket fint i snart ett år. Igår begynte den å dra dårlig , og dette er hva jeg fant. Classic Alfa sår tvil om det er noen garanti da det kun er de elektriske komponentene som er garantert- ikke huset . jaja vi får se. Men hvis det er noen som har en til overs - si i fra. TaKK
  9. Da er det dessverre tid for å rydde litt i garasjen: 2010 Alfa Romeo MiTo QV, kilometerstand 113 500, farge Bianco Gardenia selges for kroner 89 000,- pluss omreg. Etter at jeg overtok bilen har den blitt utstyrt med Bilstein B14 PSS coilovers (inspisert og godkjent av Biltilsynet), noe som løfter kjøreegenskapene betraktelig. Nye Brembo bremseskiver samt klosser. Følger også med CL-bremseklosser til bremsene fremme for de som ønsker maksimal bremsekraft. For å glede ørene er det montert BMC sportsluftfilter samt Wizard eksosanlegg fra katalysatoren og bak. Gir et helt annet og engasjerende lydbilde uten å plage naboene unødvendig. Dekkene er nesten ubrukte Michelin PS4, det følger i tillegg med et sett sorte 17-toms «teledial»-felger. Radiatoren er ny, det følger også med en ny grill samt diverse polyforinger. Bilen er påmontert Defa motor- og kupevarmer og ble tidlig Tectyl-behandlet. Interøret er helt og pent, utsiden har noen riper og småbulker som er naturlig på en 9 år gammel bil. I likhet med flere andre QV-er er girkassen noe trang, spesielt i førstegir, men den har fungert godt for min del. Det er også en parkeringssensor bak som ikke fungerer. Siste EU-kontroll var 18.10.2018. Ta kontakt via PM ved interesse.
  10. Kommer for salg - komplett annonse i løpet av kvelden.
  11. Siste uke
  12. Låsecylinderne er helt like. Dersom jeg forstår deg riktig har du låser og cylindre inntakte i bilen din, men mangler nøkkel. Jeg har sikkert en nøkkel liggende som du kan bruke, men vær på vakt ved ombygging, og ta deg god tid, da dette er urmakerarbeid. Det kan være lurt å ha en ekstra cylinder og ta deler fra ( små innvendige stempler med marginalt forskjellige lengder samt ditto fjærer som kan fly veggemellom ) så det er sikkert ikke dummt å kjøpe en ekstra cylinder før du begynner.
  13. Ønsker å kjøpe 24v dele motor. Kan være i dårlig tilstand, alt av interesse. send sms/ring 9199trettiseks30 Magnar
  14. Auto ital er jo dyktige på dette feltet. Hørt med de?
  15. Har dere tips til importører av brukte Alfaer. Da tenkte jeg på noen som kjenner bilene og kan få de til Norge for en overkommelig sum. Alterntivt, større forhandlere som har en medarbeider dere har snakket med og kan engelsk. I Tyskland Benelux? Har forskt å sende mail til noen tyskere, men det er dårlig respons.
  16. Deler selges fra 156. ta kontakt gjennom Finn. https://www.finn.no/bap/forsale/ad.html?finnkode=152327424
  17. Alfaduden har vel skinnseter som muligens er for salg, ettersom han har montert Recaro? 😊
  18. Er det noen som har et førersete av typen på bildet å selge? Trekket må være i god stand.. Er også interessert i komplett recaro interiør til 75, evt bare seter hvis noen har det.
  19. Enig med sistnevnte. Jeg kjører med 17" på vinter. Fungerer veldig bra. Ser selvfølgelig bedre ut med 18".
  20. Må si jeg er litt imponert over karosseriverkestedet Stårheim Bilverksted. Lite sted, Citroen og Mistsubishiverksted med eget karosseriverksted og har hatt flere av det ansatte i NM for bilmekanikere. Vunnet også. Var veldig skeptisk til fargen på Giulia da jeg ikke tror den er lett å få til, men det ser veldig bra ut. Nå er det GTen som skal stelles og legges for salg. Jeg når ikke over alt..... Er litt sjokkert over at en GT 3,2 går for knapper og glansbilder sammenlignet med 147 GTA og 156 GTA og undres over grunnen🙄
  21. Enig om mer gummihøyde, men jeg ville gått litt ned i bredde fra 235. Jeg ville vurdert helt ned i 215 om ikke felgene dine er for brede. Lett bil, sørpe og snø.... I Norge er vann, sørpe, snø og is det som er normalen. 17 tommer er egentlig nok på Giulietta om vinteren. Da får du god høyde på gummi og bredde 215 max 225. Uansett kan du ikke overskride omkrets på mer enn 5% av omkretsen av det som står i vognkortet. Mindre omkrets syns jeg er lite lurt...
  22. 🙂 kanskje rette overskriften "Salg AVLYST" til noe mer harmonerende?
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...