Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I går
  2. Blir et litt nerdete innlegg dette, men noen overraskelser dukker opp og gjør at en må revurdere valg som er gjort. Noe av det som virkelig kjennetegner 4C'en er vektfokuset. Det er fra fabrikkens side lagt ned et betydelig arbeid for å holde vekta nede. Slik har jeg også tenkt, senest da vi bestemte oss for å bestille felger til banekjøring fra Motec. Vi har antatt en produksjonsvekt ut fra tabeller som står på Motec sine nettsider i forkant av bestillingen. Ved mottak av felgene har de blitt behørig veid. Med tallene er på bordet kan følgende fastslås; felger fremme 17x8 ET 32 - 8220g, felger bak 18x9,5 ET - 10030g. Felgene bak er 200g tyngre enn beregnet og det er litt skuffelse at vi kom over 10kg. Ja, jeg vet det bare er med noen gram... Det at det er valgt et annet innpress enn på originalfelgene har også sitt å si. På den annen side ble felgene foran 200g lettere pr. felg, så alt i alt har vi truffet riktig på totalvekten. Slik sett så ligger jeg an til å nå målet med at bilen skal veie 970kg med full tank. I går kveld kom dekkene som skal sitte på 18/19" gatefelgene. Gikk for Michelin Pilot Sport 4/4S. I og med at jeg har dekk som skal sitte på trackday-felgene når jeg får dem fikk jeg plutselig for meg å veie fordekkene jeg har. Jeg har ikke hatt annet tilgjengelig enn en badevekt, så vekten kunne vært litt mer nøyaktig. Alle dekk som er veid er nye/ubrukte. Vekta har stått på flatt underlag, hjulene har blitt veid tre ganger hver for å eliminere feil. Et litt overraskende resultat; Michelin Pilot Sport 4, 215/40-18 9,3kg Zestino Gredge, 215/45-17 10,8kg Michelin Pilot Sport Cup 2 215/45-17 9,1kg (ved en av målingene 9,2kg) Vekten på Pilot Sport 4 dekkene har jeg tatt med fordi jeg hadde muligheten. De ser bra ut, har beskyttelseskant for felgene og jeg tror de er et supert valg til gatebruk. Zestinodekkene brukte jeg på hele banesesongen i fjor. Veldig fornøyd med dem; lett å få riktig temperatur, gir god tilbakemelding på styreinnput og er et kupp til prisen. Forskjell i vekt mellom disse og Cup 2 dekkene er stor; 1,6 - 1,7 kg pr. forhjul og kanskje mer på bakhjulene synes jeg er mye. Totalt for 4 dekk kan forskjellen være omlag 7 kg. Og dette er udempet masse. Jeg har vært ganske sikker på at jeg skulle bruke Zestino denne sesongen også, men nå kom tvilen. Fristende å knipe 7 kg til ;o)
  3. Følger Rune på dette. Eiergleden av å ha 159 kan ikke undervurderes. Jeg har hatt to 159'er, første eide jeg i 4 år og den siste snart i 5 år. Har sagår solgt og kjøpt tilbake dene siste med et halvårs mellomrom, men hadde da en Brera i mellomtiden. Mellom disse to bilene har jeg eid flere nye tyske biler men eiergleden her går over etter noen måneder. Vurderte for noen uker tilbake å bytte ut mot svært grom Giulia, men med nærmere ettertanke har jeg slått det ifra meg. Hva mer trenger jeg egentlig? Fortsatt etter snart 9 års eierskap av 159 tar jeg meg i å snu meg når jeg har parkert, fordi det rett og slett er en vakker bil med sjel. Blir nok så jeg beholder denne til den blir spiker.
  4. Travers og vinduspussermotor... prøv www.autodeler.co.no først, deretter bilhuggerne. Hva heter travers-delen på inglese? Og helt til slutt, finner du ikke travers hverken her eller der så send meg en pm; jeg får gå i tenkeboksen om jeg behøver den jeg har liggende på lur (uskadet og uten rust). Tung sak, som må sendes pr post. Og finalissimo: hvorfor behøver du vinduspussermotor?
  5. Takk! Hadde de dekket 3.2 så hadde jeg kjøpt de!
  6. Hei, byttet bil pga overgang til Q4.. Eneste grunn egentlig. Kona likte også høyere bakkeklaring. Mer romslig innvendig er jo også et pluss. Men , hadde ikke byttet ut Giulia om den hadde Q4..
  7. Hva har du å si om Giulia kontra Stelvio, ettersom du har eid begge? Antar at du gikk over til Stelvio pga. plassmangel?
  8. https://www.ebspares.co.uk/news63.htm Her kan dere se hva de dekker. Kommer fra eb SPARES.
  9. Kan og publisere modifikasjonen jeg gjorde med anlegget: Skaffet en android enhet i DIN2 fra "Tyskland" som jeg byttet ut original stereoen med. Skulle visstnok være plug-and-play, men det var det ikke. Med tunge rett i munn, og litt knot og plassbytte av ledninger, fikk jeg det til å fungere. Må si meg meget fornøyd med installasjonen, og dermed var man oppdatert, og vel så det.
  10. Takker, må si meg enig 😊
  11. Høres veldig bra. Jeg og tenkte at det å lease vil gjøre at man ikke får samme eierfølelse over bilen, og mulig at vedlikeholdet blir deretter. Men igjen, er man bilinteressert så tenker jeg at man uansett liker å at bilen er i en god tilstand. Takk for svar! 😊
  12. Ja den tanken har også vært innom skallen 🙂 Det må kanskje prøves, ja !
  13. En stor takk til de som holder forumet i live på nett. jeg etterlyser at klubbens ledelse og leder også bruker dette forumet når det skjer noe nytt av betydning. Ledelsen er veldig flinke og ivrige på FB, men her er det ingen aktivitet fra øverste hold. Det hadde kanskje vært naturlig at også ledelsen bidro her inne, eller?
  14. GTV 116 i denne fargen og sølvgrå er så fine. Nydelig bilde og eksemplar
  15. Samme her. Byttet reim og justerte ventiler samtidig. Vannpumpe lageret var like fint. Men det bør man sjekke tilstanden på før man setter på ny reim..
  16. Jeg bytter bare reim på min i år. Lar VP og strammer være.
  17. Man skal være forsiktig med å anbefale noe vedrørende slike ting. Men det jeg personlig hadde gjort, ville nok vært å bytte strikken mens jeg lot det andre være. 😊
  18. Siste uke
  19. Tenkte jeg skulle få byttet regreim og strammehjul i løpet av våren. Ser enkelte anbefaler å bytte hvert tredje år. Er ikke det litt ofte for en bil som kanskje går 5000 i året? Og, trenger vel kanskje ikke å bytte vannpumpe hver gang? 😳
  20. Du har et eget talent å skaffe fete felger😄
  21. Et sett kulere felger er fremskaffet. Litt rengjøring av dem før de får dekk. Og i mellomtiden blir det Bombay Racing 😉
  22. Rune om du lager et passende stort hull innvendig for så og banke bulken forsiktig ut igjen. Da er du nok på den sikreste, tryggeste og enkleste metode. ferdig retta stiver, sveis igjen hullet og behandle med ønskede midler
  23. Spiller det noen rolle hvilken bil det er til? 😉
  24. Ønsker å kjøpe dette i god stand. 156, 1.8, 2005 modell.
  25. Hvor får man tak i en slik? Ny eller brukt. Vindusviskerrmotor fremme?
  26. Jeg er med i velferden jeg også om det blir sånn men, etter hva jeg har hørt fra litt dekksparking og kaffesladder er det en voksende sum i klubbkassa 😕 og klubben etter min mening skal ikke ha et luksusproblem med masse kr på bok. Vi medlemer betaler inn 550,- etter hva jeg husker og vi er rundt 1000 medlemer. Så ideelt sett så vil det være og ha et tettere samarbeid og på den måten også øke aktiviteten på forumet. Mulig også fått corsapilotene tilbake vil også øke interessen. Mange muligheter her. Så til Runar og dere andre som bidrar til forumets drift 👍👍👍 STOR TAKK TIL DERE ALLE Og selvfølgelig oss brukere da 😄 Porka
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...