Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. Siste time
  2. ja jakter noen felger. demperene er helt nye kjøpt hos eb spares i orginal kvalitet. Skal se om jeg får løsnet de stavene så den kommer litt ned på bakken.
  3. https://shop.alfa-oldtimer.ch/felgen/nabeldeckel/raddeckel-metall.html Finnes i plast og alu
  4. I dag
  5. Helt riktig! Skulle akkurat til å legge ut. Det er nettopp umbraco. Men de var så tildekket at det oppdaget jeg ikke før den første var borret ut.
  6. Slik er min bil når rammen er demontert. Her er pæren i all sin prakt. Har det vært satt inn små umbrakkoskruer i dekslet på din bil en gang i tiden? Hva med å prøve å skru dem ut med en tapp?
  7. Se vedlagte bilder. Dette er kurven de anbefaler på generelt grunnlag. Så ikke no skreddersøm.
  8. Kjent problem. Det ligger ofte shims bak dørhenglse som kan gi deg noe justering. Ellers så er det vel vanlig å massere/bende litt på dør og hengsler (f.eks jekke opp enden av døra) for å få en bra tilpasning. Kan hende noen andre har noen bedre triks? Så lenge du har kjøpt de "riktige" pakningene så finner du nok ingen bedre...
  9. Takk for svar. Det er det jeg har gjort. Husker ikke i farta om det var fra Classicalfa eller Alfaholics, men de ble markedsført som de pakningene man måtte ha for å løse problemet. Kanskje jeg likevel har fått feil. Ga opp etter en litt for lang dag i garasjen med litt for lavt blodsukker før jeg knuste noe S
  10. Det var en interessant forskjell. Slik du ser på min bil så er det bare et sett. Glasset ligger ovenfor rammen, slik at det er klemt på plass av rammen. Min er en -84.
  11. Den ser iallfall veldig pen ut. Men selv hadde jeg nok kastet de felgene langt vekk, og fått på eksos til GTV6 istedenfor til 2,0 🙂 Ser og ut som om den har godt av å slippes ned et hakk på stavene ja. Men bilen i seg selv ser veldig pen ut. Og som et godt utgangspunkt for å få den bilen man ønsker. 🙂 Det du evt først kan gjøre, er å kjøpe et stag med uniballs og polyforinger til fremme. Så får du noen til å justere den på stavene (om du ikke gjør det selv), og kjøper et sett med fjærer til bak. Så kan du kjenne...
  12. Jeg hadde samme problem på min, og endte opp med å kjøpe pakninger fra en annen leverandør.. Jeg fikk jo heller ikke smelt igjen dørene uten uanstendig makt siden det er lette glassfiberdører.. Jeg prøvde å la de stå lukket en stund uten at det så ut til å påvirke gummien nevneverdig. Jeg mener jeg kjøpte det første settet hos EB og det neste (som funket) hos classic alfa. De første var gråere i gummien mener jeg, og det var en markant forskjell på smidigheten. Obs: Dette er vel fort vekk 10 år siden nå..
  13. Slik er min bil, skruer i den sorte plastrammen, bolter i glasset.
  14. Hei Dørene på min GT Junior passer utrolig fint uten pakninger, men når den er montert er den omtrent umulig å få dørene opp og igjen + at pakningen presser døra ut av formen sin. Jeg klarer ikke å se at dette kan justeres til noe sted. Er det sånn at pakningen bare må få tid på seg til å formes etter døra? Jeg har kjøpt nye som skulle ha bedre passform enn de gamle, men det ser ikke ut som at det fungerer særlig bra. Noen som har noen gode tips? S
  15. takk karer, da vil jeg ikke betale for de koni demperene. God tips Alfanatiker, menst mulig for penge er viktig for meg. Er foresten denne bilen, håper den er verdt penga. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=176179127
  16. Jeg har Bilstein på den ene 75en og RSR på den andre. Anbefaler begge i grunn. Men billigst er nok Bilstein.
  17. Takk! Nettopp, skal være skrue egt. "Problemet", et bare at den hvite delen i plastikk der, sitter i karosseriet.... Det er den jeg skriver at jeg ser fra ovensiden. Og det er to, en i hver ende. Lurer på om den som festet dette med nagler, bare ikke fant skruene når de skulle inn/tilbake?
  18. De fleste (inkludert meg selv) fraråder gule koni på transaksel alfa da disse kun demper på rebound og ikke på tur ned. Dette fungerer dårlig på transaksel. Særlig fremme. Siden skulle egentlig vært her. https://rsrnurburg.com/shop?fbclid=IwAR1rLr5Llw2S-qq31GARPxtMUhKbVkoXhVsyze-VWZHVKygzjEJWPpzVr38 Men du kan jo prøve å sende en epost til [email protected] Ellers er det og andre som har tilsvarende stag. Men det forvandler iallfall bilene utrolig mye. Og er den beste/første investeringen man gjør på en slik bil. OKP ser ut til å ha identisk stag til ca samme pris. Mulig de har overtatt sortementet. https://www.okp.de/xtc2/Racing/50-Chassis/Front-Suspension/Sport-front-sway-bar-30mm-Alfetta-GTV/6-75-Uniball::20342.html?language=en
  19. Slik ser det ut i delkatalogen. Her er det skruer. På min 86 modell er det samme løsning med bolter. Man skal ikke bare trekke hele lykten forsiktig ut?
  20. I går
  21. For en historie! :D Ja, jeg får nok evt bare borre dette ut. Og kan like gjerne bare sette inn original type pærer. Tenkte på LED, siden de angivelig skal holde evig. Og siden forrige eier montert med nagler så regner jeg med at det er en grunn til det. Og at jeg evt må ty til det selv. Og at det da blir like lite lett tilgjengelig da.
  22. Takk for svar Fikk tilbud på koni dempere til 2000kr, er det kanskje bedre med bilstein? Får man tak i RSR lengre? Finner ikke noe nettsted
  23. Bilstein sprint rundt hele. Rsr30mm stag framme og justere ned de originale stavene. Fjærer bak kan være litt av hvert. Mye funker her. Men du trenger ikke bytte fjæring framme for at disse skal bli bra. Du kommet langt med dempere og staget 😊
  24. Hei ny eier av gtv6, hva er bra av dempere og fjærer til gtv6 som er mulig å få tak i i dag. Ute etter noe som gir langt mindre krenging og bedre egenskaper på bane Din Leif
  25. Jeg hadde en Vespa engang der skruene til baklykt var i plast, disse knakk selvsagt når jeg skulle skifte pære.. Ang LED er jeg enig, det er ikke selvsagt at disse holder lenger. Men på båten satt jeg inn en billig LED da kråka stakk av med messingringen som skulle skru sammen/feste pæreholder til lanterne. Jeg sto nede i cabinen og hørte noe oppe fra aktersalongen, kikket ut og der satt kråka på salongbord og kikket på meg, på messingringen, på meg.. På messingringen.. Tenke, tenke.. Både kråka og jeg.. Så tok kråka en seniorbeslutning, tok messingringen i nebbet og lettet, fløy stolt avsted i horisonten. Jeg tuller ikke😯, må...
  26. ser ut som noen har festet dette "for godt" ja.. da er det nok bare å borre ut. LED er jo kjekt det, trekker lite strøm, men jeg er ikke helt overbevist om at det holder lenger.. Det er ikke min erfaring i hvert fall.. De kunne laget de så de holder evig, men det er vel ikke god nok business..
  27. Siste uke
  28. Hei! Hyggelig ja! Hm, lurer på om denne beskrivelsen er til nyere? Det er ikke noe gummi å trekke i. Det er den rammen man ser på bilde. Rammen sitter (hva jeg kan se) naglet. Glasset ligger over og bak denne. Og pæren bak dette. Jeg ser pæren fra innsiden, gjennom et hull. Men det er ikke mulig å komme til. Lurer på om jeg bare må borre ut. Og hvis det finnes, bytte til LED-pære i stedet. Fra innsiden ser jeg også en slik plastikk "klips" for å skru skruer inn i, festet i et firkantet hull i karosseriet.
  29. Hei Patriq, hyggelig å tilfeldig treffes idag. Fant en tråd på dette, du får vurdere hvor mye makt du tør å legge til.. https://www.alfaowner.com/threads/gtv-number-plate-light.115688/
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...