Gå til innhold

All aktivitet

Denne strømmen auto-oppdateres     

  1. I går
  2. Har beklageligvis ikke bilen i nærheten, Men her er bildet av motor rommet hvis det kan være til noen hjelp. Kablen du har ringet inne ser ut til å gå til et annet sted som du antyder?
  3. Kjøpes hos fargehandler ja. De originale panelene har jo matt finish og er helt glatte. Med rulle eller pensel så kan jeg ikke garantere at du får samme 100% glatte finish - men ikke langt i fra 😉 Vil du ha samme overflate som originalt må du prøve og få tak i sprayboks klarlakk m/herder - den tåler mye. Skal finnes i både matt og halvblank finish. Eller får du snakke med et lakkverksted. De har jo alltid jobber på gang som skal avsluttes med klarlakk - koster ikke mye å svinge sprøyta bortom delene dine mens de lakker en bil 😊
  4. Ja, synes det er litt fake og for dominerende😫
  5. Godt tips - er det hos fargehandleren du kjøper dette - med farge?
  6. Når du nå har oversikten på hvor mye rørene tar i feil retning mot sumpen. Kan du ikke demontere igjen, låse dem fast på benk og prøve å bende dem de nødvendige millimeterene? Ser på det amerikanske forumet ( vedlagt artikkel) at det har vært gjort med hell tidligere, og at det desverre ikke er uvanlig å måtte gøre dette. http://www.alfagtv6.com/discus/messages/199/3836.html Monterte selv for mange år siden sports exhaust på en 105 serie spider, den passet heller ikke. Her måtte vi kutte flensene og sveise de inn på nytt.
  7. Hvis du har kjøpt disse grenrørene ho EB Spares, så ville jeg i hvertfall gitt de tilbakemelding om dårlig passform. Har du begynt å banke de flate på enkelte steder så er det jo ingen vei tilbake, men så lenge installasjonen er stoppet opp pga at de ikke passer, så har de i hvertfall mulighet til å skaffe noe som passer bedre. På den gamle generasjons rørene var det ikke så store problemer å få de montert. Disse rørene er jo også laget for å passe på 75 V6 og der er det litt bedre plass, så hvis de har brukt en 75 som mal, så kan det blitt mer...
  8. Kanskje noen bra deler, men med mindre noen har lyst til å spandere 1000 talls timer og flere titalls tusen i deler er det vel greit å ligge unna!
  9. Jeg har lakkert endel trepaneler i bil etterhvert og bruker konsekvent vannbasert gulvlakk. Den fåes i matt,halvblank eller blank så kan en velge finishen selv. Gulvlakk er ripefri og svært slitesterk. Minuset er du ikke kan spraye den sålenge du ikke har sprøyteutstyr. Jeg har brukt både rulle og egnet pensel for lakk med flott resultat. Bare husk og ha god temperatur for glattest mulig overflate og finish 🙂
  10. Jo, det er plan b. Men, selv om man kommer til på begge sider så er jeg dels litt redd for at det blir trangt på innsiden mot det den klemmer over. Dels virker det litt sprøtt, dette støpejernet.
  11. Bildene er tatt av forrige selger. Som hadde den ute til 5k. Bildene fra nåværende selger er tatt rett bortenfor der forrige selger bor.
  12. Siste uke
  13. Dvs, de skal ikke se ut som tre lenger..?
  14. Jeg ser av bilder på finn.no-tråden i skravlerommet at noen har foreviget rust med kamerabilder så det holder 😖
  15. Jeg går skikkelig beit på hvilken kabel som skal til starteren. Fra starteren kommer to kabler. En rød, med ring som jeg mener skal på plusstilkoblingen man også ser i bildet. Samt en svart kabel med stift på. Denne er vel den som gir starteren impuls til å gå, samt også engasjerer solenoiden tenker jeg. Jeg finner bare en kabel med hun- som passer han-stift fra starteren. Og det er den i bildet. Men.... den kommer fra hvor alle andre er tilkoblet vindusviskeren. Skal den dit.....? Eller, hva skal ellers til den som er ringet inn til, og hva gjør den....?
  16. Klarte å knekke ene øret på isostatic lenkearmen, når jeg skulle løsne den for å fjerne armen for få på plass ny girstang. Er det noen som har den delen som er ringet inn med rødt til overs?
  17. Har den boken. Skal se om jeg finner noe der. Men, ift at rørene tar i mot sumpen så hjelper det jo ikke å løfte motoren.
  18. Takk Gabor! På høyre side, så går øvre delen fri fra karossen nå, men flensen på den øvre delen ligger helt flukt mot starteren. Selv om jeg kanskje.... kan kappe 1 eller på nåde muligens 2 mm til på flensen mot starteren, så vil det nok gi dårlige forutsetninger for å varmebeskytte starteren. Mulig, jeg kan få nye grenrør oversendt. Spørs om jeg må sende tilbake de gamle....? Hvis de må ha dem først, så tar det litt tid før jeg får noe nytt tilbake. Og jeg har booket tid /plass i garasje med løft og hjelp med rustfri sveis for komplett system hele veien bakover, nå til helgen..... Jeg...
  19. Kanskje du bare kan endre tittel på innlegget til "En rå-tten.." Så er du oppdatert 😁
  20. står litt på finn.no tråden her på forumet også
  21. 0 AnmeldelserSkriv anmeldelse I boken The Alfa Romeo V6 Engine High-Performance Manual finner man en steg for steg beskrivelse for å få lurt på plass manifoldene. Som beskrevet over må motoren blant annet løftes en smule.
  22. Denne ble diskutert på klubbens fjesbok-side. Der kom det frem at den stort sett var brun og hullete under. Man må nok være glad i å sveise for å få den der i noen særlig stand igjen.
  23. Jeg mener å ha lest en rapport at de nye rustfrie grenrørene var korrigert på de feilene som de gamle hadde. Altså bedre passform og rustet ikke lenger. Vi hadde skikkelig trøbbel med tidligere variant med å skru inn de 3 boltene i flensene. At det ikke passformen er bedre er jo dårlig produktutvikling. En av flensene mot toppen passet heller ikke og måtte bores opp. At den nyere varianten i rustfritt fortsatt ha problemer er jo litt pussig og kanskje litt tilfeldig italiensk. Siterer en annen kar som hadde samme problemet nevnt ovenfor og som fikk tilsendt andre grenrør som passet bedre, men fortsatt ikke bra. Rørene skal jo...
  24. https://www.finn.no/car/used/ad.html?finnkode=162260041 Skal vi gjette på "veivsensoren" som årsak til null start 👊🙂
  1. Last inn mer aktivitet
×
×
  • Opprett ny...